Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Raport przygotowany we współpracy z firmą PwC jest pierwszą próbą określenia roli McDonald’s w Polsce – wpływu na gospodarkę i społeczeństwo, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w ostatnich latach.
„McDonald’s w Polsce to 26 lat ciągłego rozwoju” – powiedział Adam Pieńkowski, dyrektor generalny McDonald’s Polska podczas panelu na krynickim forum poświęconemu najważniejszym inwestorom amerykańskich w naszym kraju. Jak powiedział Pieńkowski - niemal od samego początku swojej obecności w Polsce McDonald’s korzystał z krajowych zasobów. Dzięki temu w ciągu 26 lat wywarł ogromny wpływ na rozwój działających tu przedsiębiorstw z branż przetwórstwa rolnego, budowlanej, logistyki i transportu, usług i wielu innych.
Jaki jest wpływ firmy na polską gospodarkę? W 2017 roku bezpośrednio i pośrednio McDonald’s wygenerował prawie 3,97 mld zł dodatkowej sprzedaży, w tym niemal 1,4 mld zł w rolnictwie i przetwórstwie rolnym. W 2016 roku wraz z obsługującymi go firmami wpłacił do budżetu państwa ponad 206 mln zł z tytułu podatków dochodowych.
„Nasza firma reprezentuje dziś 407 restauracji, w których pracuje ponad 24 000 osób. Do całkowitego wpływu firmy na polski rynek pracy wlicza się również zatrudnienie pośrednie, obecne w branżach współpracujących z McDonald’s. W 2017 roku dało to łączny wynik prawie 40 tysięcy miejsc pracy” - podsumował Pieńkowski. Dzięki skali swojej działalności kształtuje również standardy zatrudnienia: 100% pracowników firmy zatrudnionych jest na podstawie umowy o pracę i ma dostęp do ścieżek rozwoju - wynika z udostępnionego raportu.
McDonald’s wprowadził na polski rynek światowe standardy jakości i bezpieczeństwa żywności na długo przed wejściem Polski do Unii Europejskiej. Od samego początku firma wymagała od swoich pracowników, partnerów i dostawców wyjątkowej dbałości o przygotowywane produkty. Dzięki temu McDonald’s szybko stał się punktem odniesienia dla wszystkich krajowych firm gastronomicznych.
McDonald’s to sieć restauracji, która od blisko 80 lat z powodzeniem buduje swoją pozycję na świecie. Według magazynu „Forbes” McDonald’s jest obecnie 11. pod względem wartości globalną marką - wycenia się ją na ponad 40 miliardów dolarów. Zaś charakterystyczne złote łuki”, będące logo firmy, są symbolem rozpoznawalnym niemal pod każdą szerokością geograficzną. Marka jest świadoma odpowiedzialności wynikającej z globalnej skali działania. W roku bieżącym ogłosiła daleko idące, skonkretyzowane zobowiązania „Scale For Good” dotyczące ochrony środowiska, odpowiedzialnego marketingu i roli pracodawcy.
Pełny raport wpływu McDonald’s na gospodarkę w Polsce dostępny w załączniku.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZAŁĄCZNIKI
Data publikacji | 07.09.2018, 13:33 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |