Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Spółka ElectroMobility Poland zleciła przeprowadzenie kompleksowych badań, aby sprawdzić wiedzę polskich kierowców na temat elektromobilności i projektu polskiego auta elektrycznego. Okazuje się, że aż 73% kierowców zastanawiało się nad zakupem auta elektrycznego. Wśród zachęt kierowcy wymieniają niższy koszt eksploatacji i ekologiczność tego typu pojazdu, a odstrasza ich wysoka cena zakupu oraz niewystarczająca w ocenie kierowców infrastruktura do ładowania. Jak wynika z badań, produkcja takiego auta w naszym kraju jest istotna aż dla 63% badanych, jeśli chodzi o czynnik wpływający na wybór konkretnej oferty. „Dzięki badaniom potwierdziliśmy, że kierowcy w Polsce chcą produkowanego w kraju auta elektrycznego i wiemy, jakich parametrów od niego oczekują” - mówi Piotr Zaremba, szef projektu EMP.
„Polacy są dumni z rodzimych produktów i dokonań, więc jeśli na rynku pojawiłby się polski samochód elektryczny, to chętnie rozważyliby jego zakup, ale pod warunkiem, że jego cena, design i technologia nie odstawałyby od oferty rynkowej” - podkreśla Michał Roszkowski z Kantar TNS.
Jak wynika z badań, przeprowadzonych przez Kantar TNS, idealne miejskie auto elektryczne według polskich kierowców powinno kosztować 60 tys. zł i mieć zasięg do 150 km. Istotne jest także, aby było ono produkowane w kraju, miało co najmniej 4-osobowe nadwozie, gwarancję oraz mogło korzystać z rozbudowanej sieci serwisowej. Z zachęt przy zakupie pojazdów na prąd kierowcy w Polsce za najistotniejsze uważają bonusy finansowe, w tym planowane od 1 stycznia 2018 r. zwolnienie z akcyzy dla aut elektrycznych i możliwość parkowania za darmo w centrach miast. Aż 97% uważa, że cena miejskiego auta elektrycznego powinna być niższa lub taka sama jak samochodu spalinowego analogicznej klasy.
Więcej informacji: http://www.emobilitypoland.pl/pl/media.html
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 07.11.2017, 15:54 |
| Źródło informacji | ElectroMobility Poland |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
80 lat tradycji zobowiązuje – Polimex Mostostal staje do wyścigu po wielomiliardowe projekty infrastrukturalne
Polimex Mostostal S.A., największa firma budowlano-inżynieryjna z polskim kapitałem, zaprezentowała strategię rozwoju całej Grupy Kapitałowej na najbliższe lata. Tylko w perspektywie 2028 roku przychody operacyjne Grupy mają sięgnąć 10 mld zł, zaś rentowność EBIT – ponad 4 proc. To jednak dopiero początek, bowiem nakłady inwestycyjne w polskiej energetyce na najbliższą dekadę są szacowane na ponad 630 miliardów zł, zaś Polimex Mostostal ma ambicję zrealizować wiele z planowanych projektów.- 31.10.2025, 12:47
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
80 lat tradycji zobowiązuje – Polimex Mostostal staje do wyścigu po wielomiliardowe projekty infrastrukturalne
Polimex Mostostal S.A., największa firma budowlano-inżynieryjna z polskim kapitałem, zaprezentowała strategię rozwoju całej Grupy Kapitałowej na najbliższe lata. Tylko w perspektywie 2028 roku przychody operacyjne Grupy mają sięgnąć 10 mld zł, zaś rentowność EBIT – ponad 4 proc. To jednak dopiero początek, bowiem nakłady inwestycyjne w polskiej energetyce na najbliższą dekadę są szacowane na ponad 630 miliardów zł, zaś Polimex Mostostal ma ambicję zrealizować wiele z planowanych projektów.- 31.10.2025, 12:47
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Krynica Forum 2025: ambitne cele klimatyczne UE grożą osłabieniem pozycji Polski i Europy w globalnej gospodarce PAP
Bez unijnych podatków od emisji CO2 w Polsce cena 1 MW energii z węgla brunatnego wyniosłaby 130 zł, a z węgla kamiennego 180 zł. O tym, jak realizacja planów redukcji emisji do 2040 r. wpływa na ceny energii w Polsce i jakie zmiany w Europejskim Zielonym Ładzie są potrzebne, by wspierał, a nie podkopywał konkurencyjność UE, dyskutowali eksperci podczas debaty „Unijna polityka klimatyczna: czy zmierzamy ku katastrofie?” podczas Krynica Forum 2025.- 31.10.2025, 12:45
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ