Newsletter

Szef DPA: dla mediów przyszłości innowacje są polisą na życie

18.12.2019, 17:28aktualizacja: 18.12.2019, 17:28

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/S. Leszczyński
PAP/S. Leszczyński
Przemyślane wdrażanie nowych technologii, walka z biurokracją oraz inwestowanie w ludzi – to najważniejsze zadania, jakie stoją przed mediami w nadchodzących latach – uważa Peter Kropsch, prezes Niemieckiej Agencji Informacyjnej (DPA).

„Dla organizacji medialnej innowacje stanowią ubezpieczenie na życie” – powiedział Kropsch podczas zorganizowanej przez PAP konferencji „Media Przyszłości”.

„Musimy rozumieć i wdrażać nowe technologie, bo to nasi najbliżsi przyjaciele” – mówił prezes DPA podczas prezentacji otwierającej panel dyskusyjny o „Procesie wdrażania innowacji w organizacji medialnej”. Według niego, przede wszystkim należy zwrócić uwagę na „product thinking”, czyli spojrzeć na zamierzoną innowację oczami widza, słuchacza czy czytelnika – oczekującego, że dany produkt zaspokoi jego potrzeby.

W przypadku agencji informacyjnej ważne jest dodatkowo, aby produkty pomogły klientom zredukować koszty i przynieść jak największe zyski. W opinii Petera Kropscha, idealny produkt powinien być prosty – taki, z którego „nic już ująć nie można, intuicyjny i „samoobsługujący się”.

Zaawansowana technologia to wiele skomplikowanych funkcji, z których z reguły tylko 2-3 najważniejsze są wykorzystywane. Jak zaznaczył prelegent, dobrze pomyślany produkt redukuje te funkcje do podstawowych i skupia się na ich rozwinięciu, by sprawnie działały nawet w ograniczonym środowisku, np. tam, gdzie jest słabe połączenie z internetem.

Na drodze do wdrożenia innowacji często jednak stoi biurokracja, którą – zdaniem Kropscha – należy maksymalnie ograniczyć. Jak podkreślił, warto brać przykład ze startupów, które są całkowicie zogniskowane na produkcie i zwalczają biurokratyczne procedury, powodujące spowolnienie innowacji.

Prezes DPA zaznaczył, że nie można też zapominać, iż za każdym projektem stoją ludzie. Dlatego trzeba inwestować w tych najlepszych i pozwolić im rozwinąć skrzydła. „Ludzie najlepiej współpracują ze sobą, kiedy znajdują się w jednym pomieszczeniu, w którym dzielą tę samą ideę i doświadczenia, są wtedy jak pluton wojska” – mówił Peter Kropsch.

„Jednym z najbardziej efektywnych środków, jakie zastosowaliśmy w DPA, było zorganizowanie +campusu dewelopera+ - multifunkcjonalnej przestrzeni, gdzie pracownicy różnych działów agencji i spółek zależnych spotykają się z ekspertami z zewnątrz” – powiedział.

Prezes DPA porównał proces wdrażania innowacji w organizacji medialnej do przechodzenia przez kolejne bramki. Pierwsza to bramka idei: czy to, nad czym pracujemy jest pożądane; dla jakiej grupy docelowej przeznaczony jest produkt. Druga – to sprawdzian kompetencji i kondycji finansowej: czy dysponujemy odpowiednimi środkami, by wdrożyć produkt; czy pasuje on do struktury firmy; Czy mamy odpowiednią technologię, rynek, czas?

Trzecia z bramek to komunikacja z zewnętrznym światem: klienci muszą rozpoznawać produkt, mieć na jego temat informacje. Czwartą – są wyniki badań procesu innowacji, a ostatnią bramkę można nazwać „zrób to jak najprościej”: intuicyjna obsługa, zredukowane funkcje.

Niemiecka Agencja Informacyjna, którą kieruje Kropsch, wprowadziła już w życie szereg innowacji. Jedną z najważniejszych jest program partnerski B2B dla branży medialnej pod nazwą DPA-Connect. Jest to platforma, dzięki której klienci i partnerzy mają dostęp do najnowocześniejszych technologii i wzornictwa, mogą sami wprowadzać innowacje i obniżać koszty. DPA-Connect oferuje m.in. usługi powiadomień, a nawet launcher aplikacji.

Do istotnych osiągnięć technologicznych DPA prezes Kropsch zaliczył również przetwarzanie obrazu z obsługą sztucznej inteligencji, pierwszy system redakcyjny w smartfonie i rozmaite aplikacje nowej generacji. W ciągu ostatnich trzech lat w procesy innowacyjne niemieckiej agencji było zaangażowanych ponad 80 startupów.

„Każda innowacja zaczyna się od wielkiej idei. Tradycyjnie działalność agencji informacyjnej to serwis dostarczania newsów – powiedział Peter Kropsch. - Naszą ideą było przekształcenie tego serwisu w rynek, gdzie klienci nie tylko dostają informacje, ale mogą je również wymieniać, dostarczać, a nawet sprzedawać jak na targowisku. W DPA jesteśmy takim zaufanym medialnie targowiskiem B2B, które generuje odpowiednią infrastrukturę” - stwierdził.

Patronat honorowy nad konferencją „Media przyszłości” objęły Ministerstwo Cyfryzacji oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Partnerem strategicznym konferencji były Polskie Koleje Państwowe S.A.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 18.12.2019, 17:28
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ