Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Pacjenci wskazywali na bardzo niski dostęp do rzetelnej, obiektywnej wiedzy o nowoczesnych terapiach. Choć głównie szukają oni informacji u lekarzy, to równie istotnym źródłem wiedzy o terapiach są fora oraz inni pacjenci, a tu już niestety opinie przeważają nad wiedzą. Dlatego też pacjenci i lekarze podnieśli wspólny postulat przeprowadzenia kampanii edukacyjnej dla środowisk chorych oraz koniecznej edukacji podyplomowej dla gastroenterologów pogłębiającej zagadnienia NZJ.
Nie lepiej wypadła kwestia dostępności samej terapii - w oczach pacjentów jest ona często rozpoczynana zbyt późno, często zbyt długa jest sama droga do właściwej diagnozy (dr hab. n. med. Maria Wiśniewska z Kliniki Gastroenterologii w Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym im. WAM w Łodzi przywołała przypadek kliniczny pacjenta, u którego objawy pojawiły się w wieku gimnazjalnym, a diagnozę postawiono bisko 25 lat później), kwalifikacja trwa zbyt długo, a refundowane są tylko trzy leki spośród pięciu zarejestrowanych, zaś kolejne dwa są w procesie kwalifikacji. W tej kwestii środowisko medyczne i pacjenci znów mówili jednym głosem, bo choć w porównaniu z latami ubiegłymi dostępność leków biologicznych jest względnie lepsza, to nadal niewystarczająca.
„Jeśli chodzi o chorobę Crohna walczymy o możliwość kontynuowania leczenia u pacjentów, którzy już wcześniej zareagowali nawrotem choroby na planowe przerwanie leczenia. Walczymy również o to, żeby złagodzić kryteria włączenia do programu, ponieważ we wszystkich badaniach klinicznych z lekami biologicznymi takim progiem, w którym modyfikuje się leczenie jest już umiarkowany rzut choroby o umiarkowanej aktywności. Tymczasem w NZJ trzeba czekać na te nieszczęsne 300 pkt. Staramy się też o wydłużenie leczenia lekami, które są refundowane przez rok” - zapewniła dr hab. n. med. Edyta Zagórowicz z Kliniki Gastroenterologii, Hepatologii i Onkologii Klinicznej w Centrum Onkologii im. Marii Curie Skłodowskiej w Warszawie.
Więcej: http://zapalency.org/wp-content/uploads/2018/10/Zapalency_Prezentacja-wynikow-badania-KUPAPYTAN.pdf
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 05.10.2018, 18:19 |
Źródło informacji | Stowarzyszenie „Łódzcy Zapaleńcy” |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Midea zostanie nowym głównym partnerem FC Barcelony
Globalna marka numer 1 w dziedzinie inteligentnych artykułów gospodarstwa domowego podpisuje pięciosezonową umowę, w ramach której jej logo trafi na koszulki FC Barcelony od sezonu 2026/2027.- 03.09.2025, 08:49
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PR Newswire
-
Ponad 90% rodziców rezygnuje ze swoich potrzeb, by sfinansować edukację dzieci
- 03.09.2025, 08:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Smartney Grupa Oney
-
Image
DHL eCommerce Polska wspiera zdrowie psychiczne młodzieży. Start kampanii „Zatrzymaj hejt - nadawaj dobro” w ramach programu „Mów Do Mnie - #TokTuMi”
Początek roku szkolnego to doskonały moment, aby zwrócić uwagę na jedno z najpoważniejszych wyzwań młodego pokolenia - zdrowie psychiczne. DHL eCommerce Polska we współpracy ze Stowarzyszeniem Mentalnie Równi, organizatorem programu „Mów Do Mnie - #TokTuMi”, rozpoczyna ogólnopolską kampanię społeczną „Zatrzymaj hejt - nadawaj dobro”. W ramach programu firma obejmie patronatem lekcje poświęcone dwóm kluczowym obszarom: przeciwdziałaniu hejtowi rówieśniczemu oraz mądremu korzystaniu z nowych technologii. W akcji ma wziąć udział 38 000 uczniów ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz ich rodzice i nauczyciele.- 01.09.2025, 12:45
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: DHL
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ