Newsletter

W FCA Powertrain w Bielsku-Białej wyprodukowano stutysięczny silnik FireFly Turbo

14.06.2019, 14:34aktualizacja: 14.06.2019, 14:34

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

FCA POLSKA
FCA POLSKA
- Kolejny kamień milowy w produkcji silników w FCA Powertrain w Bielsku-Białej - jednej z najbardziej nowoczesnych fabryk jednostek napędowych na świecie, która już w 2012 roku została wyróżniona Złotym Medalem w World Class Manufacturing,- Nowa generacja silników FireFly Turbo 1,0 i 1,3 w konfiguracjach 3- i 4-cylindrowych jest nawet o 20% bardziej efektywna w oszczędności paliwa, gwarantująca doskonałą równowagę pomiędzy osiągami a przyjemnością jazdy, - Montowane w Jeepach Renegade i Fiatach 500X, silniki FireFly Turbo są zgodne z normą Euro 6/D-TEMP i wyposażone w filtr cząstek stałych benzyny (GPF). Są one również pierwszymi silnikami należącymi do trzeciej już generacji unikalnej technologii MultiAir (zwanej MultiAir III).

13 czerwca 2019 powstał stutysięczny silnik FireFly Turbo (Global Small Engine - GSE Project) wyprodukowany w fabryce silników FCA Powertrain w Bielsku-Białej – jednej z najbardziej innowacyjnych fabryk silników na świecie, która od 2012 roku jest posiadaczką Złotego Medalu World Class Manufacturing – zintegrowanej metodologii zarządzania przedsiębiorstwem według najwyższych standardów światowych w zakresie bezpieczeństwa, ochrony środowiska naturalnego, utrzymania ruchu, logistyki i jakości.

Stutysięczny silnik FireFly Turbo 1,0 oraz FireFly Turbo 1,3 są kolejnym potwierdzeniem prymatu inżynierskiego Grupy FCA. Podobnie jak świetlik, od którego pochodzi ich nazwa, nowe silniki FireFly Turbo są najbardziej kompaktowymi i najczystszymi źródłami mocy montowanymi obecnie w samochodach marki Fiat.

Dostępna w samochodach Jeep Renegade i Fiat 500X, nowa rodzina 3- i 4-cylindrowych silników benzynowych FireFly Turbo została zaprojektowana tak, aby zaoferować klientom lepszą równowagę pomiędzy osiągami a przyjemnością jazdy, zapewniając jednocześnie znaczne oszczędności paliwa i emisji CO2 w porównaniu z poprzednimi silnikami benzynowymi. Co ciekawe, pierwsze 100 tys. silników FireFly Turbo pozwoliło zaoszczędzić 1,5 tony CO2.

Silniki FireFly są zgodne z normą Euro 6/D-TEMP i wyposażone w filtr cząstek stałych benzyny (GPF). 75 tys. godzin wirtualnej analizy, 60 tys. godzin testów poza pojazdem i około pięć milionów kilometrów przejechanych na różnych kontynentach są gwarancją wytrzymałości i niezawodności zarówno produktu, jak i samego procesu jego wytwarzania.

Ich specyfika polega na szczególnej architekturze, która gwarantuje wydajność, modułowość, wysoki stopień standaryzacji komponentów i procesów produkcyjnych, elastyczność i otwartość na przyszłe zmiany.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 14.06.2019, 14:34
Źródło informacji FCA Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ