Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Port Gdańsk zdecydował się otworzyć pierwsze biuro w Szanghaju, ponieważ to nie tylko największe miasto w Chinach, lecz także światowy lider wśród portów morskich" - poinformowała rzecznik prasowy Zarządu Morskiego Portu Gdańsk (ZMPG), Agata Kupracz.
Dodała, że biuro handlowe Portu Gdańsk powstało przy współpracy z PAIH (Polska Agencja Inwestycji i Handlu). Otwarcie placówki miało miejsce podczas targów branżowych CILF 2018. W uroczystości wziął udział m.in. wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, Grzegorz Witkowski.
Zadaniem biura będzie wzmacnianie już istniejącego partnerstwa z chińskimi firmami, pozyskiwanie nowych klientów oraz koordynacja wzajemnej współpracy, także w sferze inwestycji.
"Port Gdańsk to dla Azji morska brama do rynków Europy. Bezpośrednie, stałe połączenia oceaniczne połączone są z konkurencyjnością. Port w Gdańsku to jeden z najtańszych korytarzy transportowych z Azji do Europy w skali globu" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes ZMPG Łukasz Greinke.
Jak podała Kupracz, Port Gdańsk jest obecnie najszybciej rozwijającym się hubem transportowym w rejonie Morza Bałtyckiego. Jako jedyny port bałtycki Gdańsk posiada stałe połączenia żeglugowe z portami w Chinach (Szanghaj, Ningbo, Yantian, Xiamen).
Port w Gdańsku również jako jedyny na Bałtyku jest w stanie przyjmować największe na świecie transoceaniczne kontenerowce OOCL. Z tych możliwości już teraz korzystają chińscy giganci rynku m.in. China Merchants, Cosco, China Communications Construction Company, ZMPC czy Steel Searcher.(PAP)
autor: Robert Pietrzak
rop/ mhr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 03.11.2018, 14:59 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |