Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Technologie cyfrowe stały się strategicznym priorytetem każdego przedsiębiorstwa – wynika z badania Accenture Technology Vision, przeprowadzonego wśród przedstawicieli kadry zarządzającej biznesem oraz IT na całym świecie. 94 proc. respondentów uznało, że w ciągu ostatnich trzech lat tempo wprowadzania innowacji technologicznych w ich organizacjach znacznie przyspieszyło.
Dyrektor zarządzający Accenture Technology w Polsce Jacek Borek zwracał uwagę na potrzebę sprostania przez firmy oczekiwaniom „cyfrowych” konsumentów i partnerów biznesowych. Wskazywał też na takie wyzwania, jak efektywność pracy oraz intensywność szkoleń pracowników, aby wykorzystywać ich kreatywność.
Istotna jest też umiejętność wykorzystywania tzw. rynku chwili, a więc szybkie przedstawianie najbardziej atrakcyjnej w danym momencie oferty, już „spersonalizowanemu klientowi”.
Jacek Borek podkreślał, że zwłaszcza młode pokolenie konsumentów jest skłonne kupować „tu i teraz, i to szybko”, a przy tym niechętnie robi to w tradycyjnych sklepach. Nie ma też oporów w korzystaniu z kart płatniczych.
Ekspert rynku finansowego Bartłomiej Nocoń ocenił, że jesteśmy świadkami rewolucji rynkowej, w tym znacznego przyspieszenia i zwiększenia handlu poprzez internet. „W ciągu minuty sprzedaje się na jednym z portali internetowych w Chinach produkty o wartości 14,5 mln dolarów” – powiedział.
„Konsument zmienił swoje nawyki dzięki temu, że technologia cyfrowa wkroczyła do codziennego życia. Korzystamy z urządzeń, które są non stop podpięte do sieci, praktycznie nie rozstajemy się z urządzeniami mobilnymi i jesteśmy zawsze dostępni” – zauważył. W jego ocenie, w przyszłości klienci nawet nie będą musieli „klikać”, aby zatwierdzić transakcję. „Być może będziemy mrugali i płatność zostanie dokonana. Taka jest perspektywa rewolucji, która dokonuje się na naszych oczach” – stwierdził.
Prezes Banku ING Banku Śląskiego Brunon Bartkiewicz podkreślił, że „najważniejsza pozostaje troska o interes klienta, a technologia jest narzędziem”.
Porównał obecną sytuację do obaw naszych przodków przed elektrycznością. „Nie możemy się bać prądu elektrycznego, bo dzisiaj bez niego nie wyobrażamy sobie życia. Podobnie za parę lat wszyscy nie będziemy sobie wyobrażać życia bez zdalnych urządzeń” – ocenił.
Dyrektor Departamentu Rozwoju Aplikacji Sprzedażowych i Wsparcia w PKO BP Marcin Dzienniak zauważył, że banki już teraz „są tam, gdzie są ich klienci”. „Gdy sprzedaż przeniosła się do internetu, to zaczęliśmy tworzyć serwisy internetowe. Później narodziła się bankowość mobilna. Więc gdy patrzę na erę postcyfrową, to wyobrażam sobie, że gdy nasi klienci zaczną przebywać coraz częściej w rzeczywistości wirtualnej, to my również tam będziemy, i będziemy im sprzedawać kredyty na przykład na miecze dla Wiedźmina” – dodał Marcin Dzienniak.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 05.06.2019, 16:58 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
70 lat Totalizatora Sportowego: miliardy złotych na polski sport i kulturę PAP
Totalizator Sportowy (TS), który działa od roku 1955, przekazał przez 70 lat istnienia miliardy złotych na wsparcie polskiego sportu i kultury. To m.in. dofinansowanie infrastruktury sportowej w największych miastach Polski, ale i na szczeblu lokalnym. To także wspieranie kultury wysokiej, ale i tej masowej. Z okazji 70-lecia TS zainaugurował m.in. program „Gdy grasz, wszystko gra”, a do grona ambasadorów marki LOTTO dołączył znany koszykarz Marcin Gortat.- 16.09.2025, 12:41
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
GAC przyspiesza ekspansję na rynku europejskim, traktując Polskę jako punkt wyjścia
- 16.09.2025, 08:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Kolmar Korea tworzy „czyste piękno” dzięki przełomowym rozwiązaniom, od ekologicznych opakowań po prace badawczo-rozwojowe
• Jest laureatem międzynarodowych nagród za innowacje w obszarze opakowań, obejmujących papierowe tubki, papierowe opakowania do kosmetyków w sztyfcie i papierowe pojemniki.
• Kolmar plasuje się na 125. miejscu w rankingu magazynu TIME wyróżniającym "Najlepsze firmy na świecie pod względem zrównoważonego rozwoju 2025”, będąc jedyną koreańską firmą kosmetyczną na liście.- 16.09.2025, 08:50
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ