Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Z badań wynika, że mieszkańcy Trójmiasta mają raczej entuzjastyczne nastawienie do otaczającego ich świata. Uważają się za miłośników przyrody (93% sumy odpowiedzi „doskonale i raczej do mnie pasuje”), ciekawych świata (89%) i samodzielnych w decydowaniu o sobie (84%). Cenią sobie też poczucie bezpieczeństwa (80%) i stabilność (80%), mają bardzo racjonalne podejście do życia (78%).
Większość mieszkańców Trójmiasta mieszka tu od urodzenia lub powyżej 10 lat (77%), najmniejszy odsetek stanowią mieszkańcy „nowi” - do 10 lat (23%).
Jeśli chodzi o preferencje w odniesieniu do idealnego miejsca zamieszkania, mieszkańcy Trójmiasta przede wszystkim cenią lokalizację z dobrą komunikacją, terenami zielonymi i sklepem osiedlowym. Zwracają również uwagę na niskie koszty eksploatacyjne nieruchomości. Ważne jest dla nich przyjazne sąsiedztwo, czyli pozytywne relacje z sąsiadami. Wymarzony lokal ma odpowiednią powierzchnię, dobre oświetlenie, kuchnię z oknem, balkon lub taras i jest ogólnie dobrze wykonany. Wśród najmniej istotnych względów wyboru idealnej lokalizacji są: zamknięte osiedla (wskazywane rzadziej niż w Warszawie), miejsca do wspólnego grillowania z innymi mieszkańcami oraz prestiż dzielnicy.
Dla mieszkańców Trójmiasta bardzo ważne jest przyjazne sąsiedztwo i większość z nich jest zadowolona ze swoich relacji z sąsiadami (68% sumy odpowiedzi „oceniam swoje relacje z sąsiadami zdecydowanie dobrze i raczej dobrze”) i subiektywnie lepiej oceniają te relacje niż mieszkańcy Warszawy (57%) i Poznania (58%). W opinii mieszkańców Trójmiasta znajomość sąsiadów wzmacnia poczucie bezpieczeństwa (82%). Mieszkańcy Trójmiasta częściej też niż poznaniacy są przekonani, że pozytywne relacje z sąsiadami dają poczucie przynależności do lokalnej społeczności (58% wskazań w Trójmieście, 48% w Poznaniu).
Badanie przeprowadzono w styczniu 2018 na próbie pełnoletnich mieszkańców Warszawy, Poznania i Trójmiasta. Dobrana do badania próba jest reprezentatywna pod względem struktury płci i wieku mieszkańców danego miasta/regionu. Wielkość próby dla danego miasta/regionu wyniosła 300 respondentów, łączna próba to 900 osób. Badanie zrealizowano metodą CAWI (badanie z wykorzystaniem ankiety udostępnianej na stronie internetowej).
Więcej informacji: http://www.targimieszkaniowe.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 14.02.2018, 11:24 |
Źródło informacji | Murator EXPO |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Firma Yutong Bus wprowadza usługę EnRoute+: innowacyjne i oparte na technologii rozwiązania, które na nowo definiują standardy wartości pojazdów użytkowych
Sześciopunktowa struktura usług poprawia wydajność i jakość obsługi klienta.- 29.04.2025, 14:41
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Prezes Polskiego Funduszu Rozwoju na EKG: przeznaczymy 600 milionów złotych na wsparcie ekspansji zagranicznej polskich firm PAP
Polskie przedsiębiorstwa dzięki wsparciu PFR coraz chętniej rozszerzają swoją działalność o nowe rynki.- 29.04.2025, 13:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Ekonomia ponad granicami. Polski Pawilon na Expo 2025 centrum globalnej edukacji ekonomicznej
Ponad 11300 uczniów i studentów z Polski – reprezentujących 369 szkół i 32 uczelnie wzięło udział w wyjątkowym cyklu międzynarodowych lekcji online transmitowanych prosto z Polskiego Pawilonu na Światowej Wystawie Expo 2025 w Osace. To tylko jedna z wielu aktywności Warszawskiego Instytutu Bankowości i Krajowego Centrum Edukacji Ekonomicznej w ramach projektu „Dżek na Expo 2025. Ekonomia ponad granicami!”. Aktywności te realizowano podczas Tygodnia Nauki i Edukacji Polskiej na Expo – jednej z kluczowych inicjatyw prezentujących polski potencjał intelektualny, naukowy i dydaktyczny na arenie międzynarodowej.- 29.04.2025, 12:53
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: Fundacja Warszawski Instytut Bankowości
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ