Newsletter

Chiny: od 1 lipca znacznie niższe cła na prawie 1500 produktów

03.06.2018, 14:25aktualizacja: 03.06.2018, 14:25

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Chińskie ministerstwo finansów ogłosiło, że 1 lipca obniży cła na 1449 towarów konsumpcyjnych, w tym odzież i obuwie, sprzęt AGD, produkty spożywcze i kosmetyki, by stymulować import, kontynuować otwieranie gospodarki i podnieść jej konkurencyjność.

Cła na 1449 towarów importowanych do Chin z krajów objętych klauzulą największego uprzywilejowania (KNU) obniżone zostaną średnio z 15,7 do 6,9 proc., a więc o ponad połowę - przekazał resort finansów.

KNU stosują wobec siebie państwa należące do Światowej Organizacji Handlu (WTO), z wyjątkiem sytuacji związanych z preferencyjnym traktowaniem krajów rozwijających się, unii celnych, czy regionalnych porozumień o wolnym handlu.

Obniżenie ceł jest zgodne z wcześniejszymi zapowiedziami chińskiego prezydenta Xi Jinpinga i obietnicami składanymi przez Pekin międzynarodowym partnerom handlowym, w tym USA, z którymi Chiny negocjują w poszukiwaniu ugody w związku z narastającymi napięciami handlowymi.

Cła na odzież, obuwie, nakrycia głowy, sprzęt kuchenny i akcesoria sportowe zostaną zredukowane o ponad połowę - średnio z 15,9 do 7,1 proc. Taryfy na sprzęt AGD, w tym pralki i lodówki, spadną z 20,5 do 8 proc.

Obniżone będą też cła na ryby i owoce morza z hodowli i połowu, wodę mineralną i przetworzone produkty spożywcze, średnio z 15,2 do 6,9 proc. W przypadku środków czystości, kosmetyków do skóry i włosów oraz części lekarstw zapowiedziano średni spadek z 8,4 do 2,9 proc., przy czym taryfa na część leków, w tym antybiotyki penicylinę i cefalosporyny oraz insulinę, która obecnie wynosi 6 proc., zostanie obniżona do zera. (PAP)

anb/ ulb/ mkr/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 03.06.2018, 14:25
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ