Newsletter

Lasy Państwowe: nowe zasady sprzedaży drewna będą obowiązywać przez dwa lata

15.11.2019, 14:54aktualizacja: 15.11.2019, 14:54

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Od 6 grudnia zaczną obowiązywać nowe zasady sprzedaży drewna przez LP; 80 proc. puli trafi do przedsiębiorców mających tzw. historię zakupu, 20 proc. będzie dostępne dla wszystkich podmiotów gospodarczych - poinformowały Lasy Państwowe.

Przedsiębiorstwo wyjaśniło, że w przyszłym roku planowana jest sprzedaż 40,3 mln metrów sześc. drewna, z czego dla przedsiębiorców przeznaczonych będzie 34 mln metrów sześć. Z tej oferty 80 proc. surowca to pula dla przedsiębiorców posiadających tzw. historię zakupu – drewno to będzie oferowane w Portalu Leśno-Drzewnym. Pozostałe 20 proc. będzie sprzedawane w aplikacji e-drewno, dostępnej dla wszystkich podmiotów gospodarczych.

"Tym razem regulujemy zasady z góry na dwa lata i ustanawiamy bardzo korzystny dla stałych odbiorców podział puli surowca między procedury sprzedaży w stosunku 80 do 20. Jest to najlepsza propozycja dla zapewnienia stabilności i rozwoju polskiego przemysłu drzewnego bez naruszania podstawowych zasad rynkowych i konkurencji" - wskazał dyrektor generalny Lasów Państwowych Andrzej Konieczny.

Przedsiębiorstwo poinformowało ponadto, że pierwszy etap sprzedaży na Portalu Leśno-Drzewnym rozpocznie się 6 grudnia br. i potrwa do 12 grudnia. W drugiej połowie miesiąca odbędzie się drugi etap i ok. 20 grudnia znane będą wyniki sprzedaży na rok 2020. Pierwsza z dwóch aukcji systemowych w aplikacji e-drewno ruszy po 6 stycznia 2020 roku.

W przyszłym roku planowana sprzedaż drewna ogółem wyniesie 40,3 mln metrów sześć., czyli nieco mniej niż w roku 2019 (40,4 mln metrów sześc.). W 2018 r. na rynek trafiło 44,7 mln metrów sześć. drewna. Co roku drewno od Lasów Państwowych kupuje ok. 7 tys. krajowych firm. (PAP)

mick/ je/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 15.11.2019, 14:54
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ