Newsletter

Nauka i technologie

Festiwal powietrza JD tchnie nowe życie w sektor oczyszczania powietrza w Chinach

13.06.2018, 11:16aktualizacja: 13.06.2018, 11:16

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Festiwal powietrza JD
Festiwal powietrza JD
Poprawa jakości powietrza w chińskich miastach zaskoczyła firmy na rynku oczyszczania powietrza w domach. Nowe podejście giganta e-handlu z Chin JD jest zapowiedzią przemian w branży i zwiastuje powrót rozwiązań, które są odpowiedzią na nowe wyzwania.

PEKIN, 12 czerwca 2018 r. /PRNewswire/ - Długie okresy zanieczyszczeń utrzymujących się w powietrzu ze względu na smog były nieodłącznym elementem chińskiego krajobrazu miejskiego. Problem ten nasilił się szczególnie po roku 2013, prowadząc do szybkiego wzrostu branży oczyszczania powietrza w budynkach. Jednak w wyniku intensywnych dążeń rządu Chin co do opanowania zanieczyszczeń powietrza zaczęto dostrzegać okresową poprawę w roku 2017. Jakość powietrza uległa znaczącej poprawie w wielu chińskich miastach. Zmiana ta jest wyzwaniem dla branży oczyszczania powietrza po wielu latach szybkiego wzrostu. Główni gracze na rynku poszukiwali nowego podejścia, które pozwoliłoby na ożywienie podupadającej branży.

Szczyt branży oczyszczania powietrza w 2018 r. zwiastuje odrodzenie

Firma JD.com, Inc., największy w Chinach sprzedawca w branży oczyszczania powietrza, wzięła na siebie odpowiedzialność za przywództwo w rozwoju branży i utworzenie nowego scenariusza sprzedaży. W dniu 25 maja 2018 r. firma zgromadziła ponad 40 wiodących przedsiębiorstw z branży z całych Chin, w tym marki Philips, Blueair i Honeywell na Szczycie Rozwoju Branży Oczyszczania Powietrza JD 2018.

W obliczu bieżących wyzwań, z którymi mierzy się branża, uczestnicy forum wymieniali się poglądami i omawiali najlepsze sposoby na wdrożenie postępów JD w dużych danych i kanałach sprzedaży, a także dyskutowali na temat otwartej strategii wspierania różnorodnych marek oczyszczania powietrza z całego kraju w ramach chińskiej epoki „otwartej sprzedaży detalicznej", czyli wykorzystywania wszystkich dostępnych kanałów internetowych i fizycznych do tworzenia pozytywnych, bezproblemowych doświadczeń użytkownika. Tym samym uczestnicy forum opracowywali podstawy mogące prowadzić do zupełnie nowego cyklu wzrostu i rozwoju w branży oczyszczania powietrza.

To, co stało się jasne w trakcie szczytu to fakt, że trendy konsumenckie wskazują na koniec strategii jednego produktu na wszystkie potrzeby. Konsumenci zaczynają dzielić się na grupy i kategorie, w ramach których mają specyficzne oczekiwania i wymagania. Firma JD i marki oczyszczania powietrza muszą porzucić dotychczasowe myślenie zakładające portfolio produktów, przemyśleć ponownie strategie w celu sprostania różnorodnym wymaganiom w wielu kategoriach konsumentów i wykorzystać strategię „wspierania" pozwalającą na zmianę tradycyjnych założeń dotyczących ludzi, dóbr i rynków. Dzięki temu detalista przy współpracy z markami będzie w stanie zaoferować konsumentom zupełnie nowe doświadczenia w zakresie oczyszczania powietrza.

Dlatego też firma JD rozpoczęła czerwcową kampanię JD June 2018 Air Feast przy współpracy z kilkoma dużymi markami oczyszczania powietrza. Kampania ta zwiastuje oficjalne rozpoczęcie dążeń do wykorzystania trendu „otwartej sprzedaży detalicznej", która łączy świat online i offline z naciskiem na optymalizację każdego punktu kontaktu z konsumentem, a także dopracowanie doświadczeń klientów od początku do końca.

Kulminacja kampanii JD June 2018 Air Feast - otwarcie JD Air Restaurant

Dnia 8 czerwca miejsce miało uroczyste otwarcie JD Air Restaurant, restauracji znajdującej się w 751 dystrykcie artystycznym Pekinu. Wydarzenie wzbudziło duże zainteresowanie w wielu segmentach rynku, tym samym potwierdzając sukces kampanii. Otwarcie odzwierciedlało nowe dążenia i sposoby do wykorzystania idei otwartej sprzedaży detalicznej i połączenia kanałów online i offline w celu zaoferowania konsumentom zupełnie nowych wrażeń zmysłowych.

Wykorzystujący sztuczną inteligencję robot o nazwie L'il Luo przyciągnął najwięcej uwagi w trakcie wydarzenia. Robot bez wahania integrował się z publicznością, a pokaz śpiewu i tańca spotkał się z sowitymi brawami. Poza tym wydarzenie uświetnił także mistrz tradycyjnego brzuchomówstwa, tradycji sięgającej czasów dynastii Song. Brzuchomówca zaprezentował naturalne głosy, które przekraczały granice zmysłów i nadały powietrzu dźwięk, tym samym umożliwiając publiczności przemyślenie wagi czystego powietrza i zdrowego środowiska codziennego. Występ brzuchomówcy nadał zupełnie inną atmosferę wydarzeniu. Świadomość na temat czerwcowej kampanii czystego powietrza była także szerzona przez transmisję z wydarzenia na żywo w internecie, która dodatkowo zwiększyła zainteresowanie restauracją powietrzną.

Połączenie online i offline w restauracji powietrznej źródłem nowych możliwości dla otwartej sprzedaży

Restauracja serwująca powietrze zamiast posiłków JD Air Restaurant początkowo przyciągnęła uwagę ze względu na naturalną ciekawość - wielu gości po prostu chciało zobaczyć, co miejsce to ma w ofercie. Wykorzystując bardzo prostą koncepcję wykończeniową, restauracja powietrzna obejmuje pięć obszarów: bar, salę restauracyjną, salę kinowo-telewizyjną, salę sklepową i kuchnię. Najwięcej uwagi przyciągnęły specjalne wzory butelek powietrza w barze i obszarach doświadczeniowych.

Interaktywne doświadczenia w restauracji obejmowały sześć wyjątkowych posiłków powietrznych: powietrze na wysokości 300 stóp ponad chmurami, powietrze z dziewiczego środowiska, powietrze z kuchni naukowo-technologicznej, powietrze z łodzi na otwartych wodach, powietrze z Arktyki będące zapowiedzią romansu i powietrze o zapachu wody morskiej zamieszkanej przez łososie. Goście mogą spróbować czystego powietrza poprzez specjalne urządzenie ssące pozwalające na delektowanie się powietrznym posiłkiem w podobny sposób do konsumpcji zwykłego posiłku. Podczas degustacji wyświetlane są nagrania wideo zwiększające przyjemność czerpaną z wybranego typu powietrza i uzupełniające ucztę dla zmysłów.

Podobnie do zakupów w sklepie tradycyjnym także klienci w internecie mogą dokonywać zakupów objętych kampanią czerwcową ze specjalną zniżką. Po otwarciu restauracji powietrznej klienci mogli odwiedzić kuchnię i odkryć sekrety produkcji posiłków powietrznych, przez co mogli lepiej zrozumieć istotę czystego powietrza i produktów oczyszczania powietrza. Wydarzenie to stanowiło kulminację kompleksowej kampanii marketingowej zakładającej połączenie inicjatyw online i offline.

Rozpoczęcie otwartej sprzedaży początkiem nowej epoki w branży oczyszczania powietrza

Rozpoczęła się epoka nowych zakupów. Kampania powietrzna firmy JD okazała się być owocną inicjatywą chińskiej branży oczyszczania powietrza zakładającą ponowne przemyślenie dążeń do zwiększenia zapotrzebowania rynkowego i ustanowienia nowych ram transformacji produktów, promocji i strategii umożliwiających zmianę rynku w obecnych warunkach. Takie podejście nie tylko usuwa bariery między doświadczaniem produktów a ich konsumpcją, ale także pozwala na integrację nowego modelu marketingowego wykorzystującego możliwości kanałów online i offline w nowej epoce, którą charakteryzuje brak granic w branży, kanałach, zapotrzebowaniu i doświadczeniu. Nowe inicjatywy zwiastują początek podróży w nową epokę branży.

Źródło: JD

Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/703937/JD_Air_Restaurant.jpg

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 13.06.2018, 11:16
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ