Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Obecnie w klubach fitness w Polsce ćwiczy 2,91 mln osób [1]. Czy wraz z liczbą osób, które uczęszczają na siłownię rośnie świadomość, jak we właściwy sposób uprawiać aktywność fizyczną?
Na te i szereg innych pytań odpowiada raport „Jak zdrowo ćwiczą Polacy”, zrealizowany na zlecenie firmy Zdrofit, sieci klubów fitness.
„Nazwa Zdrofit nie jest przypadkowa. Od początku istnienia naszej sieci przyświecał nam jasny cel - chcemy promować aktywność fizyczną, ale uprawianą w sposób świadomy i odpowiedzialny. W rzeczywistości o ile znaczna część ćwiczących ma świadomość korzyści płynących z aktywności fizycznej, o tyle w naszym społeczeństwie istnieje dużo oporów i blokad związanych z ćwiczeniem w klubie czy na siłowni. Stąd pomysł na kampanię ‘Postaw ZDRO przed FIT’, żeby uświadomić Polakom, że w parze z atrakcyjnym wyglądem powinna iść świadomość, jak w odpowiedzialny sposób dbać o siebie” - komentuje Joanna Skrzyńska, manager operacyjny w Zdrofit.
Celem badania, w którym wzięło udział 800 osób z całej Polski (badanymi nie byli klienci marki), było sprawdzenie, jakie podejście do ćwiczenia w klubie fitness i na siłowni, mają Polacy. Z najważniejszych wniosków wynika, że:
- Aż 43% częstych bywalców klubów fitness lub siłowni twierdzi, że zdarza się im przetrenować w imię osiągnięcia idealnej sylwetki;
- Niemal co 3. osoba często porównuje się z innymi ćwiczącymi. Aż 55% częstych bywalców pozwala sobie na odpoczynek, dopiero gdy opada z sił;
- Aż 25% regularnie ćwiczących uważa, że w takich miejscach „wszyscy się porównują i oceniają z każdej strony”. Niemal co 3. częsty bywalec spotyka się w klubie z drwiącym spojrzeniem. Aż 21% z nich ma poczucie, że nie pasują do tego miejsca z powodu braku markowych ciuchów;
- Co 5. stałemu bywalcowi nie podoba się widok osób z nadwagą w klubie fitness;
- Jednocześnie Polacy coraz bardziej świadomie podchodzą do swojego zdrowia psychicznego. Około 2/3 ćwiczących jest zdania, że ćwiczenie pomaga zredukować stres oraz przeciwdziała chandrze i depresji;
- Aktywni wskazują również pozytywny wpływ na poczucie pewności siebie i są bardziej zadowolone ze swojego życia. Ponad 40% podoba się sobie. To 3 razy więcej w porównaniu do osób niećwiczących.
„Ćwicząc jesteśmy nie tylko bardziej efektywni, ale też optymistycznie nastawieni do życia. Ćwiczenia fizyczne pozwalają przywrócić zdrowie nie tylko wtedy, gdy jesteśmy po wypadku, urazie, któryś organ ruchu nie funkcjonuje tak, jak dawniej, ale też wtedy, gdy przeżywamy trudny okres w życiu, jesteśmy przeciążeni stresem, tracimy wiarę we własne możliwości. Powiedzenie: ‘W zdrowym ciele, zdrowy duch’ jest, jak najbardziej uzasadnione - dodaje dr Katarzyna Korpolewska.
Kampania „Postaw ZDRO przed FIT” ma na celu zwiększenie świadomości społeczeństwa na temat korzyści wynikających z uprawiania regularnej aktywności fizycznej w sposób odpowiedzialny i w zgodzie z własnym zdrowiem. Poprzez kampanię Zdrofit przełamuje również tabu pokazując, że najważniejsze jest bycie sobą, a nie poddawanie się presji tego jak wyglądamy i efektów ćwiczeń.
Raport „European Health and Fitness Market 2018” zrealizowanego przez firmę Deloitte.
Więcej informacji o kampanii można znaleźć na stronie www.zdrofit.pl/StawiamNaZdro i na facebook.com/fitnessklubzdrofit
KONTAKT:
Magdalena Kalinowska
e-mail: biuroprasowe@socialart.pl
tel. +48 509 928 314
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.11.2018, 15:51 |
Źródło informacji | Zdrofit |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Strategia ESG wspiera rozwój biznesu z korzyścią dla pracowników, społeczeństwa i środowiska PAP
- 15.01.2025, 10:03
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Nowa terapia daje nadzieję chorym na tętnicze nadciśnienie płucne PAP
Tętnicze nadciśnienie płucne (TNP) to rzadka choroba kardiologiczna. Nieleczona może prowadzić do śmierci. Badania kliniczne nad nowym lekiem, prowadzone przez prof. Grzegorza Kopcia z Ośrodka Chorób Krążenia Płucnego UJ w Krakowskim Szpitalu Specjalistycznym im. Św. Jana Pawła II, dały bardzo dobre rezultaty i napawają chorych optymizmem.
- 07.01.2025, 08:00
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom