Newsletter

KROSS nie zwalnia tempa. Po zagranicznej ekspansji oswaja rynek dwóch kółek z elektryczną rewolucją

02.11.2017, 15:32aktualizacja: 02.11.2017, 15:32

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

1 Seto Ebike 3968: KROSS mocno inwestuje w segment rowerów elektrycznych / fot. Bartek Woliński/wolisphoto.com
1 Seto Ebike 3968: KROSS mocno inwestuje w segment rowerów elektrycznych / fot. Bartek Woliński/wolisphoto.com
Największy producent rowerowy w Polsce może zaliczyć ten rok do udanych dzięki kilku bardzo poważnym posunięciom biznesowym. Najpierw spektakularnie przejął legendarną holenderską markę, a teraz wprowadza nowatorską na krajowym rynku linię wyczynowych eBike’ów. Planuje też uruchomienie produkcji karbonowych ram rowerowych w swojej fabryce w Przasnyszu, na co uzyskał dotację z Unii Europejskiej.

Najmocniejszy akcent to niewątpliwie sfinalizowanie przez KROSS-a przejęcia prestiżowej holenderskiej marki Multicycle z ponad 40-letnią tradycją. Specjalizuje się w rowerach elektrycznych, a know-how w tej dziedzinie przydał się polskiemu producentowi ze względu na konsekwentnie realizowany, odważny plan wprowadzania coraz to nowszych modeli eBike’ów. Tym samym uzyskał też doskonały dostęp do sąsiednich krajów o niezwykle rozwiniętym rynku rowerowym.

Od początku tego sezonu do sprzedaży trafił trekkingowy rower ze wspomaganiem elektrycznym Trans Hybrid w dwóch wariantach, zaś do kolekcji 2018 przasnyska firma wprowadza aż siedem tego typu propozycji. Są to modele eBike’ów głównie o wyczynowym zacięciu, co stanowi nowość na polskim podwórku. Chce w ten sposób kreować nowe trendy, dobrze już ugruntowane na Zachodzie.

Plany inwestycyjne spółki sięgają dalej. Dzięki otrzymaniu unijnego dofinansowania w wysokości 1 845 373,93 zł rusza budowa innowacyjnej linii produkcyjnej ram rowerowych z karbonu.

"Naszym celem jest wdrożenie szeroko zakrojonych badań przemysłowych, aby docelowo stworzyć własną technologię produkcji. W ten sposób nasze ramy, czyli serce każdego roweru, uzyskają niepowtarzalną trwałość i unikatowe cechy, mocno odróżniające od konkurencji - tłumaczy Arkadiusz Trzciński, kierownik marketingu firmy KROSS. - Staniemy się więc pozytywnym wyjątkiem europejskiej marki, tworzącej karbonowe ramy w swojej fabryce w Polsce, a nie w krajach azjatyckich" - podkreśla.

Tak zaawansowanym technologicznie sprzętem może pochwalić się tylko kilka fabryk w Europie. Co więcej, ten projekt pozwoli na zwiększenie eksportu do Czech, Niemiec, Włoch i Hiszpanii.

KROSS to firma z 27-letnim doświadczeniem. Łącznie produkuje i sprzedaje ponad 300 tys. rowerów rocznie, eksportowanych do ponad 40 krajów. Znana jest też ze swojej drużyny kolarstwa górskiego KROSS Racing Team. To w tej chwili najlepsza ekipa kobieca w ogólnej klasyfikacji Międzynarodowej Unii Kolarskiej. Jeżdżąca w jej barwach Jolanda Neff we wrześniu wygrała złoty medal na Mistrzostwach Świata w Australii. Wcześniej zdobyła pierwsze miejsce w ostatnim wyścigu Pucharu Świata we Włoszech, a jej klubowa koleżanka i ambasadorka polskiego MTB Maja Włoszczowska stanęła wtedy na trzecim stopniu podium. Natomiast w lipcu br. Włoszczowska po raz 11 w swojej karierze uzyskała tytuł mistrzyni Polski.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 02.11.2017, 15:32
Źródło informacji KROSS
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii