Newsletter

MNiSW: studenci z SGH reprezentują Polskę w konkursie Enactus w USA! (komunikat)

12.07.2018, 13:51aktualizacja: 12.07.2018, 13:51

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MNiSW informuje:

Studenci z SGH reprezentują Polskę w konkursie Enactus w USA!

Enactus to inicjatywa łącząca liderów biznesu i środowisko akademickie, w ramach której studenci wspierani przez przedsiębiorców i uczelnie tworzą projekty i start-up’y na rzecz społeczności lokalnych. W tegorocznej edycji zwyciężył projekt ośmioosobowej grupy studentów SGH, który będą reprezentować Polskę w finale konkursu w Stanach Zjednoczonych. Ze zwycięską drużyną spotkał się wiceprezes rady ministrów, minister nauki i szkolnictwa wyższego Jarosław Gowin.

- Naszym celem jest, by polska nauka, nasze osiągnięcia badawcze i wreszcie – polscy naukowcy byli bardziej widoczni na arenie międzynarodowej. Niezwykle cieszy, że już na początku naukowej drogi, jaką są studia, nasi studenci biorą udział w prestiżowych, międzynarodowych konkursach. Trzymam kciuki za polską drużynę – mówił wicepremier Jarosław Gowin.

Projekt edukacyjno-biznesowy adresowany do społeczności lokalnych Enactus działa w 36 krajach na świecie (na 14 uczelniach w Polsce) i skupia ponad 70 0000 członków z blisko 1700 uczelni. Zespoły uczelniane, biorące udział w konkursie, mają za zadanie zrealizować projekty o charakterze edukacyjno-biznesowym w ramach społecznie odpowiedzialnego biznesu (CSR), adresowane do społeczności lokalnych. Najważniejszym wydarzeniem Enactus w ciągu roku jest krajowy konkurs, podczas którego jury złożone z dyrektorów i prezesów przedsiębiorstw ocenia roczne prace studentów i wyłania najbardziej obiecujące start-upy akademickie realizowane w ramach programu w danym roku akademickim. Ocenie sędziowskiej na konkursie podlega m.in.: efektywność projektów, osiągnięte wyniki, dobór grupy odbiorców, innowacyjność, trwałość efektów oraz stopień realizacji kryterium Enactus.

Mionsz – soki z sercem

Polską edycję konkursu - Enactus Poland National Competition 2018 wygrała grupa studentów z SGH, w skład której wchodzą: Weronika Andryszczyk, Piotr Pater, Patrycja Jarmus, Sonia Zwolińska, Karolina Morkisz, Marta Mocarska, Karolina Małecka i Daria Amielańczyk.

Zwycięska drużyna jest autorem projektu, którego misją jest produkcja naturalnych soków, angażująca osoby wykluczone społecznie. Studenci chcieliby tym samym przeciwdziałać zjawisku wykluczenia społecznego oraz marnowania żywności: owoców i warzyw, które mimo swojej zdatności do spożycia nie sprzedają się w sklepach, ponieważ są nieatrakcyjne dla konsumentów – ze względu na nieodpowiedni kształt lub kolor. Soki będą sprzedawane w warszawskich biurach i korporacjach pod marką Mionsz. Projekt zakłada także działalność w ramach koncepcji Zero Waste i CSR. Konsumenci, oprócz aktywnego działania na rzecz walki z marnującą się żywnością, pomogą również osobom wykluczonym społecznie, ponieważ Mionsz współpracuje z „Czerwonym Rowerem”, w którym pracują osoby w trudnej sytuacji życiowej.

Konkurs w USA

Podczas finału Enactus World Cup wyróżnione drużyny z 36 krajów zaprezentują swoje projekty i ich wpływ na rozwój społeczności lokalnych na całym świecie. Poza konkursem, w trakcie wydarzenia, co roku odbywają się liczne spotkania, panele dyskusyjne oraz debaty sprzyjające wymianie doświadczeń pomiędzy uczestnikami, biznesem, jak i przyszłymi młodymi liderami. W wydarzeniu udział bierze blisko 5000 uczestników, w tym ponad 850 jurorów, menedżerów i dyrektorów z całego świata. W tym roku konkurs odbędzie się w San Jose, w Stanach Zjednoczonych.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)

kom/ agzi/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 12.07.2018, 13:51
Źródło informacji MNiSW
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ