Newsletter

PFR i Google organizują bezpłatne warsztaty dla przyszłych innowatorów

13.09.2019, 16:31aktualizacja: 13.09.2019, 16:31

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Jak stworzyć innowacyjny biznes oparty o realizacje określonych potrzeb użytkowników - można się będzie dowiedzieć na warsztatach „Projektanci Innowacji PFR” organizowanych wspólnie przez Google i Polski Fundusz Rozwoju. Planowane jest przeszkolenie 5 tysięcy osób w całej Polsce.

Polska ma bardzo duży potencjał innowacyjności. 7 proc. wszystkich europejskich naukowców i inżynierów pochodzi z naszego kraju. Jednocześnie liczba startupów, czyli innowacyjnych firm, jest u nas kilkukrotnie niższa na milion mieszkańców niż w zachodniej Europie.

„Brakuje nam trochę wiedzy, trochę finansowania, systemu edukacji zachęcającego ludzi do podejmowania ryzyka i dającego umiejętności wchodzenia w biznes. Ale to się zmienia i wierzymy, że w perspektywie 2-5 lat polski rynek startupów może wzrosnąć kilkukrotnie” - mówi Paweł Borys, prezes Zarządu Polskiego Funduszu Rozwoju.

PFR wspólnie z firmą Google organizują właśnie drugą edycję programu „Projektanci Innowacji PFR”. W trakcie bezpłatnych warsztatów organizowanych w całej Polsce uczestnicy zapoznają się z metodą Design Thinking i narzędziami wykorzystywanymi do tworzenia innowacji w Google. Nauczą się identyfikować realne problemy użytkowników, tworzyć radykalnie innowacyjne rozwiązania i testować stworzone koncepcje produktów oraz usług.

W pierwszej edycji „Projektantów Innowacji PFR” w warsztatach wzięło udział blisko 1300 osób. Wiele z nich stworzyło prototypy swoich produktów, które w przyszłości zamierzają wprowadzić na rynek, a aż 9 proc. uczestników założyło swój startup. „Liczymy, że podczas drugiego etapu uda się przeprowadzić warsztaty zarówno w dużych, jak i mniejszych miejscowościach w całej Polsce dla 5 tysięcy uczestników. Miejmy nadzieje, że powstanie z tego kilkaset pomysłów i przedsięwzięć, które wejdą na rynek oraz odniosą sukcesy w najbliższych latach” - mówi prezes Borys.

Choć Polacy są narodem kreatywnym, brakuje im cechy, którą Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, dyrektor globalna Google for Start-ups, nazywa kreatywnością 2.0. „Skupia się ona na otwartości na rozumienie i rozwiązywanie realnych problemów, podchodzeniu do nich z różnych perspektyw. Im bardziej różnorodny zespół, w którym będziemy je rozwiązywać, tym taki pomysł, taka idea kreatywna ma większe szanse na trafienie w potrzebę, ale też i większe szanse na powodzenie na rynku” - mówi dyrektor Hryniewicz-Bieniek.

Według niej stymulowanie rozwoju innowacyjności powinno się odbywać poprzez pokazywanie przykładów sukcesów. „Myślę, że tzw. case studies to zawsze dobra droga. Ponadto, warto promować liderów, którzy mają za sobą konkretne osiągnięcia, żeby inwestowali w kolejne pokolenia i przekazywali im swoje doświadczenie. Takich liderów musimy jeszcze znaleźć” - mówi dyrektor Hryniewicz-Bieniek.

Zawsze jednak przydaje się wsparcie instytucjonalne. „Polski Fundusz Rozwoju z jednej strony dostarcza finansowanie dla młodych, innowacyjnych firm. Stworzyliśmy największą w tej części Europy platformę funduszy finansujących innowacje o wartości prawie dwóch miliardów złotych. Z drugiej strony realizujemy z wieloma partnerami ciekawe projekty z obszaru edukacji. +Projektanci Innowacji PFR+ to świetna okazja do tego, aby zarówno młodzi, jak i dorośli ludzie, mogli zdobyć konkretną wiedzę jak swój pomysł na biznes przekuć w realny projekt i tworzyć produkt, usługę, projektować sprzedaż, wejść z nim na rynek” - podsumował prezes Borys.

www.projektanciinnowacji.pl

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZAŁĄCZNIKI
Data publikacji 13.09.2019, 16:31
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ