Newsletter

Ponad 60% Polek swój sukces postrzega jako pracę dającą satysfakcję i odnalezienie harmonii

08.11.2018, 13:56aktualizacja: 08.11.2018, 13:56

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Maria Sadowska, Olga Kozierowska, Julia Pietrucha
Maria Sadowska, Olga Kozierowska, Julia Pietrucha
#SukcesWMojejNaturze takie hasło przyświecało Ogólnopolskiemu Dniu Sukcesu. Z tej okazji w warszawskiej siedzibie Polskiej Rady Biznesu zaprezentowano wyniki badań „DNA Sukcesu Polek”. Założycielka fundacji „Sukces Pisany Szminką” Olga Kozierowska zaprosiła znane i lubiane kobiety do dyskusji o tym jaka jest współczesna Polka. Agnieszka Hyży, Gabi Drzewiecka, Julia Pietrucha, Paulina Smaszcz-Kurzajewska czy Maria Sadowska od lat nie tylko są przykładem tak zwanego girls power, ale także determinacji i samorealizacji. Dla każdej z nich sukces wiąże się ze szczęśliwym domem oraz karierą zawodową.

Spotkanie zapoczątkowało kampanię społeczną, pokazującą, że sukces leży w naturze każdej kobiety. Specjalnie zaprojektowane koszulki z rysunkami Katarzyny Niewiadomskiej można kupić w sklepach marki TATUUM. Dochód z ich sprzedaży zostanie przeznaczony na wsparcie działań na rzecz kobiet.

Jaka jest współczesna Polka?

Przede wszystkim, bardziej świadoma swojego sukcesu. Według najnowszego badania przeprowadzonego przez izmałKOWA na zlecenie Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką aż 63% Polek uważa, że sukcesem jest nie rodzina, ale praca, która daje poczucie spełnienia oraz równowaga między wszystkimi aspektami życia. Polki nie mają jednej definicji sukcesu. Część kobiet definiuje sukces przede wszystkim poprzez jego zewnętrzne atrybuty, w szczególności dobrą sytuację zawodową lub po prostu wysoki stan konta. Rodzina jest ważna, ale postrzegana jest jako sukces, kiedy już się ją ma, a nie jako sukces, do którego się dąży. Co więcej, aż 26% Polek, które mają dzieci odbiera sukces bardziej pozytywnie od tych, które są bezdzietne. Co ciekawe, wśród tych, które mają dzieci, ale nie mają partnera – są po rozwodzie – aż 67% ma jednoznacznie pozytywny stosunek do sukcesu. Najwięcej bo 34% badanych definiuje sukces poprzez własne osiągnięcia zawodowe.Tylko 4% kobiet definiuje sukces w kategoriach stricte finansowych.

Mimo, że 58% badanych kobiet uważa, że sukces jest zawsze pozytywny, to blisko 90% jest w stanie wskazać koszty sukcesu. Oznacza to, że sukces może się udać i nie udać.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 08.11.2018, 13:56
Źródło informacji Fundacja Sukces Pisany Szminką
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ