Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Analizie poddano 59 kryteriów użyteczności w obszarach: pasek wyszukiwania, podpowiedzi, wyniki wyszukiwania i obsługa różnego rodzaju zapytań. Znajdują się w nim informacje, jak wygląda dobrze zaprojektowana wyszukiwarka, lista kontrolna z najważniejszymi kryteriami, dobre praktyki z przykładami oraz komentarze ekspertów.
Najlepsza piątka
W czołówce znalazły się brytyjska księgarnia waterstones.com (spełniając 73,91% kryteriów kontrolnych), holenderski sklep odzieżowy debijenkorf.nl (73,47%), sklep brytyjskiej marki marksandspencer.com (73,08%), holenderski sklep z elektoroniką i AGD coolblue.nl (71,70%) oraz ex aequo dwa polskie sklepy - euro.com.pl oraz castorama.pl (70,37%).
Polska na tle Europy
Witryny zagraniczne osiągnęły wyniki na poziomie 43-74%, natomiast polskie sklepy 35-70%. E-commerce’y rodzime nie odbiegają znacząco jakością od zagranicznych. Występują natomiast duże różnice użyteczności pomiędzy najlepszymi i najsłabszymi wyszukiwarkami. Zwycięzca rankingu spełnił niemal 73,91% kryteriów, a wyszukiwarka na ostatnim miejscu - 34,69%.
Wielkość sklepu a jakość wyszukiwarki
Mogłoby się wydawać, że im większy sklep, tym większą wagę przykłada do pracy wyszukiwarki. Jednak jeśli weźmiemy pod uwagę 10 najczęściej odwiedzanych sklepów (liczba wizyt powyżej 20 mln), średnia ich wyników to tylko 55%. To mniej niż średnia wszystkich badanych sklepów (60%). Wśród tej dziesiątki tylko 2 przekroczyły granicę 70%. Widzimy zatem, że nawet największe sklepy mogą jeszcze wiele zyskać, optymalizując wyszukiwarki pod kątem użyteczności.
Z czym e-sklepy radzą sobie najlepiej?
Sklepy najlepiej radzą sobie z mechanizmami wspierającymi „podpowiedzi”. Najwięcej do udoskonalenia pozostało w obszarze „obsługa różnego rodzaju zapytań”. Długa fraza pozwala zrozumieć kontekst wyszukiwania lub daje wyniki dopasowane do oczekiwań użytkownika. Obsługa fraz obejmujących 3 i więcej wyrazów to obiecujący kierunek rozwoju.
Raport do pobrania: https://www.usability-lab.pl/raporty/raport-wygodne-wyszukiwarki-w-e-commerce/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
POBIERZ ZAŁĄCZNIKI
Data publikacji | 04.11.2019, 15:54 |
Źródło informacji | Usability LAB |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Armand Lumens nowym dyrektorem finansowym EIG MidOcean Energy
- 15.05.2024, 14:31
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
DRUTEX przedstawia okno nowej generacji IGLO EDGE
DRUTEX, wiodący producent okien, drzwi i rolet w Europie, zaprezentował nową generację okien IGLO, która wyznacza standardy w zakresie efektywności energetycznej oraz nowoczesnego designu. Okno IGLO EDGE otwiera nowy rozdział w aranżacji budynków.- 15.05.2024, 12:45
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Drutex
-
Image
PKO Leasing w tym roku przekroczy 1 mld zł w finansowaniu stocków dealerskich
- 15.05.2024, 12:41
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PKO Leasing