Newsletter

PBS FINANSE SA (16/2018) Uchwały walnego zgromadzenia.

11.07.2018, 17:15aktualizacja: 11.07.2018, 17:15

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 16/2018

Zarząd PBS Finanse S.A. w Sanoku przekazuje do publicznej wiadomości treść uchwał podjętych na walnym zgromadzeniu zwołanym na 14 czerwca 2018 roku, które wznowiło obrady po przerwie w dniu 11 lipca 2018 roku.

"Uchwała nr 7

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy PBS Finanse Spółka Akcyjna z siedzibą w Sanoku zwołanego na dzień 14 czerwca 2018 roku w sprawie udzielenia absolutorium członkom Zarządu Spółki z wykonania obowiązków w roku 2017, podjęta w dniu 11 lipca 2018 roku

Na podstawie art. 395 § 2 pkt 3) Kodeksu spółek handlowych oraz § 18 ust. 1 pkt 3) Statutu Spółki, Walne Zgromadzenie uchwala, co następuje:

§ 1

Udziela się absolutorium z wykonania obowiązków w roku 2017 Panu Jerzemu Bielowi - za okres do 14 lipca 2017 roku, pełniącego w tym okresie czasu funkcję Prezesa Zarządu Spółki.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem jej powzięcia."

W głosowaniu jawnym nad uchwałą oddano ważne głosy z 6.840.465 akcji, stanowiących 65,45 % kapitału zakładowego.

Liczba głosów ważnych: 6.840.465

Liczba głosów "za" - 6.840.465

Liczba głosów "przeciw" - 0

Liczba głosów "wstrzymujących się"- 0

"Uchwała nr 8

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy PBS Finanse Spółka Akcyjna z siedzibą w Sanoku zwołanego na dzień 14 czerwca 2018 roku w sprawie udzielenia absolutorium członkom Zarządu Spółki z wykonania obowiązków w roku 2017, podjęta w dniu 11 lipca 2018 roku

Na podstawie art. 395 § 2 pkt 3) Kodeksu spółek handlowych oraz § 18 ust. 1 pkt 3) Statutu Spółki, Walne Zgromadzenie uchwala, co następuje:

§ 1

Udziela się absolutorium z wykonania obowiązków w roku 2017 Panu Grzegorzowi Rysz - za okres od dnia 14 lipca 2017 roku do dnia 30 lipca 2017 roku, oddelegowanego w tym okresie czasu do pełnienia funkcji Prezesa Zarządu Spółki.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem jej powzięcia."

W głosowaniu jawnym nad uchwałą oddano ważne głosy z 6.933.527 akcji, stanowiących 66,34 % kapitału zakładowego.

Liczba głosów ważnych: 6.933.527

Liczba głosów "za" - 6.840.460

Liczba głosów "przeciw" - 0

Liczba głosów "wstrzymujących się"- 93.062

"Uchwała nr 9

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy PBS Finanse Spółka Akcyjna z siedzibą w Sanoku zwołanego na dzień 14 czerwca 2018 roku w sprawie udzielenia absolutorium członkom Zarządu Spółki z wykonania obowiązków w roku 2017, podjęta w dniu 11 lipca 2018 roku

Na podstawie art. 395 § 2 pkt 3) Kodeksu spółek handlowych oraz § 18 ust. 1 pkt 3) Statutu Spółki, Walne Zgromadzenie uchwala, co następuje:

§ 1

Udziela się absolutorium z wykonania obowiązków w roku 2017 Panu Mariuszowi Luberdzie - za okres od dnia 31 lipca 2017 roku, pełniącego w tym okresie czasu funkcję Prezesa Zarządu Spółki.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem jej powzięcia."

W głosowaniu jawnym nad uchwałą oddano ważne głosy z 6.933.527 akcji, stanowiących 66,34 % kapitału zakładowego.

Liczba głosów ważnych: 6.933.527

Liczba głosów "za" - 6.840.465

Liczba głosów "przeciw" - 0

Liczba głosów "wstrzymujących się"- 93.062

"Uchwała nr 10

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy PBS Finanse Spółka Akcyjna z siedzibą w Sanoku zwołanego na dzień 14 czerwca 2018 roku w sprawie udzielenia absolutorium członkom Rady Nadzorczej Spółki z wykonania obowiązków w roku 2017, podjęta w dniu 11 lipca 2018 roku

Na podstawie art. 395 § 2 pkt 3) Kodeksu spółek handlowych oraz § 18 ust. 1 pkt 3) Statutu Spółki, Walne Zgromadzenie uchwala, co następuje:

§ 1

Udziela się absolutorium z wykonania obowiązków w roku 2017 następującym członkom Rady Nadzorczej Spółki:

1. Wojciechowi Błażowi - do 8 grudnia 2017 roku

2. Maciejowi Frankiewiczowi,

3. Pawłowi Kołodziejczykowi,

4. Grzegorzowi Ryszowi,

5. Bogusławowi Stabryle,

6. Grażynie Karaczkowskiej - od 2 października 2017 roku,

7. Dawidowi Sabikowi - od 2 października 2017 roku.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem jej powzięcia."

W głosowaniu jawnym nad uchwałą oddano ważne głosy z 6.933.527 akcji, stanowiących 66,34 % kapitału zakładowego.

Liczba głosów ważnych: 6.933.527

Liczba głosów "za" - 6.840.465

Liczba głosów "przeciw" - 0

Liczba głosów "wstrzymujących się"- 93.062

"Uchwała nr 11

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia PBS Finanse Spółka Akcyjna z siedzibą w Sanoku zwołanego na dzień 14 czerwca 2018 roku w sprawie zmiany Statutu Spółki, podjęta w dniu 11 lipca 2018 roku

Na podstawie art. 430 § 1 Kodeksu spółek handlowych oraz § 18 ust. 1 pkt.6) Statutu Spółki, Walne Zgromadzenie uchwala, co następuje:

§ 1

W Statucie Spółki:

1) § 6 otrzymuje brzmienie:

"§ 6

1. Władzami Spółki są:

1) Zarząd Spółki,

2) Rada Nadzorcza,

3) Walne Zgromadzenie.

2. Członkowie Organów Spółki wykonując swoje obowiązki są obowiązani działać zgodnie z przepisami prawa, niniejszego statutu oraz innych regulacji wewnętrznych Spółki, kierując się interesem Spółki, interesem grupy kapitałowej w skład której Spółka wchodzi, przy uwzględnieniu prawnie chronionych interesów akcjonariuszy Spółki oraz pozostałych interesariuszy Spółki, w tym interesem podmiotu wobec którego Spółka posiada status jednostki zależnej w znaczeniu o jakim mowa w art. 4 ust. 1 pkt 16 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 575/2013 z dnia 26 czerwca 2013 r. w sprawie wymogów ostrożnościowych dla instytucji kredytowych i firm inwestycyjnych, zmieniające rozporządzenie (UE) nr 648/2012.",

2) §7 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Kadencja Zarządu trwa trzy kolejne lata, z zastrzeżeniem § 71. Kadencja rozpoczyna się od dnia następnego po powołaniu, a czas jej trwania oblicza się według przepisów prawa cywilnego.",

3) dodaje się § 7[1] w brzmieniu:

"§ 7[1]

1. Mandat członka Zarządu wygasa najpóźniej z dniem odbycia walnego zgromadzenia zatwierdzającego sprawozdanie finansowe za ostatni pełny rok obrotowy, który rozpoczął się w czasie trwania kadencji członka Zarządu.

2. Jeśli walne zgromadzenie, o jakim mowa w ust. 1 odbyło się przed upływem kadencji, kadencja ulega skróceniu do dnia odbycia tego zgromadzenia.",

4) § 11 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Rada Nadzorcza składa się z 5 (pięciu) do 7 ( siedmiu) członków wybieranych przez Walne Zgromadzenie na okres trzyletniej wspólnej kadencji, z zastrzeżeniem § 111. Kadencja rozpoczyna się od dnia następnego po dokonaniu wyboru, a czas jej trwania oblicza się według przepisów prawa cywilnego.",

5) dodaje się § 11[1] w brzmieniu:

"§11[1]

1. Mandat członka Rady Nadzorczej wygasa najpóźniej z dniem odbycia walnego zgromadzenia zatwierdzającego sprawozdanie finansowe za ostatni pełny rok obrotowy, który rozpoczął się w czasie trwania kadencji członka Rady Nadzorczej.

2. Jeśli walne zgromadzenie, o jakim mowa w ust. 1 odbyło się przed upływem kadencji, kadencja ulega skróceniu do dnia odbycia tego zgromadzenia.",

6) § 22 otrzymuje brzmienie:

"§ 22

1. Zarząd Spółki obowiązany jest niezwłocznie powiadomić Radę Nadzorczą o nadzwyczajnych zmianach w sytuacji finansowej i prawnej Spółki lub istotnych naruszeniach umów, których stroną jest Spółka.

2. Zarząd Spółki jest zobowiązany do przekazywania akcjonariuszowi będącemu bankiem krajowym, w stosunku do którego Spółka posiadała status jednostki zależnej w znaczeniu o jakim mowa w art. 4 ust. 1 pkt 16 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 575/2013 z dnia 26 czerwca 2013 r. w sprawie wymogów ostrożnościowych dla instytucji kredytowych i firm inwestycyjnych, zmieniające rozporządzenie (UE) nr 648/2012 cyklicznych informacji dotyczących sytuacji ekonomiczno - finansowej Spółki w postaci elektronicznej lub pisemnej, w formie stosownych raportów lub informacji, celem sprawowania przez taki bank czynności nadzoru nad ryzykiem związanym z działalnością podmiotów zależnych stosownie do przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo bankowe oraz wykonywania obowiązków wynikających z innych przepisów prawa.

3. Zarząd Spółki jest zobowiązany zapewnić obieg informacji pomiędzy spółkami wchodzącymi w skład grupy kapitałowej, a także wobec akcjonariusza będącego bankiem krajowym, w stosunku do którego Spółka posiada status jednostki zależnej w znaczeniu o jakim mowa w art. 4 ust. 1 pkt 16 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 575/2013 z dnia 26 czerwca 2013 r. w sprawie wymogów ostrożnościowych dla instytucji kredytowych i firm inwestycyjnych, zmieniające rozporządzenie (UE) nr 648/2012, w zakresie w jakim jest to niezbędne do wykonywania przez Spółkę lub taki bank obowiązków wynikających z przepisów Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r., w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.".

§ 2

Upoważnia się Radę Nadzorczą Spółki do sporządzenia tekstu jednolitego Statutu Spółki, uwzględniającego zmianę uchwaloną w § 1.

§ 3

Zobowiązuje się Zarząd Spółki do bezzwłocznego zgłoszenia zmiany Statutu uchwalonej w § 1 niniejszej uchwały do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie z dniem powzięcia, z tym, że zmiana Statutu wywiera skutek prawny od dnia wpisania zmiany do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego i obowiązuje także w odniesieniu do mandatów sprawowanych przez członków zarządu i rady nadzorczej w trakcie kadencji trwającej w dniu podjęcia uchwały.

W głosowaniu jawnym nad uchwałą oddano ważne głosy z 6.933.527 akcji, stanowiących 66,34 % kapitału zakładowego.

Liczba głosów ważnych: 6.933.527

Liczba głosów "za" - 6.840.465

Liczba głosów "przeciw" - 0

Liczba głosów "wstrzymujących się"- 93.062

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 11.07.2018, 17:15
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ