Pobierz materiał i Publikuj za darmo

18 maja 2019, o siódmej rano, z Bolonii wyruszył ostatni etap 1000 Miglia 2019. Trasa całego wyścigu wyniosła 1794,07 km. Tegoroczna edycja zostanie zapamiętana jako ta, która dodatkowo umocniła nierozerwalną więź łączącą Alfa Romeo i „Czerwoną Strzałę”. Na najwyższym stopniu podium w Brescii „stanęła” Alfa Romeo 6C 1500 SS z 1928 roku, prowadzona przez Giovanniego Moceriego i Daniele Bonettiego, tuż za nią Alfa Romeo 6C 1750 SS Zagato duetu Vesco-Guerini. Moceri, mający już tytuł Mistrza Włoch Grandi Eventi ACI Sport, w ostatnich latach zwyciężał w najważniejszych rajdach i wyścigach samochodów zabytkowych – od Mille Miglia po Targa Florio, od Gran Premio Nuvolari po Coppa d’Oro delle Dolomiti. Samochód, za kierownicą którego wygrał w tym roku, ma karoserię by Farina, pochodzi z kolekcji FCA Heritage i zazwyczaj można go podziwiać w Muzeum Historii Alfy Romeo w Arese. Model ten zwyciężył już w poprzednich edycjach 2005, 2007 i 2008. Alfa Romeo zdobyła także Puchar Sponsor Team, dzięki wygranej Moceriego i Bonettiego oraz zdobyciu piątego miejsca przez 6C 1750 SS Young zespołu Cavalli i Gamberini.
Ostatnie kilometry w deszczu, a następnie deszcz sukcesów
Ostatni odcinek przebiegał przez Modenę, Reggio Emilia, Langhirano, Parmę i Busseto. Po scenach niemal jak z oper Verdiego, kiedy to gwałtowny deszcz zapewnił imprezie nieco epicki wraz, wyścig 1000 Miglia skierował się do Lombardii, regionu, w którym został wymyślony i zapoczątkowany. Najpierw karawana samochodów udała się do Cremony, by następnie powrócić do prowincji Brescia, do Carpenedolo, Montichiari i Travagliato i triumfalnie wjechać do Brescii, z tradycyjną paradą przez Viale Venezia. Tak, jak w trakcie całego rajdu, podczas przejazdu 1000 Miglia publiczność zgromadzona wzdłuż ulic z ogromnym entuzjazmem witała uczestników wyścigu, od Brescii do Rzymu i z powrotem, na każdym placu i skwerze – to spontaniczne i entuzjastyczne spotkania powtarzające się z roku na rok. Uwaga publiczności skierowana była na „podróżujące muzeum”, a tysiące błyskających fleszy uwieczniło modele Alfa Romeo z oficjalnego konwoju – nieczęsto zdarza się, by podziwiać z bliska serie specjalne takie, jak Giulia i Stelvio Quadrifoglio „Alfa Romeo Racing” wyprodukowane w limitowanej liczbie egzemplarzy. Zaprojektowane w hołdzie dla bolidu C38 startującego w Formule 1, świetnie sprawdzały się wśród tłumów bawiących się i świętujących w zabytkowych, urokliwych miasteczkach doliny Padu i Lombardii, dla których ten sobotni poranek był inny niż zwykle. Podobnie jak niezwykła była tegoroczna edycja 1000 Miglia prowadzącego przez najpiękniejsze miejscowości włoskiego półwyspu i zakończonego zwycięstwem Alfy Romeo.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 21.05.2019, 12:20 |
Źródło informacji | FCA Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Hanwha Ocean daje 100 mln dolarów na rozwój przemysłu stoczniowego i gospodarki morskiej w Polsce
Hanwha Ocean ogłasza bezprecedensową inwestycję 100 mln USD w ramach programu Orka, która ma stać się motorem rozwoju przemysłu stoczniowego i gospodarki morskiej w Polsce. Program ma stworzyć ponad 1300 miejsc pracy, wzmocnić lokalne stocznie i łańcuchy dostaw, a także wygenerować środki dla sektora publicznego.- 08.10.2025, 09:56
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Hanwha Ocean
-
Image
Prezes Aon na EKF Ubezpieczenia: wprowadzenie w Polsce obowiązkowych ubezpieczeń katastroficznych nie byłoby żadną nowością w Europie PAP
„Na świecie to jest już 70 proc. nieubezpieczonych szkód w stosunku do jedynie 30 proc., które wynikają ze zmian klimatycznych. My o luce ubezpieczeniowej w tym obszarze rozmawiamy już od lat 90. i de facto nic się nadal nie zmienia. Polski rząd zapłacił rachunek osiem miliardów złotych na szkody materialne i miliard zadośćuczynień dla ludzi dotkniętych zeszłoroczną powodzią - a przecież budżet naszego kraju nie jest workiem bez dna. Wydaje się, że to odpowiedni moment, aby rozpocząć wreszcie dyskusję na temat obowiązkowych ubezpieczeń katastroficznych, które funkcjonują już w wielu europejskich krajach np. Rumunii, Hiszpanii czy Francji” - mówi Dominika Kozakiewicz, prezes zarządu, Aon.- 08.10.2025, 09:49
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Comarch i F.I.L.A. S.p.A. zacieśniają współpracę, rozszerzając elektroniczne fakturowanie na Europę
- 08.10.2025, 09:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ