Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zwycięzcą konkursu na najlepsze lody borówkowe została „Lodziarnia Pod Orzechem” w Baborowie, w woj. opolskim. Jej właścicielem jest pan Tomasz Szypuła, lodziarski Mistrz Polski 2017. Serwuje lody własnej produkcji, wytwarzane z lokalnych składników, wśród których jest borówka z plantacji koło Głubczyc.
"Borówki są przez cały sezon wśród najpopularniejszych smaków. Polecamy sorbet borówkowy, lody - ciasteczko maślane z kruszonką i konfiturą z borówek oraz delikatny jogurt z konfiturą borówkową. Podgrzana, kiedy robi się z niej konfiturę, wybija smak i piękny kolor. Popularne są lody śmietankowe z borówką. Polecam borówkę infuzowaną ziołami, tymiankiem, lawendą. Borówka świetne łączy się z innym owocami jagodowymi. Nie tylko w Polsce, Włosi kupują owoce jagodowe w Polsce” - mówi Mistrz Tomasz Szypuła.
W Polsce trwa lodowa rewolucja. Powrót do tradycji, rzemieślniczych metod produkcji. Na kilogram dobrych lodów potrzeba pół kilograma owoców. Co innego lody przemysłowe, które w połowie wypełnione są powietrzem. Coraz więcej jest przykładów współpracy plantatorów z cukiernikami, szefami kuchni. Obok „lodów dla ochłody”, rozwija się konsumpcja dla przyjemności smakowania.
„Kampania „Lato z borówkami” jest realizowana przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. Jest finansowana ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Promuje walory smakowe i zdrowotne borówki, która jest naszym hitem eksportowym. W sierpniu pół świata kupuje w Polsce. W jakimś sensie zapraszamy zatem na najlepsze lody borówkowe na świecie” - podkreśla Katarzyna Grzegrzółka-Parafiniuk z Fundacji Promocji Polskiej Borówki.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 31.08.2018, 10:58 |
| Źródło informacji | Fundacja Promocji Polskiej Borówki |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
PARP i Sektorowe Rady ds. Kompetencji razem dla biznesu
- 05.11.2025, 16:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PARP
-
Image
Finnlines spotyka się z ambasadą Włoch w Warszawie w związku z rozwojem działalności
Firma żeglugowa Finnlines prowadzi stały dialog z ambasadą Włoch w Polsce, aby naświetlić swoje bieżące inwestycje w kraju, w tym nowe zawinięcie do Gdyni w ramach serwisu Morza Północnego oraz rosnącą liczbę pasażerów na trasie do Szwecji.- 05.11.2025, 14:47
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Finnlines
-
Image
Zbliża się XXI edycja Kongresu Consumer Finance
Organizator zaprasza do udziału w Kongresie Consumer Finance, który jest największym dorocznym spotkaniem przedstawicieli sektora consumer finance, poświęconym bieżącym wyzwaniom i przyszłości rynku finansów konsumenckich.- 05.11.2025, 14:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Centrum Myśli Strategicznych
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ