Newsletter

PKP CARGO SA (35/2018) Zatwierdzenie Strategii Grupy PKP CARGO na lata 2019-2023

26.11.2018, 21:35aktualizacja: 26.11.2018, 21:35

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 35/2018

Zarząd PKP CARGO S.A. ("Spółka", "PKP CARGO") informuje, iż w dniu 26 listopada 2018 roku Rada Nadzorcza Spółki zatwierdziła Strategię Grupy PKP CARGO na lata 2019-2023 ("Strategia").

Strategia określa wizję i misję Grupy PKP CARGO:

• Wizja Grupy PKP CARGO:

"Środkowoeuropejski lider w przewozach kolejowych dzięki uzyskaniu dominującej pozycji w obszarze "Trójmorza" i na Nowym Jedwabnym Szlaku".

• Misja Grupy PKP CARGO:

"Realizowanie kompleksowej usługi logistycznej na rynku kolejowych przewozów towarowych i usług intermodalnych dającej pozycję dostawcy pierwszego wyboru".

Cele Grupy PKP CARGO w Strategii określono jako:

• Cele strategiczne

1. Pozycja nr 1 w obszarze "Trójmorza" i na trasach Nowego Jedwabnego Szlaku na obszarze Unii Europejskiej pod względem pracy przewozowej oraz przewiezionej masy do 2023 r. i wzmacnianie pozycji w latach 2023-2038,

2. 65% udział w polskim rynku towarowych przewozów kolejowych do 2023 roku mierzony pracą przewozową.

• Cele krótkookresowe

1. Stworzenie najbardziej konkurencyjnej oferty dla partnerów biznesowych na Nowym Jedwabnym Szlaku na obszarze Unii Europejskiej i w obszarze "Trójmorza",

2. Coroczny wzrost efektywności operacyjnej mierzony wskaźnikami KPI,

3. Utrzymanie tempa wzrostu ceny akcji wyższego od wzrostu wartości WIG30,

4. Coroczny zysk netto na poziomie minimum 5% przychodów od 2019 r. i minimum 8% przychodów od 2023 r.

Osiągniecie celów strategicznych będzie oparte na realizacji 13 inicjatyw strategicznych uszeregowanych w trzech filarach:

1. Wzrost

• Przyjęcie i realizacja planu wzrostu organicznego na rynku krajowym,

• Przyjęcie i realizacja planu wzrostu nieorganicznego na rynku krajowym,

• Skoordynowanie ekspansji zagranicznej,

• Dostosowanie oferty w celu integracji łańcucha dostaw do klienta,

• Przyjęcie i realizacja planu działania dla obszaru marketing oraz CSR w koordynacji z Grupą PKP,

• Rozwój innowacji.

2. Efektywność operacyjna

• Cyfryzacja i informatyzacja,

• Optymalizacja procesów przewozowych,

• Modernizacja i optymalizacja zasobów taborowych i procesów utrzymaniowych,

• Optymalizacja zarządzania majątkiem.

3. Efektywność organizacyjna

• Optymalizacja procesów decyzyjnych oraz dostosowanie struktury Grupy PKP Cargo,

• Rozwój kultury organizacyjnej, kapitału ludzkiego oraz zarządzania opartego na celach (MBO),

• Przyjęcie polityki zarządzania projektami oraz powołanie centralnej jednostki PMO.

Podstawa prawna szczegółowa:

Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 26.11.2018, 21:35
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ