Newsletter

GIODO: niewielka wiedza małych i średnich firm nt. rozporządzenia o ochronie danych

29.01.2018, 18:02aktualizacja: 29.01.2018, 18:02

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Mali i średni przedsiębiorcy w dużej mierze mają niewielką wiedzę na temat przepisów rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) i ta wiedza jest na powierzchownym poziomie - mówiła Generalna Inspektor Ochrony Danych Osobowych Edyta Bielak-Jomaa.

Przyjęte w maju 2016 r. przez Unię Europejską ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO) zastępuje dyrektywę w tym zakresie z 1995 r. RODO ma zharmonizować prawo ochrony danych osobowych w Europie. Zacznie obowiązywać w UE od 25 maja 2018 r.

"Małe i średnie przedsiębiorstwa niestety mają niewielką wiedzę na temat przepisów rozporządzenia o ochronie danych osobowych i ta wiedza jest na powierzchownym poziomie. Przedsiębiorcy wiedzą o tym, że będzie rozporządzenie, mają doskonałe rozeznanie, jeśli chodzi o wysokość kar w związku z nieprzestrzeganie przepisów. Natomiast, co do znajomości konkretnych obowiązków i realizacji tych obowiązków związanych z RODO, to jest gorzej" - powiedziała Bielak-Jomaa.

"Mali i średni przedsiębiorcy w mojej opinii jeszcze w zbyt małym zakresie wdrażają RODO" - dodała.

Bielak-Jomaa poinformowała, że na zlecenie GIODO przeprowadzone zostały badania wśród małych i średnich przedsiębiorców dotyczące stanu przygotowania i wiedzy na temat RODO.

"Przedsiębiorcy i ci administratorzy, którzy przetwarzali dane osobowe w oparciu o obowiązujące przepisy o ochronie danych osobowych z pewnością mają mniejsze problemy z dostosowaniem się do RODO. Także duże przedsiębiorstwa też mają mniej problemów, bo one mają bardziej rozeznane problemy związane z przetwarzaniem danych osobowych, ale także są lepiej przygotowane do wdrożenia nowych przepisów, bo mają większe zaplecze prawne" - mówiła Bielak-Jomaa. (PAP)

krm/ js/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 29.01.2018, 18:02
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ