Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W styczniu Światowa Organizacja Handlu rozpatrzyła skargę USA w tej sprawie i przyznała rację stronie amerykańskiej, zobowiązując Pekin do obniżenia ceł. Chiny mogły się od tej decyzji odwołać w ciągu 20 dni.
Taryfy zostały nałożone w 2010 roku, a w 2016 roku ich obowiązywanie przedłużono o kolejne pięć lat.
Choć wtorkowe zarządzenie chińskiego resortu handlu działa ze skutkiem natychmiastowym, nie będzie miało na razie realnego przełożenia na sytuację eksporterów w USA. Od 2015 roku chiński rynek jest zamknięty dla amerykańskiego drobiu, produktów drobiowych i jaj ze względu na grypę ptaków.
Przed wprowadzeniem tego zakazu USA eksportowały do Chin drób i jaja warte setki milionów dolarów rocznie – podała agencja Reutera.
Tłem dla wtorkowej decyzji o zniesieniu ceł na kurczaki jest narastający konflikt handlowy pomiędzy Waszyngtonem a Pekinem. Tego samego dnia administracja prezydenta Donalda Trumpa ogłosiła wprowadzenie ceł antydumpingowych i wyrównawczych na folię aluminiową importowaną do USA od szeregu chińskich producentów, co następnego dnia skrytykowało chińskie ministerstwo handlu.
Według amerykańskich danych w 2016 roku USA sprowadziły z Chin folię aluminiową o wartości ok. 389 mln dolarów.
Wcześniej w tym roku USA nałożyły dodatkowe cła na importowane do tego kraju pralki i elementy paneli słonecznych, których wiodącym producentem są Chiny. W odpowiedzi Pekin ogłosił taryfy antydumpingowe na amerykańskie sorgo.
Według Reutera Trump zdecyduje w najbliższym czasie o rozszerzeniu środków ochrony handlu na niektóre wyroby stalowe i aluminiowe. (PAP)
anb/ mmu/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 28.02.2018, 18:43 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |