Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Oddanie do użytku lotniska Berlin-Brandenburg było wielokrotnie odkładane, a jego historia - jak komentuje AP - stanowi zaprzeczenie stereotypów dotyczących skuteczności i rzetelności niemieckich firm.
Realizację projektu opóźniały na zmianę problemy budowlane, techniczne, kwestie bezpieczeństwa, a najbardziej spektakularne opóźnienie nastąpiło w 2012 roku, kiedy na cztery tygodnie przed planowanym terminem otwarcia wydarzenie odwołano.
Budowa lotniska to największa inwestycja infrastrukturalna w Niemczech ostatnich lat, a jego koszt, obliczany początkowo na 1,7 mld euro, okazał się ponad trzy razy wyższy.
Nowe berlińskie lotnisko, powstające w Brandenburgii na południe od Berlina i nazywane "BER", ma zastąpić trzy dotychczasowe lotniska: zamknięty kilka lat temu Tempelhof, Tegel i Schoenefeld. Ma obsługiwać 27 mln pasażerów rocznie i będzie tym samym trzecim co do wielkości po Frankfurcie nad Menem i Monachium portem lotniczym w Niemczech. Dyrekcja nowego lotniska zabiega także o polskich pasażerów.(PAP)
fit/ kar/
arch.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 29.11.2019, 20:24 |
Źródło informacji | AP, AFP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |