Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MI informuje:
Do Zielonej Góry kierowcy pojadą dwujezdniową S3
30 listopada 2018 r. udostępniono kierowcom drugą jezdnię drogi ekspresowej S3 pomiędzy węzłami Zielona Góra Północ i Niedoradz o długości 13,3 km. Tym samym zlikwidowane zostało jedno z ostatnich utrudnień w ruchu na tej trasie w województwie lubuskim.
- Jesteśmy coraz bliżej realizacji całej drogi S3 od Świnoujścia do granicy z Czechami w Lubawce. Dziś wykonaliśmy kolejny krok w tym kierunku, a jeszcze w tym roku kierowcy łatwiej pokonają trasę do Bolkowa – powiedział podczas otwarcia wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz.
W ramach inwestycji powstała wschodnia jezdnia S3, a także wymieniono nawierzchnię i dostosowano organizację ruchu na istniejącej już zachodniej jezdni. Obiekty mostowe nad drogą ekspresową, z wyjątkiem przejść dla zwierząt, zostały wybudowane na etapie realizacji zachodniej jezdni. Koszt budowy, która była współfinansowana ze środków Unii Europejskiej, wyniósł 211 mln zł.
Dla mieszkańców Zielonej Góry szczególnie istotne jest wybudowanie w ramach kontraktu łącznika pomiędzy węzłem Zielona Góra Północ a rondem na drodze nr 282 (ul. Szosa Kisielińska), na wysokości Osiedla Pomorskiego we wschodniej części miasta. Koszt jego budowy pokryły po połowie Miasto Zielona Góra i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Jeszcze w 2018 r. planowane jest oddanie do ruchu ostatniego fragmentu S3 w województwie lubuskim o długości ponad 17 km, od węzła Niedoradz do węzła Nowa Sól Południe, na którym także dobudowywana jest druga jezdnia. Jedynym wąskim gardłem na trasie S3 od Szczecina do Bolkowa pozostanie wówczas znajdujący się w budowie odcinek od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ, o długości ok. 14,4 km. Do zakończenia pozostał także most na Odrze na wysokości Cigacic, którego oddanie do ruchu planowane jest w drugiej połowie 2019 r.
W ciągu ostatnich miesięcy udostępniano kierowcom ponad 100 km S3 w województwach lubuskim i dolnośląskim. W najbliższych latach realizowane będą pozostałe brakujące odcinki tej trasy, zarówno na północy jak i południu Polski. Między Szczecinem a Świnoujściem w realizacji jest obecnie ponad 40 km trasy na odcinkach Brzozowo – Miękowo i Miękowo – Rzęśnica. Roboty budowlane ruszą tam wiosną przyszłego roku, a ich zakończenie nastąpi w 2021 r. Trwają też przygotowania do ogłoszenia przetargu na ostatni fragment S3 w województwie zachodniopomorskim pomiędzy Świnoujściem a Troszynem, o długości 33 km.
Na Dolnym Śląsku kończy się budowa odcinka Kaźmierzów - Lubin Północ, który ma zostać otwarty jeszcze przed końcem roku. Trwają też prace projektowe nad ostatnim brakującym fragmentem drogi pomiędzy Bolkowem a granicą z Czechami w Lubawce, na realizację którego umowę podpisano w październiku tego roku. Biegnąca wzdłuż zachodniej granicy blisko 500 km droga ekspresowa S3 jest elementem Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego i europejskiej trasy E65, o łącznej długości ok. 3950 km, która łączy szwedzkie Malmö z greckim portem Chania na Krecie.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)
kom/ dma/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 30.11.2018, 13:12 |
Źródło informacji | MI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |