Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Fundacja Instytut Łukasiewicza prowadzi kampanię „Trzeźwi na drodze”, której celem jest przeciwdziałanie prowadzeniu pojazdów pod wpływem substancji psychoaktywnych. Projekt jest współfinansowany ze środków Funduszu Sprawiedliwości, którego dysponentem jest Minister Sprawiedliwości.
„Trochę oswajamy się z liczbami i niejednokrotnie ponure statystyki nie robią już na nas wrażenia. Tymczasem za każdą liczbą stoi ludzka tragedia: żałoba, trauma” – mówił podczas konferencji podsumowującej kampanię Marcin Romanowski, wiceminister sprawiedliwości. Jak tłumaczył, Fundusz Sprawiedliwości udziela wsparcia osobom pokrzywdzonym przestępstwem, w tym ofiarom pijanych kierowców. Poszkodowani mogą liczyć m.in. na bezpłatną pomoc prawną i psychologiczną oraz rehabilitację.
„Bezpieczeństwo Polaków to jeden z priorytetów państwa. Ministerstwo Sprawiedliwości podejmuje wiele działań, by zapewniać je obywatelom. Badania pokazują, że tylko w ciągu ostatnich czterech lat poczucie bezpieczeństwa Polaków wzrosło aż o 23% do poziomu 89%” – podkreślał wiceminister.
Kampania „Trzeźwi na drodze” to kolejna inicjatywa Instytutu Łukasiewicza na rzecz bezpieczeństwa na drogach. Pięć lat temu wspólnie z Państwową Agencją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (PARPA) Instytut zainicjował kampanię, w ramach której promowano m.in. ideę zatrzymań obywatelskich.
„Problem nietrzeźwości na drogach nie może być zmartwieniem tylko jednego resortu, choćby ze względu na koszty leczenia ofiar pijanych kierowców – tłumaczyła Katarzyna Łukowska, dyrektor PARPA. – Niestety nietrzeźwość na drogach ciągle wspierana jest przez wiele fałszywych przekonań dotyczących trzeźwienia. Wciąż za mała jest też wiedza na temat wpływu substancji psychoaktywnych na zdolność prowadzenia pojazdów – dodała dyrektor Łukowska. – Moim marzeniem jest, aby problem pijanych kierowców stał się także zmartwieniem samorządów. To właśnie gminy mają środki na prowadzenie działań w tym zakresie i powinny dobrze je wykorzystywać” – apelowała dyrektor PARPA.
Maciej Zdziarski, prezes Fundacji Instytut Łukasiewicza, wyjaśnił, że odpowiedzią na ten apel może być kampania „Przeciw pijanym kierowcom”, którą fundacja jesienią tego roku skieruje do samorządów. „Bezpieczeństwo na drogach nie jest wyłącznie zmartwieniem Policji. Prowadzenie działań edukacyjnych w lokalnych społecznościach ma ogromne znaczenie” – podkreślał Maciej Zdziarski.
W ramach kampanii „Trzeźwi na drogach” do tysiąca punktów w całej Polsce trafiły zestawy darmowych materiałów informacyjno-edukacyjnych: broszur, ulotek i gazet przeznaczonych dla kierowców i kandydatów na kierowców. Adresatami kampanii są kursanci ośrodków szkolenia kierowców oraz klienci wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego, które organizują kursy reedukacyjne w zakresie problematyki przeciwalkoholowej i przeciwdziałania narkomanii. Ogółem do odbiorców dotarło ponad pół miliona materiałów, w których znajdą się przestrogi i porady na temat wpływu alkoholu i innych substancji psychoaktywnych na kierujących. Na łamach wydawnictw znalazły się m.in. artykuły poradnikowe i teksty problemowe oraz wywiady z wiceministrem sprawiedliwości, prokuratorem i oficerem Policji.
Ważnym aspektem kampanii jest dotarcie do adresatów z informacją o wsparciu dla osób pokrzywdzonych przestępstwem. W całym kraju działają ośrodki i punkty pomocy, z inicjatywy Ministerstwa Sprawiedliwości uruchomiona została także telefoniczna Linia Pomocy Pokrzywdzonym (222 309 900). Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej kampanii – www.trzezwinadrodze.pl.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 25.09.2019, 18:02 |
Źródło informacji | Fundacja Instytut Łukasiewicza |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Midea zostanie nowym głównym partnerem FC Barcelony
Globalna marka numer 1 w dziedzinie inteligentnych artykułów gospodarstwa domowego podpisuje pięciosezonową umowę, w ramach której jej logo trafi na koszulki FC Barcelony od sezonu 2026/2027.- 03.09.2025, 08:49
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PR Newswire
-
Ponad 90% rodziców rezygnuje ze swoich potrzeb, by sfinansować edukację dzieci
- 03.09.2025, 08:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Smartney Grupa Oney
-
Image
DHL eCommerce Polska wspiera zdrowie psychiczne młodzieży. Start kampanii „Zatrzymaj hejt - nadawaj dobro” w ramach programu „Mów Do Mnie - #TokTuMi”
Początek roku szkolnego to doskonały moment, aby zwrócić uwagę na jedno z najpoważniejszych wyzwań młodego pokolenia - zdrowie psychiczne. DHL eCommerce Polska we współpracy ze Stowarzyszeniem Mentalnie Równi, organizatorem programu „Mów Do Mnie - #TokTuMi”, rozpoczyna ogólnopolską kampanię społeczną „Zatrzymaj hejt - nadawaj dobro”. W ramach programu firma obejmie patronatem lekcje poświęcone dwóm kluczowym obszarom: przeciwdziałaniu hejtowi rówieśniczemu oraz mądremu korzystaniu z nowych technologii. W akcji ma wziąć udział 38 000 uczniów ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz ich rodzice i nauczyciele.- 01.09.2025, 12:45
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: DHL
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ