Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Technologie cyfrowe stały się strategicznym priorytetem każdego przedsiębiorstwa – wynika z badania Accenture Technology Vision, przeprowadzonego wśród przedstawicieli kadry zarządzającej biznesem oraz IT na całym świecie. 94 proc. respondentów uznało, że w ciągu ostatnich trzech lat tempo wprowadzania innowacji technologicznych w ich organizacjach znacznie przyspieszyło.
Dyrektor zarządzający Accenture Technology w Polsce Jacek Borek zwracał uwagę na potrzebę sprostania przez firmy oczekiwaniom „cyfrowych” konsumentów i partnerów biznesowych. Wskazywał też na takie wyzwania, jak efektywność pracy oraz intensywność szkoleń pracowników, aby wykorzystywać ich kreatywność.
Istotna jest też umiejętność wykorzystywania tzw. rynku chwili, a więc szybkie przedstawianie najbardziej atrakcyjnej w danym momencie oferty, już „spersonalizowanemu klientowi”.
Jacek Borek podkreślał, że zwłaszcza młode pokolenie konsumentów jest skłonne kupować „tu i teraz, i to szybko”, a przy tym niechętnie robi to w tradycyjnych sklepach. Nie ma też oporów w korzystaniu z kart płatniczych.
Ekspert rynku finansowego Bartłomiej Nocoń ocenił, że jesteśmy świadkami rewolucji rynkowej, w tym znacznego przyspieszenia i zwiększenia handlu poprzez internet. „W ciągu minuty sprzedaje się na jednym z portali internetowych w Chinach produkty o wartości 14,5 mln dolarów” – powiedział.
„Konsument zmienił swoje nawyki dzięki temu, że technologia cyfrowa wkroczyła do codziennego życia. Korzystamy z urządzeń, które są non stop podpięte do sieci, praktycznie nie rozstajemy się z urządzeniami mobilnymi i jesteśmy zawsze dostępni” – zauważył. W jego ocenie, w przyszłości klienci nawet nie będą musieli „klikać”, aby zatwierdzić transakcję. „Być może będziemy mrugali i płatność zostanie dokonana. Taka jest perspektywa rewolucji, która dokonuje się na naszych oczach” – stwierdził.
Prezes Banku ING Banku Śląskiego Brunon Bartkiewicz podkreślił, że „najważniejsza pozostaje troska o interes klienta, a technologia jest narzędziem”.
Porównał obecną sytuację do obaw naszych przodków przed elektrycznością. „Nie możemy się bać prądu elektrycznego, bo dzisiaj bez niego nie wyobrażamy sobie życia. Podobnie za parę lat wszyscy nie będziemy sobie wyobrażać życia bez zdalnych urządzeń” – ocenił.
Dyrektor Departamentu Rozwoju Aplikacji Sprzedażowych i Wsparcia w PKO BP Marcin Dzienniak zauważył, że banki już teraz „są tam, gdzie są ich klienci”. „Gdy sprzedaż przeniosła się do internetu, to zaczęliśmy tworzyć serwisy internetowe. Później narodziła się bankowość mobilna. Więc gdy patrzę na erę postcyfrową, to wyobrażam sobie, że gdy nasi klienci zaczną przebywać coraz częściej w rzeczywistości wirtualnej, to my również tam będziemy, i będziemy im sprzedawać kredyty na przykład na miecze dla Wiedźmina” – dodał Marcin Dzienniak.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 05.06.2019, 16:58 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Wyniki finansowe Grupy PZU: już 400 milionów złotych trafiło do osób dotkniętych powodzią PAP
48 tys. zgłoszonych szkód i 46 tys. już wypłaconych w całości lub częściowo odszkodowań w wysokości 400 mln złotych - to skala zaangażowania Grupy PZU w walkę ze skutkami powodzi na południu kraju. Kataklizm jednak nie wpłynął znacząco na kondycję finansową największego polskiego ubezpieczyciela, którego przychody za trzy kwartały 2024 r. (21,8 mld zł) przekraczają oczekiwania rynku.- 21.11.2024, 16:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
New Chief Operating Officer at Rohde & Schwarz
Effective November 1, 2024, Markus Fischer, currently Executive Vice President Operations, has been appointed to the Rohde & Schwarz Executive Board. As Chief Operating Officer (COO), he will collaborate with Christian Leicher (CEO) and Andreas Pauly (CTO) to continue to keep the company on course for growth in these challenging times.- 21.11.2024, 16:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Krajowa Izba Klastrów Energii inicjatorem parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej i innowacji
20 listopada w Sejmie RP odbyło się pierwsze spotkanie parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej, elektromobilności i innowacji, które zgromadziło ponad 100 uczestników z różnych sektorów związanych z energetyką, transportem zeroemisyjnym i innowacjami z całej Polski. Spotkanie zespołu parlamentarnego do spraw kluczowych obszarów miało na celu omówienie aktualnych wyzwań oraz pomysłów na przyszłość, a także wzmocnienie współpracy między branżami i ustawodawcą. Jego przewodniczącym jest Artur Łącki, szef zespołu parlamentarnego Województwa Zachodniopomorskiego. Jednym z inicjatorów powstania zespołu była Krajowa Izba Klastrów Energii i OZE.- 21.11.2024, 15:11
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Glaubicz Garwolińska Consultants w imieniu organizacji społecznej KIKE