Newsletter

FCA Poland: podsumowanie produkcji samochodów w 2018 roku

28.01.2019, 12:05aktualizacja: 28.01.2019, 12:05

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

FCA - logo
FCA - logo
• Prawie 10 tys. więcej Fiatów i Abartów 500 wyjechało z tyskiej fabryki w stosunku do 2017 roku.
<p>• Zakład w Tychach jest drugim wśród europejskich zakładów FCA pod względem ilości samochodów osobowych wyprodukowanych w 2018 roku.
<p>• 99% aut wyprodukowanych w 2018 roku w tyskim zakładzie FCA trafiło na rynki zagraniczne.

FCA Poland to największa z 16 spółek Grupy Fiat Chrysler Automobiles (FCA) w Polsce, a jej tyski zakład należy do grona najlepszych w Grupie zakładów produkcyjnych. Jako jeden z niewielu na świecie uzyskał Złoty Poziom w systemie World Class Manufacturing (zintergowana metodologia zarządzania przedsiębiorstwem, wg najwyższych standardów światowych w zakresie bezpieczeństwa, ochrony środowiska naturalnego, utrzymania ruchu, logistyki i jakości).

W 2018 roku zakład FCA w Tychach wyprodukował łącznie 259 448 sztuk samochodów marek Fiat, Abarth i Lancia, w tym: 184 759 szt. Fiata 500, 26 314 szt. Abartha 500 oraz 48 375 szt. Lancii Ypsilon.

Dzięki nieustającemu zainteresowaniu nabywców z całego świata kultowym modelem 500, jego produkcja w 2018 wzrosła o ponad 10 tys. szt. w stosunku do 2017 roku. Aby zaspokoić oczekiwania wymagających i pragnących nowości klientów, FCA w ubiegłym roku wprowadził 14 nowych wersji Fiata 500, z których na szczególne zainteresowanie zasługują: Fiat 500 Collezione Spring, Fiat 500 Spiaggina oraz Fiat 500 Collezione Fall.

Rodzina Fiata 500 Collezione charakteryzuje się szeroką gamą oryginalnych opcji kolorystycznych, które można konfigurować w zależności od upodobań i, jak wskazują nazwy poszczególnych serii, uwzględniając zmienności pór roku: oferta utrzymana jest w tonacjach wiosennych, letnich i jesiennych. Będąc kreatorem trendów, Fiat 500 przykładowo na jesień 2018 r. oferował auta w dwóch oryginalnych kolorach: Opera Burgundy (bordowy) i Carrara Grey (szary). Linia nadwozia wzbogacona jest chromowanymi listwami na pokrywie silnika oraz paskiem okalającym nadwozie w kolorze miedzi, cechami wyróżniającymi serię Collezione.

Wszystkie auta dostępne są w wersji hatchback, ze szklanym dachem w standardzie lub cabrio, z otwieranym miękkim dachem.

Nowością technologiczną w 2018 roku okazała się rodzina Fiata 500 Mirror prezentująca serię specjalną, przeznaczoną dla klientów ceniących nowoczesne rozwiązania i podążających za najnowszymi trendami z dziedziny multimediów i łączności. Smartfon kierowcy, dostępny z poziomu samochodu, pozwala wykorzystywać wszystkie funkcje telefonu niezbędne podczas użytkowania auta i jest przykładem inteligentnego wykorzystania smartfona w samochodzie. Wyróżniający się Fiat 500 Mirror jest wyposażony w standardzie w system UconnectTM 7"HD LIVE z ekranem dotykowym kompatybilnym z Apple CarPlay i AndroidAuto.

W związku z nowymi normami Euro 6D, wprowadzonymi od 1 września 2018 roku, modernizacji zostało poddanych 16 wersji silnikowych, przystosowując wszystkie jednostki do nowych limitów. Dzięki temu pełna gama samochodów produkowanych w Tychach jest wyposażona w ekologiczne silniki spełniające najnowsze wymagania związane z ograniczeniem emisji CO2.

10 maja 2018 r. z linii produkcyjnej zakładów Fiat Chrysler Automobiles w Tychach zjechał dwumilionowy samochód z rodziny 500. Był to Fiat 500 SS Spring Collezione, przeznaczony dla klienta na rynku włoskim. Od momentu rozpoczęcia produkcji modelu 500 w 2007 r., samochody z Tychów znalazły odbiorców w 100 krajach świata. Fiat 500 jest liderem w kategorii samochodów miejskich w Europie z ponad 2 milionami sprzedanych sztuk.

Ten rekordowy wynik pokazuje, że samochód cieszy się niezmienną popularnością i jest doceniany przez klientów. Sekretem światowego sukcesu Fiata 500 są między innymi serie specjalne, które wyróżniają model i dyktują trendy. Ogółem dotychczas zaprezentowano ich ponad 30.

Mimo wielu sukcesów FCA Poland nie osiada na laurach. Wyróżnienie otrzymane od WCM Association zobowiązuje i dlatego w tyskim zakładzie trwają nieustające prace nad ciągłym rozwojem, poszukiwaniem innowacyjnych rozwiązań i udoskonalaniem organizacji pracy. Jednym z elementów podnoszenia kwalifikacji oraz rozwoju jest projekt Plant Academy, który został pomyślany jako rodzaj środowiska edukacyjnego zorientowanego na rozwój praktycznych umiejętności technicznych oraz umiejętności przywódczych. Działania Plant Academy zaowocowały wdrożeniem wielu innowacyjnych rozwiązań technicznych. Przykładem opisanej ścieżki szkolenia jest rozwój automatycznych systemów kartezjańskich w obszarze załadunku detali na linie produkcyjne oraz system monitorowania strat energii. Kompetencje do obu tych projektów nabywane i rozszerzane były w Plant Academy na przygotowanych w laboratorium symulacjach.

Zakład w Tychach jest jednym z największych pracodawców w regionie, zatrudniał na koniec ubiegłego roku 2 627 osób.

Wiadomym jest, że dla gospodarki niezwykle istotnym i dochodowym elementem jest eksport, a kluczowe znaczenie w polskim eksporcie ma motoryzacja. 99% wyprodukowanych w 2018 roku samochodów marek: Fiat, Abarth, Lancia, (tj. 256 917 sztuk) wyeksportowano na 58 rynków świata.

W podziale na modele przedstawia się to następująco:

Fiat 500 - 182 334 szt.

Abarth 500 - 26 208 szt.

Lancia Ypsilon - 48 375 szt.

Lista 10 największych zagranicznych odbiorców prezentuje się w następujący sposób:

1. Włochy - 93 715 szt.

2. Wielka Brytania - 28 836 szt.

3. Francja - 27 968 szt.

4. Niemcy - 25 410 szt.

5. Hiszpania - 24 476 szt.

6. Belgia - 7 238 szt.

7. Litwa - 6 914 szt.

8. Japonia - 6 580 szt.

9. Holandia - 5 240 szt.

10. Austria - 4 530 szt.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 28.01.2019, 12:05
Źródło informacji FCA Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ