Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Jak poinformowało Ministerstwo Infrastruktury, spotkania odbyły się z przedstawicielami grup politycznych w Parlamencie Europejskim, przewodniczącą Komisji Transportu i Turystyki oraz minister transportu Finlandii, czyli państwa, które sprawuje obecnie prezydencję w Radzie Unii Europejskiej.
Spotkania z przedstawicielami Parlamentu Europejskiego poświęcone były możliwości rewizji przyjętego jeszcze w poprzedniej kadencji tej instytucji stanowiska w odniesieniu do Pakietu Mobilności I. Zostały one zorganizowane z inicjatywy grupy państw, które sprzeciwiają się wprowadzeniu - jak pisze MI - "restrykcyjnych przepisów, dyskryminujących niektóre państwa UE".
"Sektor transportu zasługuje na dobre rozwiązania prawne, zrównoważone i wspierające gospodarkę. Dlatego w odniesieniu do Pakietu Mobilności I zabiegamy i będziemy nadal zabiegać o powrót do merytorycznej, opartej o analizy dyskusji" – powiedział minister Andrzej Adamczyk.
"To obecnie od Finlandii zależy, czy we wrześniu zostaną intensywnie rozpoczęte prace nad tym pakietem mobilności, czy też europarlamentarzyści będą mogli spokojnie pochylić się nad projektem" - wskazał.
Podczas rozmów w Parlamencie Europejskim ministrowie Polski, Bułgarii, Litwy, Łotwy, Rumunii i Węgier "opowiedzieli się za dalszym pogłębianiem jednolitego rynku usług oraz zaprezentowali szereg argumentów przemawiających za zasadnością rewizji stanowiska PE w zakresie Pakietu Mobilności I, przyjętego w kwietniu br."
Jak informuje MI, podkreślono m.in., że "proponowane przez PE rozwiązania są dalekie od pierwotnych celów Pakietu Mobilności I i nie stanowią dobrej podstawy do dalszych negocjacji".
"Co więcej, realizacja pierwotnych celów, tj. uproszczenie prawa, wzmocnienie sektora transportu drogowego i poprawa warunków pracy kierowców, może być zagrożona. Ponadto zaznaczono, że prace nad Pakietem przebiegały w dużym pośpiechu, bez dogłębnej analizy skutków przyjętych propozycji" - oświadczył resort.
Ministrowie wskazali też na "związane z Pakietem zagrożenia dla konkurencyjności unijnej gospodarki, poprzez potencjalne uprzywilejowanie firm przewozowych działających poza UE, a także na zagrożenie dla realizacji deklarowanych przez UE celów środowiskowych na skutek ewentualnego wdrożenia proponowanych przepisów".
Minister Andrzej Adamczyk podczas spotkania z polskimi posłami do Parlamentu Europejskiego zasiadającymi w Komisji Transportu i Turystyki zaapelował o aktywne działanie na forum PE na rzecz zagwarantowania polskim przewoźnikom drogowym równych praw w działalności na terenie całej Unii Europejskiej.
Na początku kwietnia PE poparł propozycję nowych przepisów w sprawie przewoźników drogowych, nie przyjął jednak mandatu do negocjacji z krajami członkowskimi i Komisją Europejską nad ostatecznym kształtem nowych przepisów, określanych jako pakiet mobilności. Nie zdążył tego zrobić przed końcem kadencji i teraz propozycjami przepisów zajmie się nowy Europarlament. Projekt budzi kontrowersje jako niekorzystnych dla Polski i krajów regionu - zakłada m.in. objęcie przewoźników drogowych przepisami o delegowaniu pracowników.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 25.07.2019, 18:08 |
Źródło informacji | EuroPAP News |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
ORLEN na EKF 2025: zarządzanie bioróżnorodnością staje się istotnym elementem działania w kierunku zrównoważonego rozwoju firmy PAP
Wiele sektorów gospodarki jest narażonych na zagrożenia środowiskowe związane z utratą bioróżnorodności. Dlatego firmy, takie jak ORLEN, już teraz je identyfikują i włączają do zarzadzania ryzykiem. „Przyjęliśmy politykę bioróżnorodności, to ważny dla nas dokument, który podąża za międzynarodowymi regulacjami i wytycznymi, w tym europejską Strategią Bioróżnorodności do 2030, Dyrektywą CSRD dotyczącą sprawozdawczości w zakresie zrównoważonego rozwoju czy Taksonomią UE” - mówił Arkadiusz Kamiński, dyrektor wykonawczy ds. środowiska w ORLEN.- 04.06.2025, 16:43
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
PZU na EKF 2025: połączenie PZU i Banku Pekao ma być transakcją wzorcową PAP
Andrzej Klesyk, prezes PZU, zapowiada, że podpisanie przez PZU i Bank Pekao memorandum o współpracy w celu przeprowadzenia potencjalnego połączenia tego ubezpieczyciela i banku będzie przełomowe dla polskiego rynku finansowego. „Największym intelektualnym i organizacyjnym wyzwaniem dla nas jest teraz to, byśmy stworzyli grupę tak wielką, że będzie ona głównym rozgrywającym i weźmie udział we wszystkich ważnych dla polskiej gospodarki wydarzeniach i projektach” - powiedział Andrzej Klesyk podczas Europejskiego Kongresu Finansowego (EKF) w Sopocie w dniu ogłoszenia memorandum.- 04.06.2025, 16:17
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
ELECQ Showcases Smart Energy Management System at Drive to Zero 2025
- 04.06.2025, 15:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GlobeNewswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ