Newsletter

Alfa Romeo przedstawia Stelvio Quadrifoglio na targach motoryzacyjnych Auto China 2018

26.04.2018, 16:25aktualizacja: 26.04.2018, 16:25

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, wysokiej klasy SUV klasy Premium, zadebiutował w Azji podczas Salonu Samochodowego Auto China 2018, który odbywa się od 25 kwietnia do 4 maja 2018 r. Stoisko Alfa Romeo znajduje się w hali E1 Pekińskiego Centrum Wystawienniczego New China International.

Pierwszy „Quadrifoglio", który jest równocześnie SUV-em

Stelvio Quadrifoglio to nowy model z wieloma funkcjami i elementami z klasy wyższej, który natychmiast stał się nowym punktem odniesienia w segmencie marek Premium w kategorii kompaktowych SUV-ów. Dzięki swojemu doskonałemu wzornictwu, osiągom i technologii, Stelvio Quadrifoglio jest najszybszym SUV-em w swojej klasie, pobijając rekord okrążenia na kultowym torze Nürburgring, w czasie 7 minut i 51,7 sekundy.

Pojawienie się Stelvio Quadrifoglio na pekińskim Salonie Samochodowym oznacza dostępność w Chinach całej rodziny Quadrifoglio będącej dla chińskich fanów samochodów sportowych wyrazem włoskiej pasji. Nowy model uzupełnia aktualną gamę modeli klasy Premium, do której należą: SUV Stelvio, sportowa limuzyna Giulia i wyróżniająca się rewelacyjnymi osiągami Giulia Quadrifoglio.

Najszybszy na torze w Nürburgringu, Stelvio Quadrifoglio stanowi nowa definicję SUV-ów klasy Premium.

Stelvio Quadrifoglio dostępny jest z najmocniejszym aluminiowym silnikiem benzynowym 2.9 V6 Bi-Turbo (z podwójną turbiną), opracowanym z wykorzystaniem technologii Ferrari i inżynieryjnego know-how, zapewniając maksymalną moc 510 KM przy 6500 obr./min. i, generując maksymalny moment obrotowy 600 Nm z 2500 do 5000 rpm. Ta jednostka silnikowa dostępna jest ze specjalnie skalibrowaną ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów, która umożliwia zmianę przełożeń w ciągu zaledwie 150 milisekund w trybie Race (wyścig). Ponadto, aby zmaksymalizować przyjemność z jazdy, model wyposażono standardowo w aluminiowe manetki (łopatki - do zmiany manualnej biegów) zintegrowane z kolumną kierownicy.

Wydajność silnika jest znakomita: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy i najlepsza w swojej klasie prędkość maksymalna 283 km/h. Sportowy SUV Alfy Romeo jest również bardzo ekonomiczny pod względem emisji i zużycia paliwa: dzięki elektronicznie sterowanemu systemowi wyłączania cylindrów i funkcji „sailing", dostępnej w trybie jazdy Advanced Efficiency.

Po raz pierwszy silnik benzynowy o mocy 510 KM 2.9 V6 Bi-Turbo połączony jest z innowacyjnym systemem napędu na wszystkie koła Q4 (AWD), gwarantującym bezkonkurencyjną wydajność, przyczepność, przyjemność z jazdy i bezpieczeństwo we wszystkich sytuacjach na drodze bez względu na panujące warunki. Co więcej, Stelvio Quadrifoglio jest wyposażony w ekskluzywną jednostkę sterującą zwaną Domain Chassis AlfaTMstanowiącą tzw. „mózg" i jako jedyny SUV w swojej klasie zapewnia w standardzie mechanizm różnicowy AlfaTMActive Torque wspomagający moment obrotowy. Standardowym wyposażeniem jest także innowacyjne, aktywne zawieszenie AlfaTM Active Suspension - system, który aktywnie i nieustannie kontroluje zawieszenia i amortyzatory, dopasowując je do obecnie panujących warunków na drodze. Nie wspominając już o tym, że Stelvio Quadrifoglio gwarantuje nienaganną obsługę i komfort dzięki zastosowanym układom zawieszenia AlfaLinkTM: z przodu ma podwójny system wahaczy z półwirtualną osią skrętną, z tyłu zastosowano zawieszenie wielowahaczowe MultiLink. W każdej sytuacji i przy wszystkich prędkościach jazda SUV-em Quadrifoglio o najbardziej bezpośrednim stosunku skrętu 12,1:1(najlepszy wynik w kategorii SUV) jest swobodna i intuicyjna. Stelvio Quadrifoglio ma 2 najlepsze parametry w swojej klasie, które czynią z niego najbardziej wydajnego SUV-a w swoim segmencie: przy masie własnej wynoszącej 1830 kg, model ten ma najlepszy stosunek masy do mocy w swojej kategorii (3,6 kg/KM) i najlepszą moc właściwą (176 KM/l).

Te niesamowite wyniki, kojarzone z wielką przyjemnością jazdy za kierownicą, zostały osiągnięte dzięki doskonałemu rozkładowi masy pomiędzy dwie osie i zastosowaniu ultralekkich materiałów, jak włókno węglowe w wale korbowym i aluminium zastosowane w silniku, zawieszeniach, hamulcach, drzwiach, nadkolach, masce i pokrywie bagażnika.

Kolejną wyjątkową cechą Stelvio Quadrifoglio jest jego innowacyjny, elektromechaniczny zintegrowany układ hamulcowy (IBS) - patent Alfy Romeo, który po raz pierwszy pojawił się w modelu Giulia - stając się nowym punktem odniesienia pod względem szybkości reakcji, długości hamowania (skraca czas hamowania) bez względu na nawierzchnię drogi i zmniejszenie masy w porównaniu do konwencjonalnego układu hamulcowego. Wysokiej jakości tarcze karbonowo- ceramiczne Brembo dostępne są jako opcja. Aby spełnić potrzeby Klientów oczekujących najwyższej jakości, Stelvio Quadrifoglio oferuje również ultralekkie fotele Sparco gwarantujące podparcie podczas intensywnej jazdy i maksymalny komfort podczas długich podróży.

Unikatowy styl w służbie wydajności

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio to wysublimowany wyraz włoskiego wzornictwa, połączonego z unikalną stylistyką Alfy Romeo i doskonałym współgraniem formy i funkcjonalności zawartym w masywnym, ale jednocześnie zmysłowym nadwoziu.

Przód Stelvio Quadrifoglio to idealne połączenie piękna i wyrazistych proporcji o silnym przekazie siły i mocy. Grill jest oryginalny, w kształcie tarczy, z motywem „Trilobo" z bocznymi otworami nawiewu powietrza dla chłodzenia intercoolera.

Z boku samochód jest zmysłowo „wyrzeźbiony", z elementem słynnej czterolistnej koniczyny na nadkolu. Wymiary samochodu nie są szczególnie okazałe: długość 470 cm, wysokość 168 cm i szerokość 216 cm, a jego kompaktowe proporcje wyrażają dynamikę i siłę. Końcówki wydechu również budzą respekt, podobnie jak obręcze kół - 20" z różnymi rozmiarami opon dla pary kół przednich i pary tylnych (tylko i wyłącznie w tej klasie).

Wnętrze Stelvio Quadrifoglio jest wyrafinowane i, w sposób prosty i gustowny, robi wrażenie skoncentrowania wokół kierowcy. Elementy sterujące, w tym przyciski są zgrupowane razem na kierownicy, która jest niewielka i dostosowana do wszystkich stylów jazdy. Tunel środkowy i lekko pofalowana deska rozdzielcza zbiegają się przy siedzeniu kierowcy, a całe wnętrze „skrojone" niczym najlepszy garnitur zostało wykończone z zastosowaniem włókna węglowego na desce rozdzielczej, bocznych panelach drzwi, tunelu środkowym i kierownicy.

Fotele pokryte czarną skórą i alcantarą są mocno profilowane, aby zapewnić maksimum oparcia podczas pokonywania ostrych zakrętów. Do wyboru na życzenie Klienta mogą zostać obszyte czerwoną, biało-zieloną lub ciemnoszarą nicią. Kontrastowe materiały (skóra, alcantara i włókno węglowe) oraz różne obszycia łączą technologię z doskonałym wykonaniem i wysokiej jakości zastosowanymi materiałami, nadając wnętrzu wyjątkowego charakteru. Ciemne wewnętrzne słupki oraz podsufitka również nadają Stelvio w wersji Quadrifoglio wyjątkowy styl.

Różnorodna gama spełniająca potrzeby klientów z Chin

Oprócz Stelvio Quadrifoglio, Alfa Romeo prezentuje również trzy inne samochody, oferując chińskim Klientom różnorodny wybór. Stelvio, pierwszy w historii SUV klasy premium marki, wyposażony jest w wykonany w całości z aluminium turbodoładowany silnik 2.0 I4 o mocy 200 lub 280 KM i ośmiostopniową skrzynię biegów. Zawieszenie AlfaLinkTM nie tylko zapewnia optymalna kontrolę, ale również komfort typowy dla sedana. Selektor AlfaTM DNA oferuje trzy tryby: najbardziej efektywny- Advanced Efficiency, naturalny-natural i sportowy-dynamic. Dzięki zestawieniu z napędem na wszystkie koła Q4, kierowcy mogą stawić czoła różnym warunkom drogowym, czerpiąc taką samą przyjemność z jazdy, jak w przypadku samochodu coupe.

Sportowy sedan Giulia to dzieło sztuki, które ukazuje elegancję w ruchu. Również w Giulii zamontowany jest wykonany w całości z aluminium silnik 2.0L I4 o mocy 200 lub 280 KM i ośmiostopniowa skrzynia biegów. AlfaLinkTM, i selekor AlfaTM, DNA jeszcze bardziej potęgują doznania podczas jazdy.

Giulia Quadrifoglio, sportowy sedan klasy premium może pochwalić się mocą 510 KM i maksymalnym momentem obrotowym 600Nm przy silniku 2.9L V6 Bi-Turbo i ośmiostopniowej skrzyni biegów. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje jej zaledwie 3,9 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 307 km/h. Jest to również najszybszy produkowany sportowy sedan na świecie, który osiągnął na torze Nurburgring czas zaledwie 7 minut i 32 sekundy.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 26.04.2018, 16:25
Źródło informacji FCA Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ