Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Spółka poinformowała, że w grudniu br. PKP Intercity przyjęło nową strategię taborową na lata 2016-2020 z perspektywą do 2023 r.
"Przewoźnik przeznaczy na nią ponad 7 mld zł. Środki na realizację będą pochodzić z różnych źródeł. Spółka posłuży się m.in. swoimi zasobami finansowymi, pieniędzmi z dokapitalizowania z PKP SA oraz od instytucji zewnętrznych" - poinformowało PKP Intercity we wtorkowym komunikacie przekazanym dziennikarzom. Jak podkreślono, PKP Intercity zamierza również pozyskać środki z UE - blisko 790 mln zł.
Spółka podkreśliła, że program obejmuje modernizację i zakup wagonów, lokomotyw oraz elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). Dodano, że część z nich będzie przystosowana do prędkości 200 km/h lub większej.
Jak zapowiada spółką, po zakończeniu programu, pociągi PKP Intercity w blisko 80 proc będą zestawiane z nowego lub zmodernizowanego taboru.
Ponadto, około 80 proc. taboru pasażerskiego bezie wyposażone w gniazdka elektryczne, w 94 proc. pasażerowie skorzystać mają z klimatyzacji, natomiast w co najmniej 77 proc. taboru podróżni podłączą się do bezprzewodowego internetu.
Dodatkowo w każdym pociągu ma być przestrzeń przystosowana dla osób poruszających się na wózkach oraz miejsca na rowery. (PAP)
autor: Aneta Oksiuta Łukasz Pawłowski
aop/ pif/ mrr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 19.12.2017, 14:44 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |