Newsletter

Gala Ceneo: zadowolony klient zawsze wraca

16.10.2019, 15:30aktualizacja: 16.10.2019, 15:30

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/S. Leszczyński (1)
PAP/S. Leszczyński (1)
Zaufanie klientów w internecie zdobywa się nie tylko ceną, ale i terminową, szybką dostawą. Liczą się również dodatkowe usługi takie, jak wniesienie i montaż zamówionego towaru, a nawet działalność charytatywna sprzedawcy. W trakcie uroczystej gali serwis Ceneo.pl już po raz dziesiąty ogłosił Ranking Zaufanych Sklepów.

Ranking powstał na podstawie ponad 3 milionów ankiet posprzedażowych nadesłanych w ciągu ostatniego roku. Oceniane są w nich: przebieg transakcji, obsługa ze strony sklepu oraz proces dostawy. W ten sposób Program Zaufanych Opinii Ceneo jest dla wielu użytkowników wiarygodnym źródłem wiedzy na temat sprzedawców i produktów. W konkursie wzięło udział ponad 7,5 tysiąca sklepów. „W tym roku świętujemy 10-lecie Programu Zaufanych Opinii. Spośród 16 kategorii, wybraliśmy 15 finalistów, ostatniego finalistę wyłoniono w internetowym głosowaniu. Dla mnie najważniejszą nagrodą, którą zostanie przyznana, jest ta dla sklepu, który ponad 10 lat nam towarzyszy w programie, ale wszystkim laureatom i finalistom bardzo dziękuję za zaufanie i współpracę z Ceneo.pl” – mówiła otwierając galę Katarzyna Stehlik, dyrektor departamentu sprzedaży Ceneo.pl.

Nagrodę „Sklep dekady” zdobyło Electro.pl zajmujące się sprzedażą elektroniki. Komentując na gorąco otrzymane wyróżnienie Michał Nawrocki, wiceprezes Electro.pl powiedział, że dla klientów najważniejsza jest obecnie nie tylko cena, ale i sposób dostarczenia towaru. „Po pierwsze ważne, by klient miał dobrą cenę, po drugie czy towar dojechał na czas, nieuszkodzony. Liczą się też dodatkowe usługi typu wniesienie, montaż, instalacja, co jest bardzo ważne w przypadku dużego sprzętu AGD, np. kuchennego. Te elementy składają się na doświadczenie klienta. Jak jest zadowolony - ocenia pozytywnie” – mówił Michał Nawrocki.

Sklepy były oceniane w kategoriach tematycznych takich jak na przykład: „Dom i wnętrze”, „Motoryzacja” czy „Multimedia”. Jedna z kategorii „Wybór użytkownika” wyłoniła zwycięzcę na podstawie głosowania użytkowników ceneo.pl. „Głos oddaliśmy internautom, każdy sklep miał równe szanse, ponieważ to internauci w trakcie miesięcznego glosowania wskazywali, którym sklepom ufają” – powiedział Tomasz Jankowski, rzecznik prasowy Ceneo.pl. Nagrodę w kategorii Wybór Użytkownika otrzymał sklep oleole.pl

Jeden ze sklepów, Taniaksiązka.pl, zdobył wyróżnienia aż w dwóch kategoriach „Kup teraz” i „Multimedia”. Sklep zajmuje się głównie sprzedażą książek. To trudny rynek. „Jest bardzo duża konkurencja i wszyscy walczą ceną. Czym wygrywamy? Jakością obsługi klienta, funkcjonalnością strony, możliwością rekomendowania klientowi książek, które naszym zdaniem mogą mu się podobać. Oferta, dobra cena i szybka wysyłka to takie rzeczy, które sprawiają, że klienci przywiązują się do marki” – mówi Łukasz Kieros, założyciel Taniaksiązka.pl. Ale nie tylko, ważna jest również jakość usługi, a nawet dbanie o wizerunek firmy. „Część dochodów przekazujemy Fundacji „Pomóż im” prowadzącej domowe hospicjum dla dzieci. W ciągu pięciu lat przekazaliśmy ponad pół miliona złotych na cele tej fundacji. Klienci wybierają nasz sklep być może dlatego, że oprócz tego, iż mogą kupić szeroki wybór towarów w dobrej cenie, to jeszcze robią coś dobrego dla innych” - dodał Łukasz Kieros.

Z informacji zebranych w ciągu ostatniego roku przez Ceneo.pl wynika, że Polacy ufają sklepom internetowym i są zadowoleni z zakupów w sklepach objętych Programem Zaufanych Opinii. Blisko 95 proc. transakcji zakończyło się pełną satysfakcją kupujących.

„Ten wynik to dowód na to, że nasz program spełnia swoje głównie zadanie, czyli jest gwarancją bezpiecznych zakupów. Każdego dnia nasz zespół dba o to, by w programie znaleźli się wyłącznie rzetelni sprzedawcy” – podkreśla Dariusz Grabowski, dyrektor departamentu rozwoju produktu w Ceneo.pl,

Z ankiet wyłania się jeszcze jeden ważny wniosek: skraca się czas dostawy przesyłek. Obecnie co trzeci produkt zamówiony przez użytkowników Ceneo.pl dociera do nich już następnego dnia roboczego lub najpóźniej dwa dni robocze od momentu zamówienia.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 16.10.2019, 15:30
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii