Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Rolnicy pragmatyczni w ocenie promocji
Dla 51 proc. badanych argumentem decydującym o skorzystaniu z promocji jest niższa cena produktów. Próby kuszenia rolników nagrodami rzeczowymi, działają na niewielką grupę odbiorców. Rolnicy korzystają z promocji najchętniej wtedy, kiedy pozwala im ona obniżyć koszty zakupów potrzebnych w gospodarstwie.
Z badań wynika także, że rolnicy oczekują promocji na nawozy (prawie 60 proc.), środki ochrony roślin (około 40 proc.) oraz części zamienne do maszyn (27 proc.). Duże znaczenie ma dla tej grupy znajomość produktu. Nie zawsze musi być to jednak osobiste, fizyczne doświadczenie. Rolnicy chętnie czytają opinie innych właścicieli gospodarstw na forach internetowych (39 proc.) i konsultują je z rodziną oraz ze znajomymi (24 proc.).
Mała popularność rolniczych programów lojalnościowych
75 proc. rolników nigdy nie korzystało z programu lojalnościowego dedykowanego produktom rolniczym. Badani widzą więcej wad niż korzyści w programach lojalnościowych. W grupie rolników korzystających z programów lojalnościowych, 61,6 proc. ocenia je źle. Najbardziej zniechęcające dla respondentów są zbyt długi czas zbierania punktów oraz ich niska wartość.
„Rozbieżność interesów między firmami oferującymi programy lojalnościowe, a rolnikami wynika z niedopasowania oferty. Firmy traktują programy lojalnościowe jako instrumenty budowania lojalności w dłuższym okresie, a rolnicy jako źródło dodatkowych korzyści o natychmiastowym charakterze” - mówi Maciej Piskorski, dyrektor Departamentu Produktów Agro w Banku BGŻ BNP Paribas.
W opinii 55 proc. rolników, najbardziej pożądanymi nagrodami w programach lojalnościowych są narzędzia i akcesoria rolnicze.
Informacja o badaniu
Badania przeprowadzone przez Martin & Jacob na zlecenie Banku BGŻ BNP Paribas, na losowej próbie użytkowników portali rolniczych, metodą CAWI, w oparciu o model Real Time Sampling (RTS). Reprezentatywność, ze względu na areałową klasę wielkości gospodarstwa, uzyskano dzięki zastosowaniu wagi analitycznej uwzględniającej 4 kategorie powierzchniowe.
Fala „Promocje w oczach rolników” 20.09 - 14.10.2018 roku, N= 620.
Fala „Programy lojalnościowe w rolnictwie” 23.10 - 20.11.2018 roku, N=389.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 20.12.2018, 11:42 |
Źródło informacji | Martin & Jacob |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT