Newsletter

PBS FINANSE SA (16/2018) Uchwały walnego zgromadzenia.

11.07.2018, 17:15aktualizacja: 11.07.2018, 17:15

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 16/2018

Zarząd PBS Finanse S.A. w Sanoku przekazuje do publicznej wiadomości treść uchwał podjętych na walnym zgromadzeniu zwołanym na 14 czerwca 2018 roku, które wznowiło obrady po przerwie w dniu 11 lipca 2018 roku.

"Uchwała nr 7

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy PBS Finanse Spółka Akcyjna z siedzibą w Sanoku zwołanego na dzień 14 czerwca 2018 roku w sprawie udzielenia absolutorium członkom Zarządu Spółki z wykonania obowiązków w roku 2017, podjęta w dniu 11 lipca 2018 roku

Na podstawie art. 395 § 2 pkt 3) Kodeksu spółek handlowych oraz § 18 ust. 1 pkt 3) Statutu Spółki, Walne Zgromadzenie uchwala, co następuje:

§ 1

Udziela się absolutorium z wykonania obowiązków w roku 2017 Panu Jerzemu Bielowi - za okres do 14 lipca 2017 roku, pełniącego w tym okresie czasu funkcję Prezesa Zarządu Spółki.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem jej powzięcia."

W głosowaniu jawnym nad uchwałą oddano ważne głosy z 6.840.465 akcji, stanowiących 65,45 % kapitału zakładowego.

Liczba głosów ważnych: 6.840.465

Liczba głosów "za" - 6.840.465

Liczba głosów "przeciw" - 0

Liczba głosów "wstrzymujących się"- 0

"Uchwała nr 8

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy PBS Finanse Spółka Akcyjna z siedzibą w Sanoku zwołanego na dzień 14 czerwca 2018 roku w sprawie udzielenia absolutorium członkom Zarządu Spółki z wykonania obowiązków w roku 2017, podjęta w dniu 11 lipca 2018 roku

Na podstawie art. 395 § 2 pkt 3) Kodeksu spółek handlowych oraz § 18 ust. 1 pkt 3) Statutu Spółki, Walne Zgromadzenie uchwala, co następuje:

§ 1

Udziela się absolutorium z wykonania obowiązków w roku 2017 Panu Grzegorzowi Rysz - za okres od dnia 14 lipca 2017 roku do dnia 30 lipca 2017 roku, oddelegowanego w tym okresie czasu do pełnienia funkcji Prezesa Zarządu Spółki.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem jej powzięcia."

W głosowaniu jawnym nad uchwałą oddano ważne głosy z 6.933.527 akcji, stanowiących 66,34 % kapitału zakładowego.

Liczba głosów ważnych: 6.933.527

Liczba głosów "za" - 6.840.460

Liczba głosów "przeciw" - 0

Liczba głosów "wstrzymujących się"- 93.062

"Uchwała nr 9

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy PBS Finanse Spółka Akcyjna z siedzibą w Sanoku zwołanego na dzień 14 czerwca 2018 roku w sprawie udzielenia absolutorium członkom Zarządu Spółki z wykonania obowiązków w roku 2017, podjęta w dniu 11 lipca 2018 roku

Na podstawie art. 395 § 2 pkt 3) Kodeksu spółek handlowych oraz § 18 ust. 1 pkt 3) Statutu Spółki, Walne Zgromadzenie uchwala, co następuje:

§ 1

Udziela się absolutorium z wykonania obowiązków w roku 2017 Panu Mariuszowi Luberdzie - za okres od dnia 31 lipca 2017 roku, pełniącego w tym okresie czasu funkcję Prezesa Zarządu Spółki.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem jej powzięcia."

W głosowaniu jawnym nad uchwałą oddano ważne głosy z 6.933.527 akcji, stanowiących 66,34 % kapitału zakładowego.

Liczba głosów ważnych: 6.933.527

Liczba głosów "za" - 6.840.465

Liczba głosów "przeciw" - 0

Liczba głosów "wstrzymujących się"- 93.062

"Uchwała nr 10

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy PBS Finanse Spółka Akcyjna z siedzibą w Sanoku zwołanego na dzień 14 czerwca 2018 roku w sprawie udzielenia absolutorium członkom Rady Nadzorczej Spółki z wykonania obowiązków w roku 2017, podjęta w dniu 11 lipca 2018 roku

Na podstawie art. 395 § 2 pkt 3) Kodeksu spółek handlowych oraz § 18 ust. 1 pkt 3) Statutu Spółki, Walne Zgromadzenie uchwala, co następuje:

§ 1

Udziela się absolutorium z wykonania obowiązków w roku 2017 następującym członkom Rady Nadzorczej Spółki:

1. Wojciechowi Błażowi - do 8 grudnia 2017 roku

2. Maciejowi Frankiewiczowi,

3. Pawłowi Kołodziejczykowi,

4. Grzegorzowi Ryszowi,

5. Bogusławowi Stabryle,

6. Grażynie Karaczkowskiej - od 2 października 2017 roku,

7. Dawidowi Sabikowi - od 2 października 2017 roku.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem jej powzięcia."

W głosowaniu jawnym nad uchwałą oddano ważne głosy z 6.933.527 akcji, stanowiących 66,34 % kapitału zakładowego.

Liczba głosów ważnych: 6.933.527

Liczba głosów "za" - 6.840.465

Liczba głosów "przeciw" - 0

Liczba głosów "wstrzymujących się"- 93.062

"Uchwała nr 11

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia PBS Finanse Spółka Akcyjna z siedzibą w Sanoku zwołanego na dzień 14 czerwca 2018 roku w sprawie zmiany Statutu Spółki, podjęta w dniu 11 lipca 2018 roku

Na podstawie art. 430 § 1 Kodeksu spółek handlowych oraz § 18 ust. 1 pkt.6) Statutu Spółki, Walne Zgromadzenie uchwala, co następuje:

§ 1

W Statucie Spółki:

1) § 6 otrzymuje brzmienie:

"§ 6

1. Władzami Spółki są:

1) Zarząd Spółki,

2) Rada Nadzorcza,

3) Walne Zgromadzenie.

2. Członkowie Organów Spółki wykonując swoje obowiązki są obowiązani działać zgodnie z przepisami prawa, niniejszego statutu oraz innych regulacji wewnętrznych Spółki, kierując się interesem Spółki, interesem grupy kapitałowej w skład której Spółka wchodzi, przy uwzględnieniu prawnie chronionych interesów akcjonariuszy Spółki oraz pozostałych interesariuszy Spółki, w tym interesem podmiotu wobec którego Spółka posiada status jednostki zależnej w znaczeniu o jakim mowa w art. 4 ust. 1 pkt 16 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 575/2013 z dnia 26 czerwca 2013 r. w sprawie wymogów ostrożnościowych dla instytucji kredytowych i firm inwestycyjnych, zmieniające rozporządzenie (UE) nr 648/2012.",

2) §7 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Kadencja Zarządu trwa trzy kolejne lata, z zastrzeżeniem § 71. Kadencja rozpoczyna się od dnia następnego po powołaniu, a czas jej trwania oblicza się według przepisów prawa cywilnego.",

3) dodaje się § 7[1] w brzmieniu:

"§ 7[1]

1. Mandat członka Zarządu wygasa najpóźniej z dniem odbycia walnego zgromadzenia zatwierdzającego sprawozdanie finansowe za ostatni pełny rok obrotowy, który rozpoczął się w czasie trwania kadencji członka Zarządu.

2. Jeśli walne zgromadzenie, o jakim mowa w ust. 1 odbyło się przed upływem kadencji, kadencja ulega skróceniu do dnia odbycia tego zgromadzenia.",

4) § 11 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Rada Nadzorcza składa się z 5 (pięciu) do 7 ( siedmiu) członków wybieranych przez Walne Zgromadzenie na okres trzyletniej wspólnej kadencji, z zastrzeżeniem § 111. Kadencja rozpoczyna się od dnia następnego po dokonaniu wyboru, a czas jej trwania oblicza się według przepisów prawa cywilnego.",

5) dodaje się § 11[1] w brzmieniu:

"§11[1]

1. Mandat członka Rady Nadzorczej wygasa najpóźniej z dniem odbycia walnego zgromadzenia zatwierdzającego sprawozdanie finansowe za ostatni pełny rok obrotowy, który rozpoczął się w czasie trwania kadencji członka Rady Nadzorczej.

2. Jeśli walne zgromadzenie, o jakim mowa w ust. 1 odbyło się przed upływem kadencji, kadencja ulega skróceniu do dnia odbycia tego zgromadzenia.",

6) § 22 otrzymuje brzmienie:

"§ 22

1. Zarząd Spółki obowiązany jest niezwłocznie powiadomić Radę Nadzorczą o nadzwyczajnych zmianach w sytuacji finansowej i prawnej Spółki lub istotnych naruszeniach umów, których stroną jest Spółka.

2. Zarząd Spółki jest zobowiązany do przekazywania akcjonariuszowi będącemu bankiem krajowym, w stosunku do którego Spółka posiadała status jednostki zależnej w znaczeniu o jakim mowa w art. 4 ust. 1 pkt 16 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 575/2013 z dnia 26 czerwca 2013 r. w sprawie wymogów ostrożnościowych dla instytucji kredytowych i firm inwestycyjnych, zmieniające rozporządzenie (UE) nr 648/2012 cyklicznych informacji dotyczących sytuacji ekonomiczno - finansowej Spółki w postaci elektronicznej lub pisemnej, w formie stosownych raportów lub informacji, celem sprawowania przez taki bank czynności nadzoru nad ryzykiem związanym z działalnością podmiotów zależnych stosownie do przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo bankowe oraz wykonywania obowiązków wynikających z innych przepisów prawa.

3. Zarząd Spółki jest zobowiązany zapewnić obieg informacji pomiędzy spółkami wchodzącymi w skład grupy kapitałowej, a także wobec akcjonariusza będącego bankiem krajowym, w stosunku do którego Spółka posiada status jednostki zależnej w znaczeniu o jakim mowa w art. 4 ust. 1 pkt 16 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 575/2013 z dnia 26 czerwca 2013 r. w sprawie wymogów ostrożnościowych dla instytucji kredytowych i firm inwestycyjnych, zmieniające rozporządzenie (UE) nr 648/2012, w zakresie w jakim jest to niezbędne do wykonywania przez Spółkę lub taki bank obowiązków wynikających z przepisów Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r., w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.".

§ 2

Upoważnia się Radę Nadzorczą Spółki do sporządzenia tekstu jednolitego Statutu Spółki, uwzględniającego zmianę uchwaloną w § 1.

§ 3

Zobowiązuje się Zarząd Spółki do bezzwłocznego zgłoszenia zmiany Statutu uchwalonej w § 1 niniejszej uchwały do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie z dniem powzięcia, z tym, że zmiana Statutu wywiera skutek prawny od dnia wpisania zmiany do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego i obowiązuje także w odniesieniu do mandatów sprawowanych przez członków zarządu i rady nadzorczej w trakcie kadencji trwającej w dniu podjęcia uchwały.

W głosowaniu jawnym nad uchwałą oddano ważne głosy z 6.933.527 akcji, stanowiących 66,34 % kapitału zakładowego.

Liczba głosów ważnych: 6.933.527

Liczba głosów "za" - 6.840.465

Liczba głosów "przeciw" - 0

Liczba głosów "wstrzymujących się"- 93.062

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 11.07.2018, 17:15
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii