Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Obecnie w klubach fitness w Polsce ćwiczy 2,91 mln osób [1]. Czy wraz z liczbą osób, które uczęszczają na siłownię rośnie świadomość, jak we właściwy sposób uprawiać aktywność fizyczną?
Na te i szereg innych pytań odpowiada raport „Jak zdrowo ćwiczą Polacy”, zrealizowany na zlecenie firmy Zdrofit, sieci klubów fitness.
„Nazwa Zdrofit nie jest przypadkowa. Od początku istnienia naszej sieci przyświecał nam jasny cel - chcemy promować aktywność fizyczną, ale uprawianą w sposób świadomy i odpowiedzialny. W rzeczywistości o ile znaczna część ćwiczących ma świadomość korzyści płynących z aktywności fizycznej, o tyle w naszym społeczeństwie istnieje dużo oporów i blokad związanych z ćwiczeniem w klubie czy na siłowni. Stąd pomysł na kampanię ‘Postaw ZDRO przed FIT’, żeby uświadomić Polakom, że w parze z atrakcyjnym wyglądem powinna iść świadomość, jak w odpowiedzialny sposób dbać o siebie” - komentuje Joanna Skrzyńska, manager operacyjny w Zdrofit.
Celem badania, w którym wzięło udział 800 osób z całej Polski (badanymi nie byli klienci marki), było sprawdzenie, jakie podejście do ćwiczenia w klubie fitness i na siłowni, mają Polacy. Z najważniejszych wniosków wynika, że:
- Aż 43% częstych bywalców klubów fitness lub siłowni twierdzi, że zdarza się im przetrenować w imię osiągnięcia idealnej sylwetki;
- Niemal co 3. osoba często porównuje się z innymi ćwiczącymi. Aż 55% częstych bywalców pozwala sobie na odpoczynek, dopiero gdy opada z sił;
- Aż 25% regularnie ćwiczących uważa, że w takich miejscach „wszyscy się porównują i oceniają z każdej strony”. Niemal co 3. częsty bywalec spotyka się w klubie z drwiącym spojrzeniem. Aż 21% z nich ma poczucie, że nie pasują do tego miejsca z powodu braku markowych ciuchów;
- Co 5. stałemu bywalcowi nie podoba się widok osób z nadwagą w klubie fitness;
- Jednocześnie Polacy coraz bardziej świadomie podchodzą do swojego zdrowia psychicznego. Około 2/3 ćwiczących jest zdania, że ćwiczenie pomaga zredukować stres oraz przeciwdziała chandrze i depresji;
- Aktywni wskazują również pozytywny wpływ na poczucie pewności siebie i są bardziej zadowolone ze swojego życia. Ponad 40% podoba się sobie. To 3 razy więcej w porównaniu do osób niećwiczących.
„Ćwicząc jesteśmy nie tylko bardziej efektywni, ale też optymistycznie nastawieni do życia. Ćwiczenia fizyczne pozwalają przywrócić zdrowie nie tylko wtedy, gdy jesteśmy po wypadku, urazie, któryś organ ruchu nie funkcjonuje tak, jak dawniej, ale też wtedy, gdy przeżywamy trudny okres w życiu, jesteśmy przeciążeni stresem, tracimy wiarę we własne możliwości. Powiedzenie: ‘W zdrowym ciele, zdrowy duch’ jest, jak najbardziej uzasadnione - dodaje dr Katarzyna Korpolewska.
Kampania „Postaw ZDRO przed FIT” ma na celu zwiększenie świadomości społeczeństwa na temat korzyści wynikających z uprawiania regularnej aktywności fizycznej w sposób odpowiedzialny i w zgodzie z własnym zdrowiem. Poprzez kampanię Zdrofit przełamuje również tabu pokazując, że najważniejsze jest bycie sobą, a nie poddawanie się presji tego jak wyglądamy i efektów ćwiczeń.
Raport „European Health and Fitness Market 2018” zrealizowanego przez firmę Deloitte.
Więcej informacji o kampanii można znaleźć na stronie www.zdrofit.pl/StawiamNaZdro i na facebook.com/fitnessklubzdrofit
KONTAKT:
Magdalena Kalinowska
e-mail: biuroprasowe@socialart.pl
tel. +48 509 928 314
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.11.2018, 15:51 |
Źródło informacji | Zdrofit |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Światowy Dzień Rzucania Palenia: młodzież ma zbyt łatwy dostęp do produktów nikotynowych PAP
- 22.11.2024, 15:06
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
III Forum Bezpiecznej Żywności w Warszawie. Green REV Institute i Koalicja Future Food 4 Climate zapraszają
26 listopada 2024 w godzinach 10:30-15:30, w Bibliotece Publicznej m.st. Warszawy, już po raz trzeci odbędzie się Forum Bezpiecznej Żywności - wydarzenie organizowane przez Green REV Institute oraz koalicję Future Food 4 Climate. Wydarzenie jest wspierane przez Ambasadę Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej oraz European Climate Foundation. III Forum Bezpiecznej Żywności zostało objęte patronatem honorowym Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy.- 21.11.2024, 12:54
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Green REV Institute
-
Image
Za nami wielki finał turnieju piłkarskiego „Z Orlika na Stadion”
19 listopada na PGE narodowym w Warszawie odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Młode zawodniczki oraz młodzi zawodnicy z najlepszych drużyn z całej Polski, w trzech kategoriach wiekowych do lat 13, 14 i 15, pokazali swój talent, determinację i ducha fair play. Drużyny JS Smart.pl Krosno, Dream Team Wrocław, Katowiczanki, Osiemnastka Olsztyn, SMS Stal Rzeszów, ZSP Książenice - to wielcy zwycięzcy rozgrywek w swoich kategoriach wiekowych.- 20.11.2024, 15:17
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PZU