Newsletter

Metamorfoza Microsoft Office

14.06.2018, 10:58aktualizacja: 14.06.2018, 10:58

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Aktualizacje doświadczenia użytkownika zostaną wdrożone na całym świecie w ciągu kilku najbliższych miesięcy.

REDMOND, Waszyngton, 13 czerwca 2018 r. /PRNewswire/ - Już w środę najpopularniejsze rozwiązanie produktywności na świecie przejdzie metamorfozę.

Czy to w przypadku listu pisanego w Wordzie, budżetu obliczanego w Excelu, czy wiadomości e-mail wysyłanej z Outlooka, Microsoft Office jest miejscem docelowym dla milionów produktywnych użytkowników na świecie.

Już od dziś użytkownicy rozwiązania Office w domu i w miejscu pracy zaczną zauważać zmiany mające na celu wprowadzenie większej równowagi między możliwościami a prostotą. Aktualizacje obejmują wyłącznie wersje Office.com i Office 365, czyli zawsze aktualne wersje aplikacji i usług. 

- Uproszczona wstążka. Nowa, zaktualizowana wersja wstążki ma pomóc użytkownikom w skupieniu się na pracy i łatwiejszej kolaboracji z innymi. Ci użytkownicy, którzy wolą przeznaczyć więcej miejsca na ekranie na polecenia mogą rozwinąć wstążkę do klasycznego układu trzech wierszy.

- Nowe ikony i kolor. W aplikacjach zaczną pojawiać się nowe ikony i kolory opracowane jako skalowalne grafiki, więc pozostaną wyraźne i ostre niezależnie od rozmiaru ekranu. Zmiany te mają na celu modernizację projektu Office, ale także zwiększenie otwartości i dostępności.

- Wyszukiwanie. Wyszukiwanie stanie się dużo ważniejszym elementem doświadczenia użytkownika i umożliwi dostęp do poleceń, treści i osób. Umieszczenie kursora na polu wyszukiwania w ramach wyszukiwania bez zapytania spowoduje wyświetlenie polecanych tematów pomocy zasugerowanych przez sztuczną inteligencję i Microsoft Graph.

Zmiany w wyglądzie skupiają się dookoła trzech fundamentów.

- Klienci: wykorzystujemy proces innowacji skupiający się na klientach w celu współtworzenia wyglądu aplikacji Office. Proces obejmuje trzy etapy: wstępne badania i analiza klienta, opracowywanie koncepcji i wspólne opracowywanie, walidacja i ulepszenia.

- Kontekst: klienci uwielbiają możliwości Office, ale nie potrzebują wszystkich funkcji na raz. Chcemy, aby nowy projekt analizował kontekst pracy i umożliwiał skupienie się na treści. To oznacza wyświetlanie najbardziej istotnych poleceń na bazie wykonywanej pracy oraz ułatwianie łączenia i współpracy z innymi.

- Kontrola: wiemy, że umiejętności i zwyczaje są głęboko zakorzenione, a sposób korzystania z aplikacji często wykorzystuje konkretne części interfejsu użytkownika. Dlatego też chcemy dać użytkownikom końcowym kontrolę i pozwolić im na włączanie lub wyłączanie poszczególnych elementów doświadczenia.

W ciągu minionego roku firma Microsoft przeprowadziła kompleksowe badania nad klientami i poświęciła wiele miesięcy na pracę ramię w ramię z klientami w celu odpowiedniego zaprojektowania zmian. W wyniku tych zabiegów klienci będą mieli do dyspozycji uproszczony interfejs oferujący całą gamę funkcji Office, a także etos wzornictwa zakładający większą integrację. Dzięki temu każdy będzie miał możliwość tworzenia, komunikowania się i kolaboracji. Ponadto zespół skupił się bardziej nie tylko na tym, co użytkownicy myślą o produktach, ale także jak się czują, kiedy z nich korzystają.

„Po zgromadzeniu opinii tysięcy osób odkryliśmy, że użytkownicy najlepiej reagują na poczucie kontroli, produktywności i bezpieczeństwa” - skomentował Trish Miner, główny badacz wzornictwa w Microsoft.

W celu zapewnienia ciągłej uwagi, wyciągania wniosków i szybkiej reakcji na opinie klientów firma wprowadziła ankietę w produktach, która ma na celu ocenę tego, w jaki sposób klienci się czują. „Dobre wieści to to, że wraz z rosnącym zrozumieniem związku między projektem funkcji a uczuciami użytkowników będziemy w stanie opracowywać bardziej empatyczne technologie” - dodał Miner.

Odświeżenie interfejsu będzie wdrażane u klientów biznesowych i indywidualnych z początkiem czerwca. Dodatkowe informacje na temat nowego projektu Office można znaleźć na stronie https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/blog/2018/06/13/power-and-simplicity-updates-to-the-office-365-user-experience/.

Microsoft (Nasdaq: MSFT, @microsoft) umożliwia cyfrowe transformacje w epoce inteligentnej chmury, dając przedsiębiorstwom inteligentną przewagę. Misją firmy jest umożliwienie każdej osobie i każdej organizacji na świecie osiągnąć więcej.

Informacja dla redaktorów: dodatkowe informacje, wiadomości i perspektywy firmy Microsoft dostępne są w centrum wiadomości Microsoft pod adresem http://news.microsoft.com. Linki, numery telefonów i stanowiska były zgodne ze stanem faktycznym w dniu publikacji lecz mogły ulec zmianie. W celu uzyskania dodatkowej pomocy dziennikarze i analitycy mogą skontaktować się z zespołem szybkiego reagowania Microsoft lub innymi osobami wymienionymi na stronie http://news.microsoft.com/microsoft-public-relations-contacts.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/24227/microsoft_corp_logo226_9217jpg.jpg

Źródło: Microsoft Corp.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 14.06.2018, 10:58
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ