Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Dzień Polskiej Borówki połączył konsumentów, plantatorów i dietetyków. Na modnym warszawskim Targu Śniadaniowym odbyły się prezentacje walorów borówki, degustacje świeżych owoców i borówkowych przetworów. „Jedzmy borówki, bo to mały - wielki cud natury, który ma najwięcej antyoksydantów ze wszystkich owoców i warzyw. Korzystajmy, lato to najlepszy czas na budowanie naszej siły i odporności” - to najczęściej powtarzane słowa podczas oficjalnej inauguracji sezonu 2018.
„Borówki są najbogatszym źródłem antyoksydantów wśród wszystkich owoców i warzyw. Pomagają zapobiegać chorobom nowotworowym, układu krążenia, regenerują mózg i układ nerwowy, a także sprzyjają utrzymaniu dobrego wzroku i młodego wyglądu skóry. Zawarte w jagodach borówki przeciwutleniacze to nasi sprzymierzeńcy, mający wpływ na powstrzymywanie procesów starzenia. Borówka jest rekomendowana każdemu, od najmłodszych, po profilaktykę i terapię wszystkich chorób cywilizacyjnych” - mówi Anna Radowicka, dietetyk, technolog żywienia, ekspert w ocenie jakości żywności.
Tegoroczne obchody Dnia Polskiej Borówki odbywają się pod patronatem Instytutu Żywności i Żywienia (IŻŻ) i Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej (NCEŻ). Honorowy patronat objął Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. Wśród partnerów merytorycznych jest także Instytut Ogrodnictwa w Skierniewicach.
„Lato to w naszym klimacie czas największego bogactwa natury i dobry moment, aby zadbać o naszą odporność i zdrowie. O tej porze roku mamy największą szansę na wprowadzenie do swojej diety mnóstwa świeżych owoców i warzyw. Wakacje o smaku borówki każdemu wyjdą na zdrowie” - przekonywała Emilia Szczęsna z Fundacji Promocji Polskiej Borówki.
Kampania „Lato z borówkami” jest realizowana przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. Jest finansowana ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 01.07.2018, 10:13 |
Źródło informacji | Fundacja Promocji Polskiej Borówki |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
72% festiwalowiczów dba o styl. Allegro prezentuje limitowaną kolekcję ubrań zaprojektowaną przez artystów
- 09.07.2025, 14:13
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Allegro
-
Image
Kantar: Wiosna przyniosła wzrost ilości konsumentów jabłek
Sadownicy zatrzymali wieloletni trend spadku ilości konsumentów jabłek. Comiesięczny monitoring pokazuje, że coraz więcej Polaków ma na nie ochotę. Już zima 2024/2025 przyniosła wypłaszczenie wieloletniego trendu spadkowego. Porównując „styczeń do stycznia” po raz pierwszy ilość konsumentów nie spadła. Ale wiosna to już duże wzrosty ilości konsumentów jabłek. Historyczne wyniki komentują sadownicy.- 09.07.2025, 12:42
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Towarzystwo Rozwoju Sadów Karłowych
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ