Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Przebieg testuW celu zapewnienia rzetelności testu, badanie soków pomarańczowych zostało podzielone na dwa etapy. W pierwszym z nich dokonano ewaluacji sensorycznej soków w ramach metody Quantitative Descriptive Analysis, dzięki której możliwe było szczegółowe określnie 15 specyficznych atrybutów produktu takich jak: barwa, intensywność smaku pomarańczy, intensywność smaku kwaśnego, czy esencjonalność. Atrybuty te zostały ocenione przez wykwalifikowanych testerów w skali od 0 do 10. Na ich podstawie stworzono dla każdej marki soku osobny profil sensoryczny.W drugim etapie badania dokonano punktowej oceny jakości każdego z produktów. Ocena ta została dokonana przez wykwalifikowanych testerów (pracowników naukowych SGGW), którzy dwukrotnie spróbowali każdego z produktów. Każdy z badających oceniał testowany produkt w skali od 0 do 10. Wyniki testuSpośród ośmiu testowanych soków pomarańczowych najwyżej oceniono produkt marki Tesco: "Tesco Orange Juice", który uzyskał maksymalną możliwą liczbę punktów. Produkt firmy Tesco charakteryzuje się wyczuwalnym smakiem pomarańczy (6,1 punkty w dziesięciostopniowej skali), delikatną, acz wyczuwalną słodkością i kwasowością (odpowiednio 3,7 i 3,4) oraz wyczuwalną esencjonalnością (6,6).Na drugim miejscu znalazł się sok pomarańczowy firm Carrefour, tracąc do lidera 7 punktów procentowych. Profil smakowy tego produktu nieznacznie różni się od profilu zwycięzcy. Sok firmy Carrefour charakteryzuje się mniej wyczuwalnym smakiem pomarańczy (6,0), nieznacznie wyższą słodkością i nieznacznie niższą kwaskowatością (odpowiednio 3,9 i 3,2) oraz trochę niższą esencjonalnością (6,2).Trzecie miejsce w teście przypadło sokowi firmy Fortuna, który z rezultatem 87% uzyskał, razem z produktem Carrefour, wyróżnienie w teście. Wynik ten został osiągnięty na podstawie profilu smakowego charakteryzującego się wyczuwalnym smakiem pomarańczy (6,0), delikatną, acz wyczuwalną słodkością i kwasowością (odpowiednio 4,0 i 3,9) oraz wyraźnie wyczuwalną esencjonalnością (6,4).Szczegółowe wyniki badania zostały przedstawione na stronie internetowej Instytutu (bezpośredni link: http://www.badaniajakosci.pl/tests/soki-pomaranczowe-2017-badanie-ogolnej-oceny-smaku-na-podstawie-ewaluacji-sensorycznej/). KONTAKT:Polski Instytut Badań JakościCyryl Życkikierownik projektutel. +48 22 382 16 80e-mail: cyryl.zycki@pibja.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 05.09.2017, 13:58 |
Źródło informacji | Polski Instytut Badań Jakości |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT