Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„Transport odpowiada za 14 proc. globalnej emisji CO2, dlatego jako Scania możemy przyczynić się do jej ograniczenia. Obecnie pojazdy ciężarowe wykonujące transport wykorzystują średnio jedynie 60 proc. swojej przestrzeni załadunkowej. Dzięki naszym systemom pozwalającym na monitoring i zdalną diagnostykę floty, możemy znacznie poprawić dyspozycyjność i efektywność jej wykorzystania. Tym samym możemy zmniejszyć koszty operacyjne firmy transportowej z korzyścią dla środowiska naturalnego. Nasze podejście do zrównoważonego transportu opiera się na trzech filarach: efektywności energetycznej, paliwach alternatywnych i elektryfikacji oraz na inteligentnym i bezpiecznym transporcie. Jeśli chcemy odnieść sukces, musimy wdrożyć nowe technologie. Aby było to możliwe, musimy współpracować i łączyć siły między różnymi sektorami” – dodaje Mathias Carlbaum, występując na panelu podczas Dnia Elektromobilności. Przesłanie to doskonale wpisuje się w hasło przewodnie tegorocznego szczytu: „Changing together".
Mając na uwadze cele zrównoważonego transportu, przedstawiciele Scania z zadowoleniem przyjmują strategiczną, długoterminową wizję Komisji Europejskiej, w której państwa członkowskie UE przed końcem 2050 r. będą neutralne dla klimatu. Jak twierdzi Komisja Europejska, UE potrzebuje kompleksowych ram regulacyjnych obejmujących działania w zakresie czystych technologii dzięki lepszym standardom w zakresie emisji CO2 oraz przy wdrażaniu wykorzystania paliw o niskiej zawartości węgla.
Elektryfikacja i paliwa alternatywne
Zdaniem przedstawicieli Scania wymaga to postępu w elektryfikacji, a jednocześnie szerszego wykorzystania paliw alternatywnych.
„Biorąc pod uwagę czas, w którym powinna nastąpić zmiana, nie możemy nadal korzystać z węgla kopalnego przez kolejne dziesięć lal. Musimy szybko wdrożyć rozwiązania w zakresie transportu wolnego od emisji CO2, które są już dostępne. Odpowiednia technologia została już przetestowan” – powiedział Mathias Carlbaum.
W nadchodzącym dziesięcioleciu pojazdy ciężarowe będą coraz bardziej zelektryfikowane, początkowo będą wykorzystywane najczęściej jako hybrydy. Tymczasem działają już autostrady elektryczne, stanowiące bardzo obiecującą alternatywę dla węgla. Scania jest zaangażowana w tego typu projekty w Szwecji, Niemczech i we Włoszech.
Transport przyszłości
Biorąc pod uwagę, że zelektryfikowany ciężki transport prawdopodobnie nie będzie w pełni dostępny i przystępny cenowo przez najbliższe lata, należy w coraz większym stopniu wykorzystywać paliwa alternatywne. W ofercie Scania znajduje się największa na rynku gama silników zasilanych paliwami alternatywnymi, co pozwala na redukcję emisji dwutlenku węgla o 90 proc.
Pojazdy Scania na gaz są zasilane metanem. Oznacza to, że zarówno biogaz, jaki i gaz ziemny (LNG lub CNG), mogą być wykorzystywane równolegle, zaś samo przejście z jednego paliwa na drugie jest proste do wykonania. Oba rodzaje gazu są również dostępne w formie sprężonej lub skroplonej.
„Posiadamy rozwiązania dostępne tu i teraz, również dla polskich klientów. Optymalizując transport i mobilność w inteligentny sposób, wykorzystując digitalizację i automatyzację oraz paliwa alternatywne, możemy ograniczyć marnotrawstwo w transporcie i zadbać o środowisko” – komentuje Harald Woitke, dyrektor generalny Scania Polska S.A.
Badanie Scania
Metody redukcji emisji CO2 przez branżę transportową zostały przedstawione w badaniu „Pathways”, opublikowanym przez Scania w połowie 2018 r. W ramach badania przeanalizowano branżę transportową metodą prognozowania wstecz, co doprowadziło do opracowania czterech scenariuszy. W badaniu przedstawiono również oczekiwania wobec innych sektorów oraz pozostałych partnerów w całym ekosystemie.
W ramach podjętych działań na rzecz ochrony klimatu przedstawiciele Scania utworzyli też koalicję z innymi czołowymi firmami. W dyskusji, która odbyła się w siedmiu miastach na całym świecie wzięły udział m.in. przedstawiciele takich firm, jak: ABB, BP, IKEA, Fortum, Fujitsu Nordea, Philips, Volkswagen i Yara.
Konferencja COP24 potrwa do 14 grudnia i będzie w niej uczestniczyć ok. 30 tys. osób, w tym politycy, przedstawiciele organizacji pozarządowych oraz świata nauki i biznesu z kilkudziesięciu krajów.
Scania Polska
Scania Polska S.A. jest generalnym dystrybutorem i przedstawicielem Scania CV AB, światowego lidera w obszarze kompleksowych rozwiązań transportowych. W Polsce sieć Scania tworzą: 11 dilerów i 39 autoryzowanych serwisów oraz własne centrum szkoleniowe. Scania Polska S.A oferuje szeroki wachlarz usług dodatkowych, m.in. zarządzanie flotą, szkolenia kierowców w Szkole Jazdy Scania, umowy obsługowo-naprawcze, 24h serwis drogowy Scania Assistance, wynajem krótkoterminowy i długoterminowy oraz usługi leasingowe Scania Finance Polska. Pozycja Scania na polskim rynku i rozwinięta sieć serwisów stanowią gwarancję dostępu do rozwiązań transportowych na najwyższym poziomie. W ofercie Scania w Polsce dostępne są również pojazdy ciężarowe zasilane LNG, co przyczynia się do rozwoju zrównoważonych systemów transportowych. Więcej informacji jest dostępnych na stronie: www.scania.pl.
Scania na świecie
Scania jest wiodącym światowym dostawcą rozwiązań transportowych. Przedstawiciele Scania, wspólnie ze swoimi partnerami biznesowymi i klientami, wyznaczają kierunek zmian w obszarze bardziej zrównoważonego systemu transportowego. W 2017 r. w Scania dostarczono klientom 82 500 pojazdów ciężarowych, 8 300 autobusów oraz 8 500 silników przemysłowych i morskich. Wartość sprzedaży wyniosła wówczas niemal 120 mld koron szwedzkich, z czego 20 proc. tworzyły usługi. Scania powstała w 1891 r., a obecnie działa w blisko 100 krajach i zatrudnia 49 300 pracowników. Działania badawcze i rozwojowe firmy skoncentrowane są w Szwecji oraz w oddziałach w Brazylii i w Indiach. Produkcja obywa się w Europie, Ameryce Łacińskiej i w Azji, z regionalnymi centrami produkcji w Afryce, Azji i Eurazji. Scania jest częścią koncernu TRATON AG. Więcej informacji jest dostępnych na stronie: www.scania.com.
KONTAKT:
Scania Polska S.A.
tel. +48 22 3560 100
faks +48 22 3560 101
Stara Wieś, Al. Katowicka 316
05-830 Nadarzyn
-
Paweł Paluch
tel. (022) 3560 277
-
Monika Bladowska
tel. (022) 3560 218
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 11.12.2018, 10:18 |
Źródło informacji | Scania Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu