Newsletter

PKP CARGO SA (35/2018) Zatwierdzenie Strategii Grupy PKP CARGO na lata 2019-2023

26.11.2018, 21:35aktualizacja: 26.11.2018, 21:35

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 35/2018

Zarząd PKP CARGO S.A. ("Spółka", "PKP CARGO") informuje, iż w dniu 26 listopada 2018 roku Rada Nadzorcza Spółki zatwierdziła Strategię Grupy PKP CARGO na lata 2019-2023 ("Strategia").

Strategia określa wizję i misję Grupy PKP CARGO:

• Wizja Grupy PKP CARGO:

"Środkowoeuropejski lider w przewozach kolejowych dzięki uzyskaniu dominującej pozycji w obszarze "Trójmorza" i na Nowym Jedwabnym Szlaku".

• Misja Grupy PKP CARGO:

"Realizowanie kompleksowej usługi logistycznej na rynku kolejowych przewozów towarowych i usług intermodalnych dającej pozycję dostawcy pierwszego wyboru".

Cele Grupy PKP CARGO w Strategii określono jako:

• Cele strategiczne

1. Pozycja nr 1 w obszarze "Trójmorza" i na trasach Nowego Jedwabnego Szlaku na obszarze Unii Europejskiej pod względem pracy przewozowej oraz przewiezionej masy do 2023 r. i wzmacnianie pozycji w latach 2023-2038,

2. 65% udział w polskim rynku towarowych przewozów kolejowych do 2023 roku mierzony pracą przewozową.

• Cele krótkookresowe

1. Stworzenie najbardziej konkurencyjnej oferty dla partnerów biznesowych na Nowym Jedwabnym Szlaku na obszarze Unii Europejskiej i w obszarze "Trójmorza",

2. Coroczny wzrost efektywności operacyjnej mierzony wskaźnikami KPI,

3. Utrzymanie tempa wzrostu ceny akcji wyższego od wzrostu wartości WIG30,

4. Coroczny zysk netto na poziomie minimum 5% przychodów od 2019 r. i minimum 8% przychodów od 2023 r.

Osiągniecie celów strategicznych będzie oparte na realizacji 13 inicjatyw strategicznych uszeregowanych w trzech filarach:

1. Wzrost

• Przyjęcie i realizacja planu wzrostu organicznego na rynku krajowym,

• Przyjęcie i realizacja planu wzrostu nieorganicznego na rynku krajowym,

• Skoordynowanie ekspansji zagranicznej,

• Dostosowanie oferty w celu integracji łańcucha dostaw do klienta,

• Przyjęcie i realizacja planu działania dla obszaru marketing oraz CSR w koordynacji z Grupą PKP,

• Rozwój innowacji.

2. Efektywność operacyjna

• Cyfryzacja i informatyzacja,

• Optymalizacja procesów przewozowych,

• Modernizacja i optymalizacja zasobów taborowych i procesów utrzymaniowych,

• Optymalizacja zarządzania majątkiem.

3. Efektywność organizacyjna

• Optymalizacja procesów decyzyjnych oraz dostosowanie struktury Grupy PKP Cargo,

• Rozwój kultury organizacyjnej, kapitału ludzkiego oraz zarządzania opartego na celach (MBO),

• Przyjęcie polityki zarządzania projektami oraz powołanie centralnej jednostki PMO.

Podstawa prawna szczegółowa:

Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 26.11.2018, 21:35
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ