Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Rolnicy pragmatyczni w ocenie promocji
Dla 51 proc. badanych argumentem decydującym o skorzystaniu z promocji jest niższa cena produktów. Próby kuszenia rolników nagrodami rzeczowymi, działają na niewielką grupę odbiorców. Rolnicy korzystają z promocji najchętniej wtedy, kiedy pozwala im ona obniżyć koszty zakupów potrzebnych w gospodarstwie.
Z badań wynika także, że rolnicy oczekują promocji na nawozy (prawie 60 proc.), środki ochrony roślin (około 40 proc.) oraz części zamienne do maszyn (27 proc.). Duże znaczenie ma dla tej grupy znajomość produktu. Nie zawsze musi być to jednak osobiste, fizyczne doświadczenie. Rolnicy chętnie czytają opinie innych właścicieli gospodarstw na forach internetowych (39 proc.) i konsultują je z rodziną oraz ze znajomymi (24 proc.).
Mała popularność rolniczych programów lojalnościowych
75 proc. rolników nigdy nie korzystało z programu lojalnościowego dedykowanego produktom rolniczym. Badani widzą więcej wad niż korzyści w programach lojalnościowych. W grupie rolników korzystających z programów lojalnościowych, 61,6 proc. ocenia je źle. Najbardziej zniechęcające dla respondentów są zbyt długi czas zbierania punktów oraz ich niska wartość.
„Rozbieżność interesów między firmami oferującymi programy lojalnościowe, a rolnikami wynika z niedopasowania oferty. Firmy traktują programy lojalnościowe jako instrumenty budowania lojalności w dłuższym okresie, a rolnicy jako źródło dodatkowych korzyści o natychmiastowym charakterze” - mówi Maciej Piskorski, dyrektor Departamentu Produktów Agro w Banku BGŻ BNP Paribas.
W opinii 55 proc. rolników, najbardziej pożądanymi nagrodami w programach lojalnościowych są narzędzia i akcesoria rolnicze.
Informacja o badaniu
Badania przeprowadzone przez Martin & Jacob na zlecenie Banku BGŻ BNP Paribas, na losowej próbie użytkowników portali rolniczych, metodą CAWI, w oparciu o model Real Time Sampling (RTS). Reprezentatywność, ze względu na areałową klasę wielkości gospodarstwa, uzyskano dzięki zastosowaniu wagi analitycznej uwzględniającej 4 kategorie powierzchniowe.
Fala „Promocje w oczach rolników” 20.09 - 14.10.2018 roku, N= 620.
Fala „Programy lojalnościowe w rolnictwie” 23.10 - 20.11.2018 roku, N=389.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 20.12.2018, 11:42 |
| Źródło informacji | Martin & Jacob |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Miasto tradycji akademickiej, zabytków i włoskich smaków. PLL LOT uruchamiają połączenie do Bolonii
• PLL LOT ogłosiły uruchomienie nowego połączenia z Warszawy do Bolonii.
• To czwarty włoski kierunek w siatce przewoźnika po Rzymie, Wenecji i Mediolanie.
• Stolica regionu Emilia-Romania słynie z czerwonych dachów, rozległych arkad, najstarszego uniwersytetu w Europie i wybitnej kuchni, uznawanej za jedną z najlepszych we Włoszech.
• Pierwszy samolot PLL LOT do Bolonii wystartuje 31 marca 2026 r.- 28.10.2025, 13:05
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT
-
GoldenPeaks Capital Secures EUR 114m Senior Financing Package for Solar PV Portfolio in Poland
- 28.10.2025, 09:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
Przedsiębiorcy z branży spirytusowej ostrzegają: zagrożone miliardowe wpływy do budżetu oraz tysiące miejsc pracy PAP
Polski przemysł spirytusowy przekazuje do PKB środki o wartości niemal 26 mld złotych. „Każde gwałtowne podwyżki akcyzy nie tylko uderzają w producentów, ale także paradoksalnie obniżają wpływy do budżetu, przenosząc konsumpcję do szarej strefy” - powiedział Karol Stec, prezes Związku Pracodawców „Polski Przemysł Spirytusowy” podczas konferencji prezentującej najnowszą edycję raportu „Branża spirytusowa i jej wpływ na gospodarkę”.- 28.10.2025, 09:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ