Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„Siłę polskiej gospodarki trudno sobie wyobrazić bez infrastruktury, a tylko z silnym partnerem każdy będzie się liczyć” - powiedział otwierając drugi dzień kongresu prezes PKP Cargo, Czesław Warsewicz. Jego zdaniem obecnie konieczne jest prowadzenie otwartego dialogu na temat stworzenia Krajowego Systemu Wsparcia Logistycznego. Składa się niego nie tylko infrastruktura kolejowa, ale również drogowa, lotnicza i portowa.
Jak uważa Warsewicz, istotne jest spojrzenie na infrastrukturę w szerszym ujęciu. Chodzi tu między innymi o koordynację wszystkich elementów i stworzenie spójnego systemu wsparcia logistycznego w środowisku ograniczonych zasobów.
„Nie tylko nasze drogi są rozjeżdżane przez ciężarówki. Przewozy intermodalne (przewóz ładunków wykorzystujący więcej niż jeden rodzaj transportu) rosną dwucyfrowo i stanowią obecnie 10 proc. całej struktury. To nadal mało, ale to między innymi kwestia posiadania odpowiedniego taboru i terminali przeładunkowych, których w Polsce jest trzykrotnie mniej niż w Europie” - stwierdził prezes PKP Cargo.
„W Polsce mamy raptem 38 terminali przeładunkowych. Tymczasem w Niemczech jest ich 170. Dodatkowo gęstość sieci kolejowej jest niższa niż przed 89 rokiem (5,3 km na 100 km). Nadal wykluczonych jest ponad 100 polskich miast i 200 gmin. To uzmysławia nam, jak wiele jeszcze mamy do zrobienia” - powiedział Mirosław Antonowicz, członek zarządu PKP S.A.
Wśród najważniejszych inwestycji z punktu widzenia rozwoju krajowej infrastruktury uczestnicy dyskusji VI Kongresu Rozwoju Transportu wymienili: Via Carpatia, Via Baltica oraz CPK (Centralny Port Komunikacyjny). Jednocześnie wskazali na to, że ten ostatni powinien być trójmodalny (integrować ze sobą transport lotniczy, drogowy i kolejowy).
Jak informował Piotr Majerczak, prezes zarządu PKP S.A., z puli 75 mld zł przeznaczonych na Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku, aż 45 mld jest już na placach budów. Do tej pory wydano 10 mld, a kolejny pakiet umów opiewających na łączną kwotę 12 mld zł zostanie podpisany już w przyszłym roku.
W kontekście budowy Krajowego Systemu Wsparcia Logistycznego Czesław Warsewicz przekonywał, że PKP Cargo nie chce być już wyłącznie przewoźnikiem kolejowym. Ambitne plany zakładają również działalność operatora logistycznego, który może uczestniczyć w komponowaniu kompleksowej usługi przewozowej w systemie door-to-door.
„Infrastruktura to kluczowy element wzmacniania polskiej konkurencyjności, eksportu, a przez to bogacenia się państwa i przedsiębiorstw. Przy dynamicznym wzroście gospodarczym, jaki notujemy, nie możemy sobie jednak pozwolić na brak koordynacji w obszarze logistyki. Egzystujemy w warunkach ograniczonych zasobów, które musimy wykorzystać najbardziej efektywnie” - stwierdził prezes PKP Cargo.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 22.11.2019, 12:39 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
W 2024 roku pociągami PKP Intercity podróżowało 78,5 mln pasażerów
W ubiegłym roku PKP Intercity zanotowało rekordową liczbę pasażerów - 78,5 mln i szacuje, że w 2025 roku z jego usług skorzysta ponad 83,5 mln osób. Pasażerowie pociągów dalekobieżnych najczęściej w 2024 roku wybierali trasy między Warszawą a Trójmiastem, Krakowem, Łodzią, Poznaniem i Lublinem. Przewoźnik oferuje 505 połączeń międzymiastowych.- 31.01.2025, 15:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Baker McKenzie: przepisy dotyczące przejrzystości wynagrodzeń pomogą zmniejszyć lukę płacową
Nowe przepisy dotyczące przejrzystości wynagrodzeń powinny zmniejszyć nierówności w zarobkach kobiet i mężczyzn, choć ich wdrożenie może stanowić wyzwanie dla wielu polskich firm, twierdzą prawnicy kancelarii Baker McKenzie. Zgodnie z dyrektywą unijną, pracodawcy zaraportują dane o luce płacowej, a jeśli wyniesie ona 5 proc. lub więcej bez obiektywnego uzasadnienia, będą musieli przeprowadzić wspólną ocenę płac z przedstawicielami pracowników.
- 31.01.2025, 10:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Baker McKenzie
-
Image
Trzeci salon rowerowy spółki Dadelo S.A. otworzy się już 1 lutego
W sobotę 1 lutego otwarty zostanie trzeci salon stacjonarny CentrumRowerowe.pl. Sklepy należą do Dadelo S.A., spółki notowanej na warszawskiej giełdzie, której główną działalnością jest sprzedaż rowerów, części i akcesoriów rowerowych online. Tym razem na lokalizację sklepu wybrane zostało Trójmiasto, a dokładniej Morski Park Handlowy w Gdańsku. Otwarcie kolejnego obiektu jest realizacją długofalowej strategii, która zakłada uruchomienie sieci 7 salonów stacjonarnych do 2027 roku.- 31.01.2025, 09:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Oponeo
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ