Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak tłumaczy Grzegorz Szymański, Regional Manager of Central Europe Arval Service Lease Polska Sp. z o.o., stosunkowo powolny rozwój elektromobilności jest spowodowany niewystarczającą infrastrukturą punktów ładowania oraz wysokimi cenami samochodów elektrycznych.
Według raportu flotowego rozwiązaniem w tym przypadku mogą być różne formy finansowania oferowane przez rynek, a wśród nich m.in. wynajem długoterminowy, który pozwala użytkować auta ekologiczne bez ponoszenia wysokich kosztów początkowych.
„Dużą szansą dla polskiego rynku jest sektor publiczny. Zgodnie z ustawą o elektromobilności od początku 2020 r. floty w sektorze publicznym powinny mieć co najmniej 10 proc. samochodów z napędem elektrycznym” – mówi Grzegorz Szymański. - Bierzemy aktywny udział w przetargach na elektryfikację flot w sektorze publicznym. Ostatnim naszym sukcesem jest dostawa dla Poczty Polskiej i Krakowskiego Holdingu Komunalnego” – dodaje.
Barometr Flotowy Arval Service Lease Polska wskazuje, że liderem tych zmian, obok sektora publicznego, będą również firmy, gdyż to one są nabywcami bądź wynajmującymi znacznej części aut w Polsce.
19 proc. ankietowanych firm zadeklarowało, że już posiada w swojej flocie co najmniej jeden pojazd elektryczny, hybrydowy lub hybrydowy plug-in lub włączy go do niej w ciągu 3 lat. Można się więc spodziewać, że udział napędów alternatywnych na polskich drogach będzie stopniowo wzrastać.
Z badań Arval Mobility Observatory można wnioskować, że 40 proc. firm w swojej polityce flotowej zwraca uwagę na poziom emisji CO2. Grzegorz Szymański z Arval Service Lease Polska Sp. z o.o. powiedział, że doradzając klientom, jak przejść do bardziej ekologicznych rozwiązań, firma proponuje rozwiązanie SMART, gdzie dobierając napędy dla floty, bierze się pod uwagę więcej parametrów niż tylko roczny przebieg.
„Oprócz rocznego przebiegu analizujemy ile klient jeździ w mieście, ile poza miastem, jakie są średnie odcinki, jaki styl jazdy kierowcy. To pozwala nam dużo lepiej doradzić klientowi, w jaki sposób przeprowadzić go do floty bardziej ekologicznej” – wyjaśnia Szymański.
Polska znajduje się też w czołówce państw europejskich pod względem popularności narzędzi telematycznych, tuż za Turcją, Czechami, Wielką Brytanią i Holandią. Potwierdzają to wyniki badania - niemal 1/3 firm wdrożyła telematykę w swoich flotach, bądź planuje jej wdrożenie w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
„To pozwala, żeby te floty były bardziej ekologiczne. Dobre korzystanie z systemów telematycznych pozwala zarządzającym tymi flotami na analizę stylu jazdy kierowców, na analizę zużycia paliwa, co przekłada się na bardzo duże oszczędności i kosztowe, i w sensie emisji spalin” – tłumaczy Grzegorz Szymański.
Ponad 1/3 ankietowanych postrzega telematykę jako rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo kierowców. Urządzenia telematyczne monitorują trasy, czasy przejazdów, prędkości, a przede wszystkim ilość spalanego paliwa oraz wpływ różnych czynników na poziom spalania. Informacje te można przełożyć bezpośrednio nie tylko na bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego, ale też na oszczędności związane ze zużyciem paliwa.
Arval Mobility Observatory to nowa nazwa think tanku Corporate Vehicle Observatory, założonego w 2002 r. we Francji z inicjatywy grupy finansowej BNP Paribas oraz firmy Arval. Niezależne badanie ma na celu opracowanie statystyk, ukazujących strukturę flot w poszczególnych krajach oraz perspektywy rozwoju rynku i pojawiające się na nim trendy, w tym związane z przemieszczaniem się i mobilnością pracowników. W ramach projektu Barometr Flotowy prowadzone są badania rynku flotowego na terenie 12 państw Unii Europejskiej, w tym Polski.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 15.10.2019, 18:56 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Under the Patronage of HRH the Crown Prince, Saudi Arabia is readying to Host Landmark World Investment Conference (WIC) 2024 in Riyadh
This year’s conference theme: ‘Harnessing Digital Transformation and Sustainable Growth: Scaling Investment Opportunities’.- 25.11.2024, 16:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
Pięć nowych koncesji dla ORLEN Neptun, lidera morskiej energetyki wiatrowej PAP
„ORLEN pozyskał pięć nowych koncesji w drugiej fazie morskiej energetyki wiatrowej. Szacuje się, że te projekty będą miały łączną moc 5,2 GW. Nasz największy projekt - Baltic East - jest przygotowywany do aukcji w 2025 roku” - powiedział Janusz Bil, prezes zarządu ORLEN Neptun, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024.- 25.11.2024, 12:34
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Allegro: czujemy ogromną radość, gdy możemy komuś pomóc PAP
"Etyczne prowadzanie biznesu to jest przede wszystkim transparentność i przestrzeganie pewnej umowy społecznej" – mówiła Marta Mikliszańska, dyrektorka ds. polityki publicznej i ESG w Grupie Allegro, podczas panelu na temat etycznego współdziałania w obliczu wyzwań cywilizacyjnych.- 25.11.2024, 11:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom