Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wprowadzenie nowych kart 2. generacji nie powoduje konieczności wymiany dotychczasowych kart pierwszej generacji. Należy jednak pamiętać, że karty warsztatowe pierwszej generacji nie współpracują z najnowszymi tachografami inteligentnymi. Jedynie karty warsztatowe 2. generacji w pełni współpracują z dotychczas instalowanymi w pojazdach tachografami cyfrowymi i tachografami inteligentnymi. Tak więc każdy serwis tachografów, który będzie planował kalibrację tachografów inteligentnych musi posiadać karty warsztatowe 2. generacji.
Funkcjonalności nowych inteligentnych tachografów:
• Nowe klucze kryptograficzne i zabezpieczenia danych w mikroprocesorze na kartach.
• Moduł GNSS odpowiadający za rejestrację w tachografie lokalizacji pojazdu podczas rozpoczęcia i zakończenia pracy oraz co 3 godziny w trakcie jazdy. Moduł będzie również służył jako drugi sygnał ruchu w celu ograniczenia manipulacji.
• Moduł DSRC odpowiadający za zdalny odczyt danych przez służby kontrolne.
• Moduł umożliwiający służbom kontrolnym zdalny odczyt z tachografu informacji wskazujących na manipulacje.
• Moduł ITS do komunikacji z inteligentnymi systemami transportowymi.
Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej państwa członkowskie zobowiązane są od dnia 15 czerwca 2019 r. wydawać karty 2. generacji do tachografów cyfrowych. Proces ten rozpoczął się w 2016 roku i przebiega w całej Europie bardzo wolno z uwagi na brak wystarczającej liczby jednostek homologacyjnych. W związku z tym kraje UE nie bez problemów przygotowują się do wdrożenia kart drugiej generacji. Polska dotrzyma jednak terminu wyznaczonego przez UE.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 17.05.2019, 13:51 |
Źródło informacji | PWPW |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
TRAKO 2025: Budimex jest przygotowany do budowy kolei dużych prędkości PAP
Najważniejsze kontrakty kolejowe Budimeksu w ostatnich latach to poprawa dostępu kolejowego do portu w Gdyni, przebudowa warszawskiego Dworca Zachodniego i modernizacja węzła w Czechowicach-Dziedzicach. Te projekty, wraz z pracami przy Rail Baltica, zdaniem Macieja Olka, członka zarządu, dyrektora operacyjnego budownictwa kolejowego, energetycznego i przemysłowego Budimeksu, świadczą o tym, że firma należy do liderów branży.- 29.09.2025, 11:26
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Płatności Union Pay szerzej akceptowane w Europie, obecnie w ponad 90% europejskich krajach i regionach
- 29.09.2025, 08:49
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Holcim Polska: projekt Kujawy Go4ECOPlanet zredukuje niemal o 100 proc. emisje CO₂ z produkcji cementu PAP
Kujawy Go4ECOPlanet, strategiczny projekt CCS w Cementowni Kujawy należącej do Holcim Polska, będzie przełomem w dekarbonizacji przemysłu cementowego w Polsce i Europie. Instalacja, której uruchomienie planowane jest do 2030 r. będzie wychwytywać niemal 100 proc. emisji dwutlenku węgla z produkcji klinkieru, podstawowego składnika cementu. W ciągu 10 lat zostanie wyłapane ponad 10 mln ton CO₂ - to 10 proc. rocznej emisji w całym sektorze cementowym w Polsce.- 26.09.2025, 14:34
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ