Newsletter

W PKO BP co 5 minut otwierane jest nowe konto internetowe dla dzieci

20.03.2018, 10:11aktualizacja: 20.03.2018, 10:11

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W PKO Banku Polskim, co 5 minut otwierane jest nowe konto internetowe dla dzieci poniżej 13. roku życia - informuje dyrektor biura młodego klienta w PKO BP Małgorzata Kocoń. Na rachunkach dzieci zgromadzono już ponad 1 mld zł.

Jak poinformowano w komunikacie, PKO BP prowadzi obecnie pół miliona rachunków internetowych dla dzieci poniżej 13 roku życia w ramach PKO Junior i zrewitalizowanego SKO (Szkolnych Kas Oszczędności).

"W PKO Banku Polskim co 5 minut otwieramy nowe konto internetowe dla dzieci poniżej 13. roku życia. Miliard złotych zgromadzony na rachunkach najmłodszych jest znamienny – pokazuje, że nasze działania mają głęboki sens, a ich efekty są i będą widoczne w przyszłości w postaci świadomych ekonomicznie kolejnych pokoleń Polaków" - podkreśliła dyrektor biura młodego klienta w PKO BP Małgorzata Kocoń.

Bank zwraca uwagę, że oba programy (SKO i PKO Junior) cieszą się dużym zainteresowaniem klientów. W SKO środki zgromadzone przez uczniów na internetowych rachunkach przyrosły w ciągu ostatnich 5 lat czterokrotnie, a w Juniorze w okresie ponad 4 lat środki zwiększyły się siedmiokrotnie.

Średni wiek SKO-wicza to 12 lat, a średnie saldo na SKO koncie dla ucznia to 393 zł. Według danych banku więcej oszczędzających stanowią dziewczynki, bo 52 proc. Z kolei w ramach oferty PKO Junior Bank, średnie saldo to 2,8 tys. zł. Średni wiek dziecka posiadającego PKO konto dziecka to 7 lat, a średni wiek rodzica – 37 lat.

Jak dodał dyrektor biura rozwoju produktów w PKO BP Jarosław Olbromski, co drugi nowy klient banku ma mniej niż 26 lat. Tacy klienci mają w tym banku ponad 1,3 mln rachunków. (PAP)

autor: Michał Boroń

edytor: Dorota Skrobisz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 20.03.2018, 10:11
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ