Newsletter

Apple, Google, Microsoft, Amazon i Samsung na czele rankingu BCG 50 najbardziej innowacyjnych firm świata

17.01.2018, 10:22aktualizacja: 17.01.2018, 10:22

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

50 Most Innovative Companies - lista
50 Most Innovative Companies - lista
7 spośród 10 firm, które znalazły się na czele rankingu, to tzw. Digital Natives, czyli organizacje, które od początku funkcjonują w świecie cyfrowym. Są to: Apple, Google, Amazon, Tesla, Facebook, Uber oraz Alibaba.

W 2018 r. w rankingu zadebiutowały dwie potężne grupy internetowe z Chin - Alibaba i Tencent - które łączą usługi e-commerce, sieci społecznościowe, komunikatory z zaawansowanymi kompetencjami personalizacji, wykorzystujące rozwiązania AI. Grupa Tencent znalazła się na 14. pozycji, natomiast Alibaba wskoczyła od razu do pierwszej dziesiątki.

Najwięcej, bo aż 18 spośród 50 wyróżnionych firm reprezentuje branżę technologiczną (m.in. IBM, HP, Microsoft czy Samsung), ale technologia stoi za sukcesem praktycznie wszystkich najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw. Drugą pod względem liczebności reprezentację mają dostawcy produktów i usług konsumenckich, m.in. Nestle, Adidas, Procter&Gamble czy Marriott. Na kolejnych miejscach znalazły się firmy przemysłowe oraz motoryzacyjne.

Najbardziej innowacyjnym regionem świata są Stany Zjednoczone - stamtąd wywodzi się 28 spośród 50 wyróżnionych firm. Silna pozycja USA jest szczególnie widoczna w czołówce rankingu - amerykańskie firmy zajęły 15 z 20 pierwszych miejsc.

Drugim najbardziej innowacyjnym regionem jest Europa, przy czym niekwestionowanym silnikiem europejskiej innowacji są Niemcy. Stamtąd wywodzi się 8 spośród 15 reprezentowanych w rankingu europejskich firm - m.in. BMW, Siemens, BASF, Allianz i Adidas.

W zestawieniu 50 najbardziej innowacyjnych firm świata zaskakująco rysuje się pozycja Azji. Z jednej strony chińskie giganty technologiczne Tencent i Alibaba wskoczyły do pierwszej dwudziestki rankingu. Jednocześnie w całym zestawieniu znalazło się tylko 7 azjatyckich firm (obok Tencent i Alibaba, również chiński Huawei, Toyota, NTT Docomo i Nissan z Japonii oraz koreański Samsung). Z czego wynika ta sytuacja? „Powodem może być ograniczona transparentność azjatyckich rynków. Chiny inwestują ogromne pieniądze w start-upy i w spółki technologiczne, a pozycja Alibaby i Tencent jest tylko dowodem ich sukcesu. Jednocześnie menadżerowie z innych części świata mają bardzo małe szanse, żeby dostrzec chińskie wschodzące gwiazdy zanim osiągną one sukces międzynarodowy. Dlatego tych graczy może brakować w rankingu” - uważa Michael Ringel, senior partner BCG w Toronto i główny autor raportu.

Co wyróżnia najlepszych innowatorów? „Urodzili się w świecie cyfrowym lub nauczyli się w nim doskonale poruszać. Rozwijają nowe kompetencje: zaawansowaną analitykę danych, umiejętność szybkiego wdrażania nowych rozwiązań technologicznych, stawiają na produkty i kompetencje mobilne oraz na tzw. Digital design. Jednocześnie znacznie lepiej od mniej innowacyjnych firm radzą sobie ze zdobywaniem danych, priorytetyzowaniem projektów, odczytywaniem trendów rynkowych oraz znajdowaniem zewnętrznych partnerów, którzy są w stanie uzupełnić ich cyfrowe kompetencje” - wskazuje Franciszek Hutten-Czapski, senior partner i szef BCG w Warszawie.

Ranking „50 Most Innovative Companies“ powstaje w oparciu o badanie przeprowadzonym wśród menadżerów, którzy zostali poproszeni o wskazanie najbardziej innowacyjnych firm ze swojego sektora oraz z innych branż. Dodatkowo metodologia uwzględnia wyniki finansowe firm - 3-letni całkowity zwrot dla akcjonariuszy (TSR), którego waga w całościowej ocenie wynosi 40 proc.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 17.01.2018, 10:22
Źródło informacji The Boston Consulting Group
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii