Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Tak wynika z tegorocznego „Raportu Aasa - Aktywność starszych pokoleń w internecie oczami młodych 2018”, przedstawiającego wyniki badania dotyczącego skali wykluczenia cyfrowego starszych pokoleń z perspektywy ich dzieci i wnuków. Badanie zostało zrealizowane przez Kantar Public na zlecenie Aasa Polska, w ramach drugiej odsłony kampanii Aasy Netu, której celem jest aktywizacja cyfrowa osób dojrzałych, przy wsparciu młodszych.
„Istnieje poważne pęknięcie pokoleniowe w zakresie korzystania z sieci, nie tylko na poziomie praktyk, ale i wyobrażeń. Fakt, że młodzi użytkownicy są przekonani o swojej biegłości w korzystaniu z sieci i bezradności osób starszych, może to pęknięcie tylko pogłębiać” - komentuje wyniki raportu prof. Mirosław Filiciak, medioznawca z Uniwersytetu SWPS.
Obie grupy - młodsze i starsze pokolenia - inaczej diagnozują przyczyny, dla których osoby w wieku 45-70 korzystają z internetu rzadko. Młodzi uważają, że najważniejszym powodem wykluczenia starszych jest brak potrzebnych umiejętności. Osoby dojrzałe mówią natomiast przede wszystkim o braku korzystania z sieci, jak wskazuje opublikowany w ubiegłym roku „Raport Aasa - Polki wykluczone cyfrowo 2017”.
Jakie czynności, według młodych, są dla ich bliskich najtrudniejsze? Co czwarta młoda osoba jest zdania, że są to korzystanie z bankowości on-line, robienie zakupów w sieci i oglądanie materiałów wideo. Jednocześnie jednak, co optymistyczne, aż 81 proc. reprezentantów i reprezentantek pokolenia Y i Z uważa, że korzystania z internetu można nauczyć się w każdym wieku. Dzieci i wnuki chcą aktywnie uczestniczyć w tym procesie - aż 95 proc. młodych jest skłonnych pomóc w korzystaniu z internetu swoim dojrzałym bliskim.
„Jak pokazują wyniki raportu, współpraca międzypokoleniowa jest jednym z najważniejszych czynników sprzyjających zwiększaniu włączenia cyfrowego osób starszych. Dlatego, w ramach naszej kampanii CSR, na stronie www.aasynetu.pl, udostępniamy bezpłatne, multimedialne materiały edukacyjne dotyczące korzystania z internetu, do wspólnej nauki” - mówi Ovais Siddiqui, prezes Zarządu firmy Aasa Polska.
Partnerami tegorocznej odsłony kampanii Aasy Netu są: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Fundacja e-Bezpieczni, Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce oraz Stowarzyszenie Manko.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 23.05.2018, 12:26 |
Źródło informacji | Aasa Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
T-Mobile wprowadza Cyber Know, autorskie rozwiązanie zapobiegające atakom socjotechnicznym
Intensywna cyfryzacja i powszechne korzystanie z, także prywatnych, urządzeń mobilnych w biznesie powoduje, że cyberprzestępcy nieustannie doskonalą swoje techniki ataków. Phishing i smishing, wykorzystujące wiadomości e-mail i SMS do wyłudzania danych, są wciąż jednymi z najczęściej stosowanych metod infiltracji systemów informatycznych. W odpowiedzi na te zagrożenia T-Mobile Polska wprowadza nową usługę - Cyber Know. Usługa ta została stworzona z myślą o podnoszeniu świadomości pracowników i zwiększaniu poziomu bezpieczeństwa w instytucjach oraz w biznesie.- 03.07.2024, 12:46
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: T-Mobile
-
Image
Polenergia i Equinor z umowami na transport i instalację fundamentów oraz morskich stacji dla projektów Bałtyk 2 i 3
Polenergia i Equinor podpisały umowy na transport i instalację fundamentów oraz morskich stacji elektroenergetycznych dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prace na morzu w latach 2026-2027 wykona spółka Heerema Marine Contractors, wykorzystując m.in. statek z dźwigiem o dużej nośności (heavy lift crane). Morskie farmy wiatrowe Bałtyk 2 i Bałtyk 3 o łącznej mocy 1440 MW zasilą zieloną energią ponad 2 miliony gospodarstw domowych.- 03.07.2024, 08:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polenergia