Newsletter

PAIH: dobra passa dla sektora spożywczego na Węgrzech (komunikat)

30.11.2017, 16:53aktualizacja: 30.11.2017, 16:53

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- PAIH informuje:

Reprezentanci branży spożywczej z regionu województwa świętokrzyskiego spotkali się, podczas misji gospodarczej, z przedstawicielami węgierskich sieci handlowych. Misja wyjazdowa zrealizowana została w ramach projektu promocji gospodarczej województwa świętokrzyskiego: „Świętokrzyskie – hard to pronounce, easy to do business in”. W organizacji spotkań intensywnie partycypowało, wykorzystując swoje doświadczenie i lokalną bazę kontaktów, biuro handlowe PAIH w Budapeszcie.

Ostatnie sukcesy takich polskich marek jak AGI czy Milko, które dzięki udziałowi w jesiennej akcji „Polskie Dni” w węgierskiej sieci handlowej, rozpoczęły realizację pierwszych zamówień skierowanych na Węgry, potwierdzają, że konsumenci nad Dunajem wciąż są ciekawi nowych smaków, a biznes pozostaje otwarty na długofalową współpracę. Zagraniczne Biuro Handlowe w Budapeszcie pomaga polskim przedsiębiorcom w przecieraniu szlaków zagranicznej ekspansji. Węgry, ze względu na niedużą odległość od Polski, stanowią nadal atrakcyjny kierunek międzynarodowego skalowania działalności biznesowej, rekomendowany zwłaszcza firmom sektora MŚP, które obawiają się ryzyka „skoku na głęboką wodę” rynków pozaunijnych, a chcą dotrzeć do szerszej puli odbiorców.

W listopadowych spotkaniach zorganizowanych przez PAIH, wzięło udział 12 firm spożywczych. Delegacja świętokrzyskich biznesmenów miała szansę porozmawiać osobiście z Ambasadorem RP na Węgrzech, Jerzym Snopkiem oraz wziąć udział w sesji B2B z managerami ds. zakupów sieci detalicznych COOP i Auchan, jak również z dostawcą sieci CBA Prima (wizyta miała miejsce w siedzibie Nyerthus Kft). To właśnie w punktach sprzedażowych ostatniej z wymienionych sieci pojawią się na dniach pierwsze polskie produkty wypromowane dzięki aktywności PAIH na Węgrzech.

- Uczestnicy misji wyrazili duże zadowolenie z profesjonalizmu w zakresie dobrania partnerów do rozmów oraz całościowej obsługi spotkań przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu – powiedział Grzegorz Orawiec, dyrektor Departamentu Polityki Regionalnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego. W ciągu nadchodzących tygodni oczekiwane są propozycje współpracy. - Z bezpośrednich relacji firm wiemy już dziś, iż części z nich spotkania mogą przynieść konkretne rezultaty, czego wszystkim serdecznie życzymy – podsumował networking kierownik ZBH, Marcin Karaskiewicz.

Obecnie trwa kontynuacja akcji promocyjnej produktów spożywczych z polską metką „Polskie Dni”, tym razem w pięciu węgierskich sklepach sieci Real, a na okres przedświąteczny ponownie przewidziana jest kolejna promocja w pięciu największych w Budapeszcie sklepach CBA Prima.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)

kom/ kka/ tgo/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 30.11.2017, 16:53
Źródło informacji MR
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii