Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio została nagrodzona tytułem „Driver’s Award” w prestiżowym konkursie Carwow Awards 2018 poświęconym nowościom motoryzacyjnym.
Uroczystość wręczenia nagród odbyła się w Shard, najwyższym londyńskim wieżowcu zaprojektowanym przez włoskiego architekta Renza Piana.
Zwycięzca „Driver’s Award” został wybrany przez jury złożone z ekspertów Carwow, które uznało Stelvio Qauadrifoglio, SUV-a marki Alfa Romeo, za najmocniejszego w historii SUV-a zaprojektowanego do jazdy szosowej. Stelvio Qauadrifoglio wyprzedził poważnych konkurentów, jak Honda Civic Type R i Mazda MX-5.
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, mająca doskonały rozkłady masy pomiędzy dwie osie i napęd na cztery koła, jest wyposażona w najmocniejszy silnik benzynowy 2.9 V6 Bi-Turbo o mocy 510 KM umożliwiający osiągnięcie maksymalnej prędkości 283 km/h i przyspieszenia od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy.
„Być może, nie jest to SUV oferujący najlepsze osiągi, jednakże Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio to zdecydowanie samochód, który gwarantuje największą przyjemność z jazdy: faktycznie prowadzenie go sprawia dużo więcej frajdy, niż prowadzenie większości samochodów sportowych i dlatego też przyznajemy mu tytuł Driver’s Award. To samochód, który naprawdę ma wszystko!” - ocenili jurorzy konkursu Carwow.
„Nagroda uzyskana w konkursie Carwow Awards to ogromny sukces dla Alfy Romeo i dowód pasji i poświęcenia osób, które przyczyniły się do stworzenia sportowego SUV-a o tak pięknych liniach i wyjątkowych osiągach. Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio pojawiła się właśnie w sprzedaży na brytyjskim rynku, dlatego też uzyskany właśnie tytuł jest niezwykłym początkiem jej historii” - powiedział Andrew Tracey, dyrektor marketingu i sprzedaży marki Alfa Romeo.
Stelvio w wersji Quadrifoglio wyposażona jest w zaawansowane pod względem technologicznym systemy, jak AlfaTM Chassis Domain Control (CDC), stanowiący „mózg" samochodu i jako jedyny ma w standardzie mechanizm różnicowy AlfaTM Active Torque Vectoring.
CDC, czyli „mózg" SUV-a Alfa Romeo koordynuje wszystkie systemy elektroniczne samochodu, aby zapewnić najlepszą wydajność i najwyższą przyjemność z jazdy przez cały czas prowadzenia samochodu oraz jednocześnie zarządza i przypisuje określone zadania do różnych aktywnych systemów, takich jak AlfaTM Active Torque Vectoring, Active Suspension AlfaTM i ESC, zgodnie z ustawionym i wybranym przez kierowcę selektorem AlfaTM DNA Pro.
Technologia Torque Vectoring optymalizuje rozkład jazdy samochodu i podkreśla jego sportowe właściwości. Dwa elektronicznie sterowane sprzęgła w tylnym mechanizmie różnicowym umożliwiają niezależne sterowanie momentem obrotowym poszczególnych kół. Zapewnia to optymalne przeniesienie mocy na podwozie, nawet gdy samochód jest „przesuwany" do granic swojej dynamiki. Wszystko to sprawia, że Stelvio jest bezpieczna w prowadzeniu a jazda przyjemna przez cały czas.
Innowacyjne systemy bezpieczeństwa, m.in. Forward Collision Warning, automatyczny system awaryjnego hamowania z funkcją rozpoznawania pieszych oraz system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Warning) są w standardzie w całej gamie i przyczyniły się do uzyskania przez Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio prestiżowych pięciu gwiazdek Euro NCAP.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 23.10.2018, 13:36 |
Źródło informacji | FCA Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu