Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak tłumaczy Grzegorz Szymański, Regional Manager of Central Europe Arval Service Lease Polska Sp. z o.o., stosunkowo powolny rozwój elektromobilności jest spowodowany niewystarczającą infrastrukturą punktów ładowania oraz wysokimi cenami samochodów elektrycznych.
Według raportu flotowego rozwiązaniem w tym przypadku mogą być różne formy finansowania oferowane przez rynek, a wśród nich m.in. wynajem długoterminowy, który pozwala użytkować auta ekologiczne bez ponoszenia wysokich kosztów początkowych.
„Dużą szansą dla polskiego rynku jest sektor publiczny. Zgodnie z ustawą o elektromobilności od początku 2020 r. floty w sektorze publicznym powinny mieć co najmniej 10 proc. samochodów z napędem elektrycznym” – mówi Grzegorz Szymański. - Bierzemy aktywny udział w przetargach na elektryfikację flot w sektorze publicznym. Ostatnim naszym sukcesem jest dostawa dla Poczty Polskiej i Krakowskiego Holdingu Komunalnego” – dodaje.
Barometr Flotowy Arval Service Lease Polska wskazuje, że liderem tych zmian, obok sektora publicznego, będą również firmy, gdyż to one są nabywcami bądź wynajmującymi znacznej części aut w Polsce.
19 proc. ankietowanych firm zadeklarowało, że już posiada w swojej flocie co najmniej jeden pojazd elektryczny, hybrydowy lub hybrydowy plug-in lub włączy go do niej w ciągu 3 lat. Można się więc spodziewać, że udział napędów alternatywnych na polskich drogach będzie stopniowo wzrastać.
Z badań Arval Mobility Observatory można wnioskować, że 40 proc. firm w swojej polityce flotowej zwraca uwagę na poziom emisji CO2. Grzegorz Szymański z Arval Service Lease Polska Sp. z o.o. powiedział, że doradzając klientom, jak przejść do bardziej ekologicznych rozwiązań, firma proponuje rozwiązanie SMART, gdzie dobierając napędy dla floty, bierze się pod uwagę więcej parametrów niż tylko roczny przebieg.
„Oprócz rocznego przebiegu analizujemy ile klient jeździ w mieście, ile poza miastem, jakie są średnie odcinki, jaki styl jazdy kierowcy. To pozwala nam dużo lepiej doradzić klientowi, w jaki sposób przeprowadzić go do floty bardziej ekologicznej” – wyjaśnia Szymański.
Polska znajduje się też w czołówce państw europejskich pod względem popularności narzędzi telematycznych, tuż za Turcją, Czechami, Wielką Brytanią i Holandią. Potwierdzają to wyniki badania - niemal 1/3 firm wdrożyła telematykę w swoich flotach, bądź planuje jej wdrożenie w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
„To pozwala, żeby te floty były bardziej ekologiczne. Dobre korzystanie z systemów telematycznych pozwala zarządzającym tymi flotami na analizę stylu jazdy kierowców, na analizę zużycia paliwa, co przekłada się na bardzo duże oszczędności i kosztowe, i w sensie emisji spalin” – tłumaczy Grzegorz Szymański.
Ponad 1/3 ankietowanych postrzega telematykę jako rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo kierowców. Urządzenia telematyczne monitorują trasy, czasy przejazdów, prędkości, a przede wszystkim ilość spalanego paliwa oraz wpływ różnych czynników na poziom spalania. Informacje te można przełożyć bezpośrednio nie tylko na bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego, ale też na oszczędności związane ze zużyciem paliwa.
Arval Mobility Observatory to nowa nazwa think tanku Corporate Vehicle Observatory, założonego w 2002 r. we Francji z inicjatywy grupy finansowej BNP Paribas oraz firmy Arval. Niezależne badanie ma na celu opracowanie statystyk, ukazujących strukturę flot w poszczególnych krajach oraz perspektywy rozwoju rynku i pojawiające się na nim trendy, w tym związane z przemieszczaniem się i mobilnością pracowników. W ramach projektu Barometr Flotowy prowadzone są badania rynku flotowego na terenie 12 państw Unii Europejskiej, w tym Polski.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 15.10.2019, 18:56 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Agata Dziwisz-Moshe, kancelaria Kochański & Partners: podwójne opodatkowanie banków nie jest ani logiczne, ani zgodne z prawem PAP
„Tam, gdzie mamy do czynienia z uznaniem, że w wyniku stwierdzenia nieważności umowy kredytu frankowego nie ma przychodu, a mimo to bank musi zapłacić od niego podatek, jest sytuacją, która nie powinna mieć miejsca. Na gruncie przepisów prawa podatkowego taka konkluzja jest pewnego rodzaju wynaturzeniem” - ocenia Agata Dziwisz-Moshe, adwokat, partner w kancelarii Kochański & Partners, szef praktyki prawa podatkowego.- 20.01.2025, 14:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Rimini Street uhonorowana nagrodami przez klientów i środowisko branżowe w kategoriach „Preferowany dostawca”, „Obsługa” oraz „Przywództwo”
Firma niezmiennie świadczy wiodące w branży wsparcie zewnętrzne w zakresie oprogramowania oraz dostarcza innowacyjne rozwiązania na rynku, koncentrując się na ułatwianiu sukcesu klientów w wymiarze strategicznym, operacyjnym i finansowym.- 20.01.2025, 12:03
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
Prezes zarządu Związku Banków Polskich: obserwujemy rekordową dynamikę liczby zawieranych ugód frankowych PAP
„Kierunek ugodowy jest przez nas absolutnie preferowany, o czym mówią też wszystkie organy i instytucje bezpieczeństwa czy nadzoru finansowego, ale również Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Toczą się prace w Ministerstwie Sprawiedliwości w zakresie dodatkowego uatrakcyjnienia tych ugód, by to one, a nie procesy sądowe, stały się podstawowym źródłem rozwiązania problemu” - mówi dr Tadeusz Białek, prezes zarządu Związku Banków Polskich.- 20.01.2025, 10:33
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom