Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W blisko 14 tys. polskich aptek pracuje w sumie 27 tys. farmaceutów. 98,5% pacjentów przyznaje, że apteka to miejsce, w którym bezpiecznie można kupić lek. Zakup leku to najczęstszy cel wizyt Polaków w aptekach. Aby uzyskać poradę w zakresie drobnych dolegliwości zdrowotnych do apteki udaje się jedynie 13,4% Polaków. Po poradę dotyczącą leków – jeszcze mniej, bo 10,2%. 64% pacjentów deklaruje, że informacji na temat leków szuka w internecie, co może prowadzić do niebezpiecznych dla zdrowia konsekwencji.
"Po pierwsze farmaceuta"
Problem braku świadomości Polaków co do kompetencji farmaceutów dostrzegła Fundacja Aflofarm i Naczelna Izba Aptekarska. Obie instytucje rozpoczęły 11 kwietnia pierwszą w historii ogólnopolską kampanię wizerunkową: „Po pierwsze farmaceuta”. Celem jest pokazanie Polakom, że farmaceuta to nie sprzedawca, lecz ekspert w dziedzinie farmakologii i zdrowia.
„Fundacji Aflofarm zależy na tym, by Polacy w odpowiedzialny sposób dbali o swoje zdrowie. Farmaceuci mogą im w tym pomóc – to bardzo dobrze wykształceni specjaliści, którzy posiadają szeroką wiedzę z zakresu farmakologii i potrafią doradzić w wielu dolegliwościach zdrowotnych” – podkreśla prezes zarządu Fundacji Aflofarm, Tomasz Furman.
„Kampania jest niezbędna, nie tylko w kontekście promocji zawodu farmaceuty, ale również rozwiązań prawnych. Mam tutaj na myśli długo oczekiwaną przez środowisko ustawę o zawodzie farmaceuty – zauważa prezes Naczelnej Rady Aptekarskiej, Elżbieta Piotrowska-Rutkowska.
Działania na dużą skalę
Kampania edukacyjna „Po pierwsze farmaceuta” będzie realizowana do września przy użyciu różnorodnych środków i kanałów komunikacji. Raport „Farmaceuta w Polsce. Ogólnopolskie badania wizerunkowe 2019” jest jednym z nich.
Informacje dotyczące kampanii oraz pełną wersję raportu znaleźć można na stronie internetowej kampanii: www.popierwszefarmaceuta.pl.
Kontakt dla mediów:
Tomasz Leleno
rzecznik prasowy
Naczelna Izba Aptekarska
tel. kom. +48 694 414 343
e-mail: t.leleno@nia.org.pl
-
Katarzyna Liberska-Kinderman
Head of PR & Communications
Fundacja Aflofarm
tel. kom. +48 501 518 065
e-mail: katarzyna.kinderman@aflofarm.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 12.04.2019, 15:45 |
Źródło informacji | Naczelna Izba Aptekarska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Amazon Web Services na EKF Ubezpieczenia: średnio co dwie minuty kolejna polska firma zaczyna korzystać z technologii GenAI PAP
„Nasze najnowsze badania pokazują dynamiczny, bo aż 56-procentowy rok do roku, wzrost liczby instytucji w Polsce, które wykorzystują GenAI w swojej codziennej działalności. Plasuje to nasz kraj na pozycji lidera w Unii Europejskiej” - zaznacza Karol Staroń, FSI Account Manager, Amazon Web Services.- 01.10.2025, 15:17
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
PZU SA na EKF Ubezpieczenia: ostre wyhamowanie segmentu korporacyjnego naszej branży mogą powstrzymać zapowiadane wielkie inwestycje PAP
„Rozwój rynku ubezpieczeń przedsiębiorstw w Polsce przeżywa obecnie gwałtowne wyhamowanie: mówimy o spadku z wartości dwucyfrowych w latach 2022-2023 do 2 proc. obecnie. Aby ponownie móc >>rozbujać<< ten rynek, z pewnością potrzebne będą wielkie inwestycje (m.in. ze wsparcia KPO), na które bardzo czekamy” - tłumaczy Jakub Sajkowski, dyrektor zarządzający ds. biznesu korporacyjnego, PZU SA.- 01.10.2025, 15:08
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Ekoenergetyka na KNM 2025: jesteśmy gotowi na wyzwania, które są przed elektromobilnością w najbliższych latach PAP
Rynek elektromobilności w Polsce rozwija się, widać duże zainteresowanie wielu podmiotów, i myślę, że w najbliższych miesiącach i latach będzie to dużo bardziej widoczne na ulicach polskich miast - powiedział Marcin Krawczyk, dyrektor sprzedaży na Europę Południową w Ekoenergetyka-Polska S.A. podczas VI Kongresu Nowej Mobilności w Katowicach.- 01.10.2025, 14:21
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ