Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd Qumak S.A. (dalej "Spółka") informuje iż w dniu 29 grudnia 2017 r. doszło do zakończenia negocjacji biznesowych oraz uzgodnienia i parafowania treści ugody (dalej "Ugoda") dotyczącej umowy z dnia 29 sierpnia 2013 r. zawartej pomiędzy Spółką a Skarbem Państwa - Krajowym Zarządem Gospodarki Wodnej oraz Instytutem Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowym Instytutem Badawczym (dalej zwanymi łącznie jako "Strony") na wykonanie projektu, budowę i wdrożenie informatycznego systemu osłony kraju przed nadzwyczajnymi zagrożeniami (dalej "ISOK") oraz świadczenia usługi gwarancyjnej po wdrożeniu tego systemu (dalej "Umowa").
O podpisaniu listu intencyjnego o podjętych negocjacjach Spółka informowała w raporcie bieżącym 78/2017 w dniu 27.11.2017r.
Treść parafowanej Ugody obejmuje wzajemne potwierdzenie istniejącego między Stronami stanu prawnego i faktycznego, w szczególności potwierdzono wykonanie przez Spółkę Umowy w zakresie Etapów 1-4. Potwierdzono również iż Umowa obowiązuje nadal, a Qumak zobowiązany jest do wykonania Etapu 5. Strony poczyniły wzajemne ustępstwa w zakresie spornych funkcjonalności systemu oraz zmiany wzajemnego zakresu świadczeń w ramach usług gwarancji.
W parafowanej treści Ugody przyjęto nowy harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji Systemu ISOK w ramach Etapu 5, zgodnie z którym do 27 lipca 2018 r. nastąpi zakończenie prac nad systemem ISOK. Wynagrodzenie należne za wykonanie Etapu 5 Umowy oraz świadczenie usług gwarancji nie ulegnie zmianie i będzie wynosić 28 301 298,75 zł brutto.
Z chwilą zawarcia Ugody Strony zrzekną się wzajemnie wszelkich roszczeń jakie powstały w związku z wykonaniem Umowy, w tym roszczeń o zapłatę kary umownej, roszczeń odszkodowawczych jakie mogły powstać w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem Umowy.
Jednocześnie Strony podpisały drugi list intencyjny w przedmiocie prowadzenia negocjacji ugodowych w ramach projektu ISOK. W liście intencyjnym Strony stwierdziły, iż zakończyły negocjacje biznesowych oraz technicznych elementów ugody, jak również uzgodniły treść Ugody oraz załączników do Ugody. Kolejno Strony podejmą kroki dla uzyskania odpowiednich akceptacji uzgodnionych warunków Ugody od instytucji publicznych, które współpracują lub nadzorują Zamawiającego oraz organu nadzoru Spółki.
Ostateczne zawarcie Ugody uzależnione jest od tych pozytywnych opinii oraz od zatwierdzenia ugody przez właściwy sąd, lecz intencją Stron jest doprowadzenie do zawarcia ugody w ramach postępowania sądowego do dnia 31 stycznia 2018 r.
Spółka informowała o przebiegu sporu z Zamawiającym raportami bieżącymi nr 23/2016 z dnia 28 czerwca 2016 r., 26/2016 z dnia 22 lipca 2016 r., 28/2016 z 16 sierpnia 2016 r., 32/ 2016 z 11 października 2016 r., 34/2016 z dnia 21 października 2016 r. oraz
78/2017 z dnia 27 listopada 2017 r.
Podstawa prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 29.12.2017, 16:18 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |