Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MIiR informuje:
Na trasie Warszawa Rembertów - Białystok sprawniejsze zarządzanie ruchem oraz poprawę przepustowości zapewni system ERTMS/ETC – europejski system zarządzania ruchem kolejowym. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały dzisiaj umowę na realizację inwestycji, współfinansowanej ze środków UE. W wydarzeniu uczestniczył wiceminister inwestycji i rozwoju Grzegorz Puda.
Przedsięwzięcie jest częścią projektu "Prace na linii E75 na odcinku Sadowne - Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne", którego wartość całkowita to ponad 235 mln euro.
"Inwestycja, na którą została dziś podpisana umowa powstanie przy wsparciu instrumentu +Łącząc Europę+ (CEF), jest ona częścią projektu kompleksowych prac modernizacyjnych na linii E75 na odcinku Sadowne - Czyżew , który uzyskał dofinansowanie z CEF w wysokości ponad 179 mln euro. PKP PLK S.A jest największym beneficjentem CEF w całej Europie. Realizuje obecnie 21 projektów kolejowych przy wsparciu CEF. Łączna wartość tych inwestycji to około 4,6 mld euro, z czego dofinansowanie UE wynosi około 3,5 mld euro" - powiedział wiceminister Grzegorz Puda oraz dodał - "Sprawniejsze zarządzanie ruchem kolejowym pozytywnie wpłynie na punktualność pociągów, a tym samym przyczyni się do szybszej, bezpieczniejszej i przyjemniejszej podróży pasażerów kolei".
Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym
Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym (European Rail Traffic Management System) jest ujednoliconym systemem sterowania ruchem kolejowym umożliwiającym swobodne poruszanie się pociągów w sieciach kolejowych poszczególnych państw. System ERTMS/ETCS wpiera pracę maszynisty pociągu, poprzez przesyłanie do pojazdu informacji pozwalającej na bezpieczne prowadzenie pociągu. Maszynista na bieżąco otrzymuje informacje o aktualnym zezwoleniu na jazdę oraz dopuszczalnej prędkości na linii. System informuje również o lokalizacji innych pociągów, zamknięciu przejazdów, a także o każdej nieprzewidzianej przeszkodzie na trasie. Dzięki przesyłanym i analizowanym informacjom możliwa jest ciągła i automatyczna kontrola pracy maszynisty oraz automatyczne ograniczenie prędkości w przypadku braku reakcji maszynisty.
Instrument "Łącząc Europę"
Instrument "Łącząc Europę" jest programem unjnym wspierającym kluczowe inwestycje w infrastrukturę transportową, energetyczną i telekomunikacyjną. Budżet CEF wynosi 30,4 mld euro z czego na transport przeznaczono najwięcej środków czyli 24 mld euro. Środki te przeznaczone są na budowę systemu czystego, bezpiecznego, inteligentnego i zrównoważonego transportu.
Polska jest największym beneficjentem CEF Transport. Na chwilę obecną dofinansowanie otrzymało 56 projektów transportowych o łącznej wartości prawie 6 mld euro, w tym dofinansowanie CEF to około 4,2 mld euro. 21 spośród tych projektów o wartości ok. 4,6 mld euro oraz dofinansowaniu CEF ok. 3,5 mld euro realizowanych jest przez PKP PLK.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)
kom/ mgost/ mark/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 28.08.2019, 17:25 |
Źródło informacji | MIiR |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |