Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Według Mastercard w 2016 roku stolicę Polski odwiedziło 1,72 mln zagranicznych turystów, zaś rok wcześniej było to 1,46 mln. Ponadto, według prognoz Mastercard, w bieżącym roku liczba ta wyniesie ok. 1,81 mln.
Coraz większa liczba zagranicznych turystów w stolicy Polski, widoczna w ostatnich miesiącach, stanowi kontynuację trendu z poprzednich lat. Średni wzrost odwiedzin w latach 2009-2016 na poziomie 9,4 proc. plasuje Warszawę na czwartym miejscu spośród 36 europejskich miast ujętych w rankingu – po Bukareszcie (10,4 proc.), Lizbonie (10,2 proc.) i Sofii (9,4 proc.).
Wśród obcokrajowców odwiedzających Warszawę przeważają ci, którzy przyjeżdżają w celach turystycznych (79,5 proc.), mniej jest podróżujących służbowo (20,5 proc.).
W globalnym zestawieniu miast najczęściej odwiedzanych przez zagranicznych turystów liderem, podobnie jak rok temu, został Bangkok. Stolicę Tajlandii odwiedziło w 2016 r. 19,42 mln turystów. Na drugim miejscu pozostaje Londyn (19,06 mln), a na trzecim Paryż (15,45 mln).
Rosnąca liczba zagranicznych turystów w stolicy Polski przekłada się na ich coraz większe wydatki. W 2016 r. zostawili oni w Warszawie 777 mln USD (ok. 2,8 mld zł), a więc o ok. 0,5 mld zł więcej niż rok wcześniej. Według prognoz Mastercard, w tym roku suma wydatków przekroczy 800 mln USD (ok. 2,9 mld zł).
Średni koszt pobytu poniesiony przez jednego turystę w Warszawie wyniósł w 2016 r. 451 USD (1615 zł) i był wyższy niż rok wcześniej (445 USD, 1594 zł). Mastercard prognozuje, że średni wydatek w 2017 r. wróci do poziomu 445 USD.(PAP)
pif/ maro/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 26.09.2017, 14:00 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |