Newsletter

Raport o wyszukiwarkach w e-commerce: jak zwiększyć konwersję?

04.11.2019, 15:54aktualizacja: 04.11.2019, 15:54

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Usability LAB/Raport (1)
Usability LAB/Raport (1)
Usability LAB z Grupy RST opublikował raport zawierający audyt wyszukiwarek w 50 sklepach internetowych z Polski i Europy. Czy duże e-commerce’y mają lepsze wyszukiwarki?

Analizie poddano 59 kryteriów użyteczności w obszarach: pasek wyszukiwania, podpowiedzi, wyniki wyszukiwania i obsługa różnego rodzaju zapytań. Znajdują się w nim informacje, jak wygląda dobrze zaprojektowana wyszukiwarka, lista kontrolna z najważniejszymi kryteriami, dobre praktyki z przykładami oraz komentarze ekspertów.

Najlepsza piątka

W czołówce znalazły się brytyjska księgarnia waterstones.com (spełniając 73,91% kryteriów kontrolnych), holenderski sklep odzieżowy debijenkorf.nl (73,47%), sklep brytyjskiej marki marksandspencer.com (73,08%), holenderski sklep z elektoroniką i AGD coolblue.nl (71,70%) oraz ex aequo dwa polskie sklepy - euro.com.pl oraz castorama.pl (70,37%).

Polska na tle Europy

Witryny zagraniczne osiągnęły wyniki na poziomie 43-74%, natomiast polskie sklepy 35-70%. E-commerce’y rodzime nie odbiegają znacząco jakością od zagranicznych. Występują natomiast duże różnice użyteczności pomiędzy najlepszymi i najsłabszymi wyszukiwarkami. Zwycięzca rankingu spełnił niemal 73,91% kryteriów, a wyszukiwarka na ostatnim miejscu - 34,69%.

Wielkość sklepu a jakość wyszukiwarki

Mogłoby się wydawać, że im większy sklep, tym większą wagę przykłada do pracy wyszukiwarki. Jednak jeśli weźmiemy pod uwagę 10 najczęściej odwiedzanych sklepów (liczba wizyt powyżej 20 mln), średnia ich wyników to tylko 55%. To mniej niż średnia wszystkich badanych sklepów (60%). Wśród tej dziesiątki tylko 2 przekroczyły granicę 70%. Widzimy zatem, że nawet największe sklepy mogą jeszcze wiele zyskać, optymalizując wyszukiwarki pod kątem użyteczności.

Z czym e-sklepy radzą sobie najlepiej?

Sklepy najlepiej radzą sobie z mechanizmami wspierającymi „podpowiedzi”. Najwięcej do udoskonalenia pozostało w obszarze „obsługa różnego rodzaju zapytań”. Długa fraza pozwala zrozumieć kontekst wyszukiwania lub daje wyniki dopasowane do oczekiwań użytkownika. Obsługa fraz obejmujących 3 i więcej wyrazów to obiecujący kierunek rozwoju.

Raport do pobrania: https://www.usability-lab.pl/raporty/raport-wygodne-wyszukiwarki-w-e-commerce/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 04.11.2019, 15:54
Źródło informacji Usability LAB
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ