Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„Wybór odpowiedniej mocy ciągnika jest dla rolnika kluczowy, ponieważ wprost przekłada się na cenę maszyny. Nie ma na przykład konieczności inwestowania w maszynę o mocy powyżej 160 KM, jeśli gospodarstwo, w którym ciągnik rolniczy będzie pracował posiada około 50 ha, ale jest podzielone na kilka mniejszych pól” – wyjaśnia Michał Poźniak, szef sprzedaży maszyn rolniczych Kubota.
Dla kupujących ważne są bezawaryjność i serwis
Ponad połowa badanych którzy kupili nowy ciągnik (54,7 proc.) zwracała przy jego wyborze uwagę na bezawaryjność. Niemal równie istotny (41,4 proc.) był dla nich szybki dostęp do serwisu i części zamiennych.
„Szybki dostęp do serwisu i części zamiennych sprzyja decyzji o wyborze nowego ciągnika rolniczego – ocenia Michał Poźniak. – Polski farmer stawia jednak przede wszystkim na ciągnik o niskiej awaryjności. Ważna jest dla niego też oszczędna eksploatacja oraz prosta technologicznie konstrukcja, wagę do tych dwóch parametrów przykłada niemal 40 proc. badanych”.
Pozostałe kluczowe parametry techniczne
Wśród parametrów technicznych analizowanych przy zakupie nowego traktora, badani wymieniają najczęściej przekładnię (64,6 proc.) i masę ciągnika (51,4 proc.). Istotne są także dla nich układ hydrauliczny i liczba zaworów (43,6 proc.), wymiary ciągnika (42,5 proc.) i TUZ (33,7 proc.). Stosunkowo rzadko analizowane przed zakupem są takie parametry jak układy hamulcowy i kierowniczy (obydwa niewiele ponad 13 proc. wskazań).
Rolnicy nie zawsze są zadowoleni z serwisów ASO
Ciągniki rolnicze nowej generacji wymagają specjalistycznej obsługi serwisowej. W wielu przypadkach możliwe jest to wyłącznie w autoryzowanych stacjach obsługi (ASO) danej marki ciągników. Badani mają pod tym względem pewne zastrzeżenia - 23,2 proc. rolników którzy kupili w Polsce nowy ciągnik uważa bowiem, że obsługa ze strony serwisów ASO jest zła bądź bardzo zła. Przeciwnego zdania (poziom obsługi w serwisach ASO jest dobry lub bardzo dobry) jest nieco mniej, bo 17,7 proc. respondentów, którzy kupili nowy ciągnik.
Testy sprzętu i finansowanie fabryczne znaczą najwięcej
Za najskuteczniejsze działania promocyjne, rolnicy uważają testy sprzętu: testy ciągnika we własnym gospodarstwie (59,6 proc.) lub testy polowe (53,6 proc.). W trzeciej kolejności wymieniają też ułatwiające udźwignięcie takiej inwestycji, finansowanie fabryczne (45 proc. wskazań). Badani chętnie zapoznają się także z opiniami innych rolników, publikowanymi na internetowych forach rolniczych (42 proc.).
O badaniu
W sondażu wzięło udział 371 respondentów-rolników decyzyjnych, posiadających gospodarstwa indywidualne i będących ich właścicielami lub współwłaścicielami. W zdecydowanej większości były to osoby powyżej 30. roku życia, posiadające co najmniej średnie wykształcenie kierunkowe rolnicze lub ogrodnicze. Badanie prowadzono w oparciu o model Real Time Sampling (RTS), co oznacza, że respondentów rekrutowano w czasie rzeczywistym podczas przeglądania rolniczych portali internetowych.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 05.08.2019, 11:49 |
Źródło informacji | Martin & Jacob |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Wyniki finansowe Grupy PZU: już 400 milionów złotych trafiło do osób dotkniętych powodzią PAP
48 tys. zgłoszonych szkód i 46 tys. już wypłaconych w całości lub częściowo odszkodowań w wysokości 400 mln złotych - to skala zaangażowania Grupy PZU w walkę ze skutkami powodzi na południu kraju. Kataklizm jednak nie wpłynął znacząco na kondycję finansową największego polskiego ubezpieczyciela, którego przychody za trzy kwartały 2024 r. (21,8 mld zł) przekraczają oczekiwania rynku.- 21.11.2024, 16:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
New Chief Operating Officer at Rohde & Schwarz
Effective November 1, 2024, Markus Fischer, currently Executive Vice President Operations, has been appointed to the Rohde & Schwarz Executive Board. As Chief Operating Officer (COO), he will collaborate with Christian Leicher (CEO) and Andreas Pauly (CTO) to continue to keep the company on course for growth in these challenging times.- 21.11.2024, 16:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Krajowa Izba Klastrów Energii inicjatorem parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej i innowacji
20 listopada w Sejmie RP odbyło się pierwsze spotkanie parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej, elektromobilności i innowacji, które zgromadziło ponad 100 uczestników z różnych sektorów związanych z energetyką, transportem zeroemisyjnym i innowacjami z całej Polski. Spotkanie zespołu parlamentarnego do spraw kluczowych obszarów miało na celu omówienie aktualnych wyzwań oraz pomysłów na przyszłość, a także wzmocnienie współpracy między branżami i ustawodawcą. Jego przewodniczącym jest Artur Łącki, szef zespołu parlamentarnego Województwa Zachodniopomorskiego. Jednym z inicjatorów powstania zespołu była Krajowa Izba Klastrów Energii i OZE.- 21.11.2024, 15:11
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Glaubicz Garwolińska Consultants w imieniu organizacji społecznej KIKE