Newsletter

ARP: w lipcu sprzedaż węgla o ok. 600 tys. ton niższa od wielkości wydobycia

02.09.2019, 11:24aktualizacja: 02.09.2019, 11:24

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W lipcu br. kopalnie sprzedały ok. 600 tys. ton węgla kamiennego mniej niż w tym czasie wydobyły - wynika z danych ARP. Niesprzedany węgiel trafił na przykopalniane zwały, gdzie w końcu lipca znajdowało się już ok. 4,5 mln ton surowca.

Wydobycie wyższe od poziomu sprzedaży notowano także w poprzednich miesiącach tego roku. W marcu i kwietniu różnica wynosiła ok. 400 tys. ton miesięcznie, w maju nadwyżka produkcji węgla nad wielkością jego miesięcznej sprzedaży wzrosła do ok. 1 mln ton, a w czerwcu wyniosła niespełna 300 tys. ton.

Jak wynika z opublikowanych w poniedziałek przez katowicki oddział Agencji Rozwoju Przemysłu danych dotyczących wydobycia i sprzedaży węgla w siódmym miesiącu br., polskie kopalnie wydobyły w tym czasie ok. 5,3 mln ton tego surowca (w czerwcu 4,7 mln ton, w maju i kwietniu po ok. 5,3 mln ton), a jego miesięczna sprzedaż wyniosła w lipcu ok. 4,7 mln ton (wobec 4,4 mln ton w czerwcu, 4,3 mln ton w maju i 4,9 mln ton w kwietniu).

W marcu br. wydobycie wyniosło ponad 5,4 mln ton, a wielkość sprzedaży nieznacznie przekroczyła 5 mln ton. Oznacza to, że od lutego br., w ciągu pięciu miesięcy, na zwałach przybyło w sumie ok. 2,5 mln ton niesprzedanego węgla.

Przed rokiem, w lipcu 2018 r., wielkość wydobycia węgla przekroczyła 5,1 mln ton, a wielkość sprzedaży ponad 5,2 mln ton - tym samym poziom miesięcznej produkcji i sprzedaży węgla były zrównoważone. Na przykopalnianych zwałach było wówczas ponad 2,1 mln ton tego surowca - przeszło dwa razy mniej niż na koniec lipca tego roku.

Jak podała ARP, w końcu lipca br. polskie kopalnie zatrudniały ok. 83,2 tys. pracowników; na koniec czerwca było to 83,5 tys. osób. (PAP)

autor: Marek Błoński

mab/ pad/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 02.09.2019, 11:24
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ